השם, המראה
השינוי הראשון כמעט שנעלם מן העין – שמו של הדגם המחודש יהיה מעתה DS 7 בלבד, ללא הסיומת 'קרוסבק', המציינת את דגמי הפנאי של המותג.
מדובר כאמור ברכב שהוצג לפני כחמש שנים, פרק זמן הנחשב לארוך למדי ביחס לשלוש השנים המקובלות למתיחת פנים. כדי לרענן את עיצובו של הרכב ה'אוונגרדי' ביותר שלהם (כך DS), נעשו לא מעט שינויים בהופעתו החיצונית. הקווים הכלליים נותרו ללא שינוי, כמקובל במתיחות פנים, אך החזית עברה שינוי מקיף, הכולל סבכה גדולה יותר, כנפיים תפוחות, יחידות תאורה עדכניות, פגוש שעוצב מחדש וחתימת לד-יום ייחודית.
אין שינויים בפרופיל הרכב, אך לחישוקים (19-21 אינץ') עיצוב חדש. מאחור השינויים קלים ביחס לאלה שבחזית ואלה כוללים יחידות תאורה מעודכנות קלות ופגוש חדש. לרכב המחודש נוספו צבעי מרכב חדשים וחבילת עיצוב שחורה כאופציה (מסגרות חלונות, מראות ועוד).
סביבת נהג, נהיגה לילה
סביבת הנהג נותרה כמעט כשהייתה מבחינת עיצוב ומבנה, אולם DS 7 יוצע עם מגוון רחב יותר של דיפונים איכותיים בכל רמות גימור, כך DS, תאורת אוויר משופרת וברמת גימור 'אופרה' שני צבעים חדשים לדיפון עור נאפה – אפור 'פנינה' ושחור 'בזלת'.
למערכת המולטימדיה (מסך 12 אינץ') ממשק מעודכן הכולל את ממשק העזרה הקולי החדש של היצרנית המכונה 'איריס' (IRIS) וזה מסוגל לבצע פעולות מגוונות ולהבין דיבור "טבעי". לוח המחוונים חדש לגמרי, בעל מסך בגודל 12 אינץ' בעיצוב חדש וכולל עיצוב חדש למחוונים.
ל-7 המחודש מערכת ראיית לילה המבוססת על חיישן אינפרה אדום, וזו מאפשרת לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים עד למרחק של 100 מטרים. בנוסף, ל-DS 7 המחודש יחידות תאורה חדשות מסוג 'פיקסל לד' מסוגלות להאיר למרחק של עד 380 מטרים, תאורה לתוך פנייה ופונקציית לד מטריקס.
מנועים, בישראל
בתחום יחידות ההנעה DS 7 ממשיך עם היחידות המוכרות, בכולן מגדשי טורבו – בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים 130 כ"ס ו-1.6 ליטר 4 צילינדרים 180 כ"ס; דיזל 1.5 ליטר 4 צילינדרים 130 כ"ס; שתי יחידות היברידיות-נטענות: 1.6 ליטר, מנוע חשמלי אחד, 225 כ"ס, הנעה קדמית, וכזו עם 2 מנועים חשמליים ל-300 כ"ס והנעה כפולה.
בגרסאות ההיברידיות-נטענות מוטמעת כעת סוללה גדולה של 14.2 קוט"ש (13.2 קוט"ש בעבר) וזו מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 65 ק"מ בין טעינות לפי WLTP. לרכב יכולת טעינה ביתית של עד 7.4 ק"ו, כך שטעינה מלאה תתבצע בתוך כשעתיים בלבד.
בראש ההיצע התמקמה גרסה חדשה המכונה DS 7 E-TENSE 4x4 360 ולזו יחידה המוכרת מפיג'ו 508 PSE ו-DS9 עליה כבר נהגנו. יחידה זו משלבת את מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר המוכר, כאן בהספק של 200 כ"ס, עם 2 מנועים חשמליים (110 ו-112 כ"ס), תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה. הסידור הזה מעמיד לרשות הנהג 360 כ"ס (300 כ"ס בגרסה החזקה ביותר עד כה) ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות.
גרסה זו זוכה גם לטיפול מצד מחלקת הביצועים של DS. לגרסת 360 מרכב מונמך ב-1.5 ס"מ, מפשק סרנים רחב יותר ב-2.4 ס"מ מלפנים ו-1 ס"מ מאחור ומערך בלמים משופר כולל דיסקים בקוטר 380 מ"מ. בנוסף, לגרסה זו גם נגיעות ספורטיביות קלות לשיפור ההופעה וחישוקי 21 אינץ' בעיצוב ייחודי. DS S 7 צפוי להגיע לכבישי אירופה כבר בספטמבר הקרוב, ולישראל במהלך 2023.