מטרו מוטור, המייבאת הרכב הדו-גלגלי (ימאהה, סאן יאנג, קוואסאקי) וכלים נוספים (אקסס, מיול, סגווי) הכריזה היום (ראשון) על תחילת השיווק של הקטנוע החשמלי גוגורו (GOGORO) המיוצר בטאיוואן. לפי אנשי מטרו, מעל 400,000 קטנועים כאלה נמכרו כבר במדינה זאת, והחברה משתפת פעולה עם יצרניות נוספות כגון ימאהה.

החשמל
קטנוע גוגורו הוא חשמלי, והבעלים רוכש אותו – אך לא את הסוללה. השימוש בסוללה מבוסס על החלפתה במהלך השימוש בכזאת טעונה, דבר שייעשה בתחנות התדלוק של פז, עד כה תשע מהן, וגם בשתי נקודות של מטרו בת"א.

הסוללה, שלא נועדה כלל לטעינה עצמית, הן בבית והן בנקודת טעינה אחרת, מוחלפת באחרת הקבועה בהתקן ייעודי. לפי אנשי מטרו משך ההחלפה הוא 15 שניות בלבד. באופן כזה משלם הלקוח לפי השימוש, אינו אחראי לסוללה ואינו אמור להיפגע בגלל בלאי שלה או לשאת אותה מהקטנוע לביתו.

מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו – המחיר החל ב-17,000 שקלים
צילום: יצרן

הקטנוע
גוגורו מוצע בשני דגמים. לפלוס 2, שמחירו 17,000 שקלים, מנוע המייצר 8.5 כ"ס (6.4 ק"ו), משך ההאצה מ-0 ל-50 קמ"ש הוא 4.2 שניות והמהירות המרבית היא 90 קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר הוא 170 ק"מ ובפועל נע בין 80 ל-130 ק"מ לפי הרכיבה והתוואי. דגם זה מוצע באפור או בלבן.

הדגם השני, S2 ABS, עולה 20,000 שקלים, הספק המנוע 9.5 כ"ס (7.2 ק"ו), משך ההאצה ל-50 קמ"ש 3.8 שניות, המהירות המרבית היא 95 קמ"ש ולדגם זה שתי סוללות נשלפות. גם כאן טווח הנסיעה המוצהר הוא 170 ק"מ, ובפועל נע בין 80 ל-130 ק"מ. הקטנוע מוצע באפור גרפיטי או באינדיגו ספקטרום – בשניהם הגוון משתנה לפי זווית התאורה. 

מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו – המחיר החל ב-17,000 שקלים
צילום: יצרן

לגוגורו שני מכלולים יוצאי דופן בקטנועים: ההנעה באמצעות שרשרת ולא רצועה; ניתן לשלב להילוך אחורי לתמרון נוח יותר. לקטנוע תא מטען בנפח 25 ליטרים לקסדה שלמה ולאבזור נוסף.

היישומון
התקשורת בין הרוכב, הקטנוע והסוללות היא באמצעות יישומון, כך שניתן לשלוט בו ולקבל מידע גם דרך שעון חכם, זאת בנוסף לתפעול באמצעות כרטיס. לקטנוע עצמו מסך מגע וקישוריות בהתאם.

מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו – המחיר החל ב-17,000 שקלים
צילום: יצרן

המערכת מאפשרת להתניע את הקטנוע, לשלוט במאפייני רכיבה כגון עוצמת הבלימה וצריכת האנרגיה, ולקבל מידע על מצב הסוללה והקטנוע וגם מקומות להחלפת סוללות בהתאם למיקום, לטווח ולעומס.

בנוסף ניתן להתאים את תצוגות לוח המחוונים המוקרן לפי צורך וטעם. מכיוון שהמערכת מנטרת את הסוללה, המשמעות היא שאם קטנוע נגנב לא ניתן לטעון אותו; במקרה כזה לא תתאפשר הוצאת סוללה להמשך נסיעה.

מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו – המחיר החל ב-17,000 שקלים
צילום: יצרן

העסקה
מטרו ופז משתפות פעולה בתשתיות החלפת הסוללות, ומספר התחנות שיותקנו בהן מערכות להחלפת סוללות יגדל עם הזמן.

מי שירכוש קטנוע של גוגורו יצטרף לתוכנית מנויים לתשתית 'רשת גוגורו' במחיר של 129 שקלים ל-870 אמפר/שעה, המקנים טווח נסיעה של כ-1000 ק"מ לחודש; נתון זה גבוה מאשר ממוצע הנסועה החודשי בקטנועים.

מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו – המחיר החל ב-17,000 שקלים
צילום: יצרן

לרגל ההשקה תוענק הטבה ייחודית למשך 180 ימי רכיבה ללא עלות שימוש; הטבה זו תקפה למי שירכוש קטנוע עד 30.10.2022.

ההצהרה
תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור במסיבת העיתונאים כי "השקת המותג גוגורו, יחד עם הטמעת עמדות החלפת הסוללות הייעודיות בשיתוף עם חברת פז, הן אבן דרך בענף התחבורה בישראל. המהלך תואם את החזון של מטרו מוטור למובילות ולהתחדשות עם הרחבת פעילותה החשמלית, וכך נמשיך בעתיד".


מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו – המחיר החל ב-17,000 שקלים
צילום: יצרן