אנחנו נקראנו למסיבת העיתונאים שם עלו בזה אחר זה נהגי המרוץ של הקבוצות: דני סורדו, אנדריאס ניקלסון ותיירי נובל המייצגים את חטיבת N ביונדאי; טקאמוטו קטסוטה ויארי מארי לטבלה ייצגו את טויוטה GR רייסינג. ניכר שהשקיעו באירוע הזה, ניכר שעם הסוללה המוטורית האנושית הראשונה של המותגים יש כאן יותר מסתם מילים, יש כאן הצהרה.
פותחים בהופעה
רק בשתיים וחצי בצהריים התחיל הפסטיבל באמת. הופעת כוכבת קיי פופ שלא טרחה להסתיר את זה שהמילים בוקעות מהרמקולים גם כשהמיקרופון לא ליד השפתיים. מה שכן, זה פסטיבל אמתי, לא רק מוטורי. הופעה עם ריקודים והכל, כולל עלייה לדציבלים גבוהים, כאלו שלחצי מהסובבים נקרע עור התוף ולחצי האחר זה גם גרם למחוא כפיים ולצרוח מאושר.כאשר ההופעה הסתיימה, נכנסו אותם נהגי מרוץ עם אותן מכוניות מרוץ שהיו פזורות סביב והחלו להשתולל על רחבת האספלט, סביב הקונוסים. מדגימים יכולת החלקה ושליטה על המכונות הקטנות בהעברות משקל ובלימות. הקהל צורח, מצלם, שואף עשן צמיגים ומתמוגג מכל רגע. ואז הגיעה אותה שלדת צינורות שהייתה בעברה הרחוק יונדאי איוניק 5 N והראתה איך לעשות את מופע העשן בצורה מרשימה לא פחות, אם כי עם צליל פחות מרשים, ועם כל הכבוד לזיוף הבוכנתי הבוקע מהרמקולים שלה.
אחרונה חביבה נכנסה יאריס WRC והחלה תוקפת את הקונוסים שבמגרש ההחלקה כולל צלחות ומה לא. בסיום המופע עלתה אותה יאריס לבמה ויצא ממנה לא אחר מאשר אקיו טויודה, נשיא טויוטה. כן, הוא זה שנהג ברכב. מי היה מאמין. לאחר כחצי דקה של מחיאות כפיים, הוא ונשיא יונדאי עמדו צד לצד וסיפרו כיצד קבעו להיפגש ולקדם את הספורט המוטורי האסייתי בהנחה שזה גם יתרום לפיתוח המכוניות של שני המותגים. מכאן גם הגיע הרעיון ליצירת הפסטיבל המשותף. הקהל התרגש ואף צחק כאשר נשיא יונדאי התלוצץ שהוא לא ברמה של מר טויודה וכי דריפטים זה הרבה יוצר מסובך ממה שחשב.
לאחר הפגישה ההיסטורית המצולמת, ניכר שנחצו כל הגבולות והחגיגה הפכה לממש גדולה, עם שינויים ממש לא אופייניים; נהגי המרוץ של טויוטה נוהגים במכוניות המרוץ של יונדאי ואת אלה של יונדאי באלה טויוטה. זה לא נגמר, ולאחר הגרלה הזוכים המאושרים זכו לסיבוב באחת ממכוניות המרוץ כאשר אחד הנהגים מתפעל את המכונה במגרש האספלט. לא בדקתי האם נמסרו שקיות הקאה לחובבי הרכב האופטימיים.
אני מצדי שוטטתי ליד איוניק 5 N המיועדת לתחרות הפייקס פיק, הלא הוא טיפוס הגבעה אי-שם בקולורדו. בוחן את הבלמים, בוחן את הכנף האחורית העצומה, את הספליטר הקדמי שעל גבול ההזוי ומסתכל מה "גילחו" מהרכב ומה נשאר. ואז ניגש אלי בחור ומבקש סלפי.
לא חשבתי שמכירים אותי כאן כמו בישראל, אבל כמובן שהסכמתי. ואז הגיע עוד אחד. אחריו עוד. האחרון, אחרי שהצטלם איתי, שאל אותי אם אני נהג המרוץ של הרכב הזה...