ה-XM שואב השראה ברורה ממכונית התצוגה 'קונספט XM' שהוצגה בשנה שעברה, רק בגרסה מעודנת יותר - או נכון יותר, פחות וולגרית בעיצובה. רכב הפנאי-על תוכנן לחגוג 50 שנה לחטיבת הספורט המוטורי של ב.מ.וו, כמו גם להתמודד עם פורשה קאיין טורבו S E-Hybrid ואסטון מרטין DBX 707.
בדומה לפורשה, ל-XM יחידת כוח היברידית-נטענת, שעם 650 כ"ס תהיה החזקה ביותר של החברה אי פעם. למעשה, זו תהיה הב.מ.וו הראשונה מאז ה-M1 החלוצית של שנות השבעים שתהיה זמינה בלעדית בגרסת M.
יחידת הכוח תתבסס על מנוע V8 טווין-טורבו חדש בנפח 4.4 ליטר, בשם הקוד S68. הוא ישודך למנוע חשמלי והכוח יעבור לארבעת הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ה-XM יצויד בסוללת 25 קוט"ש וב.מ.וו טוענת לטווח נסיעה חשמלי של עד 80 ק"מ. מטען 7.4 קילוואט יוצע כסטנדרט, כך שטעינה מלאה משקע רגיל תארוך פחות משלוש וחצי שעות.
העיצוב הפנימי של ה-XM יהיה דומה יותר למכוניות הבנזין של ב.מ.וו ולא למכוניות כל-חשמליות כמו ה- iX . כלומר, קוקפיט ספורטיבי יותר עם מושבי באקט, בדומה לגרסאות אחרות של חטיבת M. חישוקי 22 אינץ' יותקנו כסטנדרט, וחישוקי 23 אינץ' יוצעו כאופציה בתשלום.
ה-XM צפוי להיחשף רשמית בסוף החודש הקרוב לקראת השקה במרץ 2023.