דירוג 10 המכוניות החשמליות הנמכרות ב-2022:
ג'ילי גיאומטרי C - עם 6,816 יח'
טסלה מודל 3 – עם 4,658 יח'
BYD אטו 3 – עם 3,704 יח'
יונדאי איוניק 5 – 1,784 יח'
AIWAYS U5 – עם 1,312 יח'
סקודה אניאק – 1,262 יח'
טסלה מודל Y – עם 1,101 יח'
יונדאי קונה חשמלי – 837 יח'
סקייוול ET5 – עם 745 יח'
SERES 3 – עם 738 יח'
בואו ונתחיל מכמה מספרים. מבין 10 הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר 5 הם דגמים סינים, 6 מתוכם מיוצרים בסין (טסלה מודל 3) ו-7 מתוכם הם של מותגים חדשים בשוק הישראלי הפועלים כאן לכל היותר שנתיים. באחוזים? רק הדגמים הסיניים שהשתבצו לעשירייה הפותחת מהווים 48.1% מהשוק החשמלי (51.2% לכל הדגמים הסינים, לא כולל טסלה ופולסטאר שגם מייצרות שם), ועשרת הדגמים הראשונים מהווים כמעט 83% מכלל הדגמים החשמליים שנמכרו בישראל, ריכוזי משהו.
אגב ריכוזיות, הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2022 היה ג'ילי גיאומטרי C עם 6,816 יח' שנמסרו המהוות כמעט 25% מכלל השוק החשמלי. הנתון הזה מספיק גם כדי להציב את ה-C כדגם החמישי הנמכר ביותר בדירוג הכללי והשני הנמכר ביותר בסגמנט הפנאי הקומפקטי.
טסלה מודל 3, המכונית שפרצה את הסכר החשמלי בישראל, חוותה השנה ירידה משמעותית במסירות עם נתון של 4,658 יח' המהווה ירידה של כ-26% ביחס לשנת 2021 – תוצר של בעיות אספקה וכניסתו של מודל Y אשר נמסר ב-1,101 יח' (מקום שביעי).
במקום השלישי התמקם BYD אטו 3 עם נתון של 3,704 יח' – נתון מרשים ביותר, בוודאי כאשר נזכרים שמסירות הדגם החלו רק בסוף השנה (נובמבר). שנת 2023 תהיה שנת השיווק המלאה של דגם זה ומעניין יהיה לראות בסופה את יחסי הכוחות בינו לבין המתחרה מבית ג'ילי.
הדגם הראשון מבין היצרניות ה"מסורתיות" הוא יונדאי איוניק 5 במקום הרביעי, ואחריו עוד מתמודד מסין – AIWAYS U5 המתמקם חמישי. בהמשך סקודה אניאק (שישי, 1,262 יח'), טסלה מודל Y (עם 1,101 ח') ויונדאי קונה חשמלי (שמיני, 837 יח').
את הרשימה סוגרים שני דגמים סינים עם נתון מסירות צמוד, על אף פערי המחיר ביניהם – סקייוויל ET5 עם 745 יח' ו-SERES 3 עם 738 יח'.