ואכן, מיצובישי ישראל השיקה כעת באופן רשמי את אקליפס המעודכן, המגיע לכאן בניגוד לקודמו בתקינה אמריקאית ולא אירופאית. השקה זו נעשתה במסגרת מסיבת עיתונאים, בהמשך בחנו את הדגם המחודש במבחן דרכים מלא ועל-כך ממש בקרוב.
אקליפס ודגמים אחרים
במסיבת העיתונאים אמרה פאולינה קוטליאר דוב, מנהלת מותג מיצובישי בישראל, כי הצפי הוא מכירת 2500 יחידות ב-2022, ואולי אף יותר באם היצרן יצליח לספק את כל הכמות המבוקשת. עוד לפני ההשקה הרשמית נרשמו 1000 הזמנות לדגם המחודש.
באמצע השנה אמורה להגיע לישראל הגרסה ההיברידית-נטענת של אקליפס. לגרסה זו מנוע בנזין 2.4 ליטר, 2 מנועים חשמליים והנעה כפולה, לסוללה 13.8 קוט"ש והטווח 45 ק"מ. היבואן מנהל כעת משא ומתן עם היצרן, ובאם זה יעלה יפה תקבל הגרסה אישור עלייה.
בסוף 2022 תחל מיצובישי ישראל לשווק את הגרסה ההיברידית-נטענת של אאוטלנדר שהוצגה בנובמבר 2021. לגרסה זו מנוע בנזין 2.4 ליטר המייצר 133 כ"ס ו-2 מנועים חשמליים (116 ו-136 כ"ס) להנעה כפולה. לסוללה 20 קוט"ש לטווח של 87 ק"מ.
בנוסף, תשקיע מיצובישי השנה מאמץ שיווקי גדול מאשר עד כה בספייססטאר, אותו תפנה לקטגוריית המיני.
שנת 2022 תהיה האחרונה בה ישווק טרייטון – הדור החמישי של הטנדר L200 (הוצג ב-2014) שהיה ב-2021 הנמכר ביותר בקטגוריה. החמרת התקינה האירופאית ביחס לזיהום אוויר תביא לכך שייצורו עבור אירופה יופסק; ליבואן מלאי גדול לשנת 2022.
אקליפס, פרטים
השינוי החיצוני הגדול הוא בהחלפת הדלת האחורית עם השמשה המפוצלת והספוילר הבולט באמצעה בדלת ובסיומת מקובלים יותר ובולטים פחות. החזית חדשה אף היא, דומה לזו של אאוטלנדר החדש והשבכה כעת שחורה ואנכית, מחליפה כסופה ואופקית יותר.
אקליפס קרוס חולק אותה רצפה ששירתה את אאוטלנדר היוצא ו-ASX הנוכחי שיש לה בסיס גלגלים של 267 ס"מ; הדגם המחודש ארוך מקודמו ב-14 ס"מ ל-545.5 ס"מ. מרווח הגחון גבה ב-2.1 ס"מ ל-20.4 ס"מ בגרסת ההנעה הקדמית, ב-3.2 ס"מ ל-21.5 ס"מ בהנעה הכפולה. למנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר כעת תפוקה מופחתת: 152 כ"ס ו-25 קג"מ, 163 כ"ס ו-25.4 קג"מ לפני החידוש. התיבה רציפה עם 8 יחסי העברה קבועים וזו עברה עדכון. הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10.5 שניות בהנעה קדמית, 10.8 שניות בכפולה; לפני החידוש: 9.7 ו-9.8 שניות בהתאמה.
מיצובישי ישראל החזירה לאקליפס קרוס המחודש את גרסה ההנעה הכפולה, הוסיפה רמת גימור לחמש סך הכל, העשירה את האבזור ומבחר הגוונים, שיפרה את מפרט הבטיחות. המחירים בגרסת ההנעה הקדמית: 'אינטנס', 155,000 שקלים; 'אקזקוטיב', 160,000 שקלים; 'פנורמיק', 171,000 שקלים; 'אינסטייל', 172,000 שקלים; 'פרמיום', 181,000 שקלים. גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ב'אינסטייל' ב-186,000 שקלים.