טסלה ביצעה סדרת עדכונים על גבי מודל S לפני שלוש שנים, בין היתר כדי להציע עוד יותר כוח וטווח ולחדד את היכולת הדינמית. עם זאת, הגרסה הבכירה מכולן שהוכרזה בסמוך להשקה, עם מרחק נסיעה מוגדל ומערכת ההנעה החזקה ביותר - בוטלה בהתראה קצרה. לדברי המנכ"ל אילון מאסק, היא גם לא תהיה זמינה בעתיד. אז מה כן? 

מעשית, היו אמורות להיות שלוש גרסאות למודל S, כולל גרסאות ה-"Plaid" ו-"Plaid+". האחרונה, הייתה אמורה לעלות בסביבות 140 אלף יורו, לאפשר להגיע ל-840 קילומטרים בטעינה אחת ולהאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות משתי שניות ולהעפיל עד 320 קמ"ש. עם זאת, זמן קצר לפני הצגת הדגמים הודיע ​​מאסק כי "Plaid+ בוטלה. "אין צורך, כי Plaid עושה את הכול בצורה מצוינת" אמר. 

כשנדרשו הסברים, פירט המנכ"ל: "אנחנו רואים שעם טווח של מעל 400 מייל, דגם נוסף כבר לא ממש משחק תפקיד. בעצם, אין נסיעות מעל 400 מייל (כ-640 ק"מ) שבהם הנהג לא צריך לעצור לשירותים, לאוכל, לקפה וכן הלאה". מאסק התוודה כי ערכי הביצועים של גרסת הפלוס אכן מופרזים אפילו לחולי הגה : "0-100 קמ"ש ב-1.9 ש'. צריך להרגיש את זה כדי להאמין". 

כשנשאל האם בכל זאת תגיע S Plaid פלוס, מאסק צייץ לאחרונה בחשבון ה--X (לשעבר טוויטר) מילה אחת שעונה על הסקרנות: "רודסטר". כזכור, מאסק מתכוון לדור החדש של טסלה רודסטר, מכונית הספורט שנבנתה מ-2008 עד 2012 והייתה חלוצה לא רק כרכב ספורט דו מושבי חשמלי אלא בכלל סימנה את תחילת המיתוג של טסלה (ואף נחתה בישראל ביבוא אישי של עידן עופר). 

מאסק מקדם את היורשת של הרודסטר המקורית שנים ארוכות ומדי פעם פולט הערה אודות השקתה המתקרבת. אלא שהרודסטר החדשה הוצגה ב-2017 והוכרזה לשנת 2020. בתוך כך, ובשל אילוצים לוגיסיטיים, לא ניתן היה לעמוד בלוח הזמנים המקורי, וההשקה נדחתה שוב ושוב. לפי ההיתכנות המעודכנת, טסלה רודסטר החדשה תיחשף רשמית בינואר או פברואר של 2025. 

טסלה רודסטר
צילום: טסלה

הרודסטר תהיה אמת מידה ואולי בליגה משל עצמה. שלושה מנועים חשמליים צפויים להזניק אותה מ-0-60 מייל לשעה (0-97 קמ"ש) תוך 1.91 שניות, ל-160 קמ"ש בפחות מ-4.5 שניות, כך נאמר לפני כמה שנים. מאסק הודיע ​​לאחרונה שהמיאוץ ל-97 קמ"ש אף יהיה אפשרי בפחות משנייה אחת. המהירות המרבית, הנקובה על ידו היא 400 קמ"ש. קיבולת סוללה של 200 קווט"ש צריכה לספק לנהג יותר מ-900 קילומטרים, כך הבטיחו.

ככל הידוע, מזה זמן, תמכרנה כמה גרסאות של הרודסטר החדשה. הקיצונית ביותר תהיה מוגדרת מכונית אולטרא-על עם מדחפים של חברת החלל SpaceX, זרוע האווירונאוטיקה של טסלה. "נשתמש באוויר דחוס בלחץ גבוה במיוחד - זה מדחף גז קר", אמר מאסק ב-2020. "המנוע או המדחף הראשי מותקן מאחורי לוחית הרישוי. כדי להאיץ, לוחית הרישוי נסוגה ומאחוריה יוצא מנוע רקטי. זה כמו ג'יימס בונד."