לפני כשבוע פרסמה ריביאן טיזר קצרצר שרמז על גרסאות חדשות וקשוחות לדגמי R1 – ובימים שעברו מאז הרשת התמלאה שמועות, ציפיות ותקוות. כעת, יצרנית הרכב החשמלי, שמה סוף לשמועות וחשפה את הדגמים במלואם. המציאות, כמה לא מפתיע, לא עולה על הדמיונות של הרשת – אבל בהחלט חביבה בפני 

עצמה.

חולות קליפורניה

הגרסאות החדשות שהוצגו זוכות לכינוי "דיונות קליפורניה" שכן היא עוצבה בהשראת "נופיי המדבר המהפנטים של קליפורניה", כך ריביאן. מהדורת הדיונה תוצע עם שני הדגמים המוכרים של היצרנית: רכב הפנאי R1S והטנדר R1T. 

מבחינת ההופעה, גרסת הדיונה אינה שונה באופן בולט משאר גרסאות אך היא מוצעת בצבע מרכב ייחודי רק לה – 'דיונה', כמובן. יש גם חישוקי 20 אינץ' בעיצוב ייחודי המגיעים בצע אפור-גרפיט או בצבע המרכב (תוספת תשלום). להשלמת ההופעה חלק מעיטורי המרכב וסמלילי היצרנית הושחרו. 

דגמי ריביאן R1 במהדורת 'דיונה' לשטח
צילום: יצרן

גם סביבת הנהג זכתה לטיפול קל וזו תוצע עם דיפונים ריפוד יחודיים – שילוב של צבע אבן-חול ושחור, גימור עץ תואם ועוד – אפילו השטיחים ברצפה עוצבו מחדש אשר אמורים להיות "עמידים במיוחד". 

כמובן, לגרסה זו יכולות שטח משופרות. בריביאן מציינים כי שני הדגמים מגיעים כסטנדרט עם מערך מתלים אדפטיבי שהותאם לעבודת שטח מאומצת יותר, כמו גם תשעה מצבי נהיגה שונים – כולל כאלה הייעודיים לשטח בכלל, לדיונות בפרט. בנוסף, ל'דיונה' מיגון תחתי משופר, מסילות גג וקורות רוחב המגיעות כסטנדרט, צמיגי שטח (שני סוגים לבחירת הלקוח) ואפילו משטח אחיזה לחילוץ במקרה של תקיעה.

דגמי ריביאן R1 במהדורת 'דיונה' לשטח
צילום: יצרן

על ההנעה אחראים שלושה מנועים – אחד מלפנים ושניים מאחור – המפיקים יחדיו 850 כ"ס ולא פחות מ-152.3 קג"מ. הביצועים מהממים בהתאם: 3.1 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 529 ק"מ בין טעינות.

בריביאן מציינים כי מדובר במהדורה מוגבלת שתרד מפס הייצור בעתיד הלא רחוק ולכן "כדי למהר לפני שיגמר". בכל זאת, לפני שאתם מוציאים את הארנקים, קחו בחשבון שמחירה של ריביאן R1T ו-R1S 'דיונה' מתחיל בכ-100,000 דולר ובכ-106,000 דולר לפני מיסים, בהתאמה.