והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט רכבי פנאי מיני׳ הוא – סוזוקי איגניס.
סוזוקי איגניס הוא אחד מהמתמודדים הבודדים בסגמנט רכבי הפנאי במימדי ״מיני״, וזה מפתיע לאור העובדה כי הקהל בארץ ובעולם נוהר אל עבר רכבי הפנאי. כן, גם בשנת 2024 ניתן לספור את המתמודדים בסגמנט זה על כך יד אחת – וכפי שכבר הבנתם ביניהם בלט האיגניס לטובה.
למרות שמדובר ברכב ותיק למדי, איגניס של סוזוקי מוכיח שוב ושוב כי כוחו עדיין במותניו. עיצובו החינני לא השתנה יותר מדי עם השנים, וזה ממש בסדר שכן מדובר ברכב נאה למראה כמעט מכל זווית שתביטו בו. בסוזוקי הלכו על סגנון עיצובי הנע כל הזמן בין ״חמוד״ ל״קשוח״ ונגיעות ״רטרו״ חביבות לרכבי השטח האייקונים של היצרנית. התוצאה היא רכב חמוד-קשוח שנראה מצוין גם היום.
גם סביבת הנהג חביבה למראה ומשלבת כמה אלמנטים המצליחים לרומם אותו קצת מעל ל״סתם״ סביבת נהג. פתחי המיזוג עגולים, מסך המולטימדיה הבולט, הדיפונים הצבעוניים בדשבורד ועוד מצליחים לייצר אווירה נעימה וחייכנית.
אבל בואו נשים רגע את העיצוב בצד, סביבת הנהג הזו היא גם מאוד שימושית – וזה אולי חשוב יותר ברכב שכזה. האיגניס מציע מרחב מצוין ביחס לסגמנט, וכנראה שמדובר ברכב המרווח ביותר בסגמנט המיני בכלל. למרות ממדיו הצנועים איגניס יכול להסיע בנוחות יחסית גם ארבעה מבוגרים. את הצד הפרקטי משלים תא מטען בנפח של קצת יותר מ-270 ל׳ – נתון מצוין לרכב בסגמנט, כזה המתקרב לנתונים של מכוניות סופרמיני הגדולות יותר.
את מירב המחמאות מקבל האיגניס בזכות המתלים – מדובר ברכב הנוח ביותר בסגמנט. מהנדסי סוזוקי הצליחו להעניק לאיגניס סידור מתלים מאוזן באופן שנדיר למצוא בסגמנט. מצד אחד הם רכים מספיק כדי לספוג באופן ראוי את שיבושי הדרך במרחב העירוני, שם הוא מבלה את מרבית זמנו. מצד שני, כאשר תרדו איתו לשבילים במסגרת טיולי הסופ״ש תגלו רכב שלא מפחד מכך ומעניק תחושה חסונה עם עבודת מתלים איכותית ובוגרת. אהבנו.
יחידת ההנעה מציגה נתונים צנועים למדי על הנייר אך מפתיעה בביצועים טובים בפועל, במיוחד במרחב העירוני ובמהירויות נמוכות. התיבה הרציפה מגיבה בזריזות ומסייעת להוציא את המיטב מהמנוע הקטן. לצד הביצועים המפתיעים איגניס מציג גם צריכת דלק מצוינת – מדובר ברכב חסכוני למדי.
בקיצור, מכל הסיבות האלה סוזוקי איגניס הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה בסגמנט רכבי פנאי מיני׳.