וולוו ES90, הפרטים שיש
כאמור, בשבוע הבא תחשוף וולוו את ES90 החשמלית החדשה, ולקראת החשיפה בוולוו מפרסמים מעט פרטים ותמונות. מהתמונות הבודדות שפורסמו עולה כי עיצובה צפוי להיות מאוד "וולוו" ומוכר, כאן בפרשנות מודרנית ו"חלקה" יותר לטובת שיפור אווירודינמיות. נראה לנו שמחשבה על S90 המוכרת ל-EX90 החדש אמורה להוות רמז עבה לעיצוב הצפוי לנו.
ה-ES90 החדשה תשב על פלטפורמת SPA2 של היצרנית אותה היא תחלוק עם EX90 אך גם עם דגמים נוספים בקבוצת ג'ילי כמו לוטוס אלטרה, פולסטאר 3 ועוד. מעניין לציין כי כבר בשנה הבאה צפויה להציג וולוו את הדור הבא והמתקדם יותר של הפלטפורמה (SPA3) – כאשר הדגם הראשון להשתמש בה יהיה וולוו EX60 העתידי.
בכל מקרה, בוולוו מציינים כי פלטפורמת SPA2 תאפשר להציג חידושים משמעותיים ביחד לפלטפורמת SPA המוכרת עליה מבוססת S90 לוגמת הבנזין. הפלטפורמה (SPA2) מבוססת התוכנה תאפשר עדכונים מהאוויר (OTA) וכוח מחשוב עדיף משמעותית – אלה צפויים לשפר את חווית השימוש ברכב ולאפשר עדכונים מקיפים גם למערך הבטיחותי העשיר (כולל גם ליידאר) לאורך שנים קדימה.
המערך החשמלי יהיה במתח 800V, וזה לפי וולוו יעיל משמעותית ממערכי ה-400V של היצרנית בעבר. בזכות המעבר לארכיטקטורת 800V ל-ES90 מנועים שיפעלו בצורה יעילה יותר ומכאן נגזרים גם טווח וביצועים משופרים, כך וולוו.
נתוני הסוללה לא נמסרו, אך סביר שלפחות בחלק מהגרסאות זו תהיה סוללת 111 הקוט"ש שהוצגה עם EX90. גם על המנועים אין פירוט בשלב זה, אך נזכיר כי EX90 מוצע בגרסת הנעה אחורית (279 כ"ס, כ-600 ק"מ) כפולה (408 כ"ס) ובגרסת ביצועים (503 כ"ס). בוולוו מציינים כי ES90 תציג טווח הנסיעה מירבי של יותר מ-700 ק"מ בין טעינות, שיפור ניכר מהנתון הטוב ביותר של EX90 – ככל הנראה בזכות משקל נמוך יותר ושיפורים ביעילות האווירודינמית.
טועינה מהירה תתאפשר בקצב של עד 350 ק"ו, נתון אשר יאפשר טעינה מ-10 עד 80 אחוזים בכ-20 דקות בלבד – או כ-300 ק"מ בכ-10 דקות, אם תרצו.
בוולוו מציינים כי בתכנון ES90 הושם דגש על קיימות. לא, בוולוו לא פצחו בשיח על חתימת הזיהום שמייצרות הסוללות, אבל כן התייחסו לחומרים מהם ES90 עשויה. לפי וולוו, כ-29% מהאלומיניום ו-18% מהפלדה ברכב מקורם בחומר ממוחזר. בנוסף, 16% מהפלסטיקים ממוחזרים גם הם וכי העץ מגיע עם חותמת FSC שכן הוא נאסף ממקומות מותרים ובאופן "אחראי".