דגם זה, כפי שמצהיר עליו שמו, חולק אותו בסיס ומערך מכלולים עם הסופרמיני יאריס. עם זאת, עיצובו דומה יותר לזה של ראב4 מאשר לזה של C-HR, הקרוב יותר אליו בממדיו. מרכיבי עיצוב כמו רצועת מגן היקפית בשחור ובתי גלגלים במפתח גדול יוצרים את הקישור הנדרש של רכב פנאי שוחר שבילים.
בסיס הגלגלים, שאורכו 256 ס"מ זהה לזה של יאריס, אבל אורכו, 417 ס"מ, גדול ב-24 ס"מ מזה של הסופרמיני. הקרוס גם רחב ב-2 ס"מ ל-176.5 ס"מ, גבוה ב-9 ס"מ מיאריס.
סביבת הנהג דומה לזו שביאריס, כוללת צג מולטימדיה גבוה במרכז, וכיוצא ממבנה הרכב, תנוחת הנהיגה גבוהה. אנשי טויוטה הדגישו את המבנה השימושי של הרכב; לתא המטען נפח של 397 ליטר, ברמת הגימור הגבוהה ('פרמייר') מושב אחורי המפוצל לשלושה חלקים.
כוח היברידי
יאריס קרוס, כמו הדגם הרגיל, מוצע בגרסה היברידית ובגרסת בנזין. לזו ההיברידית מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 92 כ"ס, וההספק המשולב הוא 116 כ"ס; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 11.2 שניות, צריכת הדלק 22.7 ק"מ/ל', הציון הירוק 2.
לגרסת הבנזין אותו מנוע, וזה מייצר 125 כ"ס; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 11.7 שניות, צריכת הדלק 16.9 ק"מ/ל', הציון הירוק 4.
הדגם מוצע עם מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה למניעת שכחת ילדים מאחור. לרכב שתי כריות אוויר בין המושבים הקדמיים, לסך כולל של שמונה כריות.
שפע רמות גימור
ההיצע בגרסת הבנזין נפתח ברמת הגימור 'סול' שמחירה 120,000 שקלים, ולזו תאורת לד אחורית, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה מקורית עם צג "8, פקדי הילוכים מההגה. ל'סטייל' ב-125,000 שקלים, חישוקי "16, מערכת שמע משודרגת. ברמת הגימור 'סקאי', העולה 130,000 שקלים, גם מפתח חכם, תאורת אווירה, וגג זכוכית.
בגרסה ההיברידית רמת הגימור הבסיסית היא 'אקו' שמחירה 135,000 שקלים, זו דומה ל'סטייל' ויש לה בנוסף גם בקרת אקלים. רמת הגימור 'אורבן' ב-137,000 שקלים, מוסיפה גם חישוקי "16, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משודרגת. ל'פרמייר אדישן', העולה 147,000 שקלים, גם חישוקי "17, גג בצבע שחור, תאורת לד מלאה, פריטי עיצובי ייחודיים בחוץ ובפנים, תאורת אווירה, בקרת אקלים דו-אזורית, מושבי ספורט עם ריפוד משולב דמוי עור.