הדור הנוכחי בסדרה V הוצג כבר בשנת 2014, וגם במונחי רכב מסחרי זה אומר שהגיע הזמן להצגת דור חדש. ואכן, במרצדס מציגים כעת קדימון בדמות רכב תצוגה מתקדם במיוחד המהווה הצצה למה שצופן העתיד המסחרי-יוקרתי של היצרנית.
הכירו: מרצדס ויז'ן V
דגם התצוגה העונה לשם ויז'ן V הוא למעשה קדימון לרכב מסחרי בינוני אשר ירש את מקומו של EQV, הגרסה החשמלית של V-קלאס אשר הוצגה בשנת 2017. נזכיר, V-קלאס הוא הכינוי למרבית גרסאות הנוסעים של מרצדס ויטו – וכל השלושה חולקים פלטפורמה ומכלולים רבים.
בכל מקרה,ה-V התצוגתי נחשף במסגרת תערוכת הרכב בשנחאי, רמז לשוק היעד של גרסת הייצור העתידית. לפי מרצדס, דגם התצוגה מציג קפיצת דרך בכל הקשור ליוקרה, עושר וטכנולוגיה ומזכיר מאוד כלים אולטרה יוקרתיים להסעת נוסעים דוגמת לקסוס LM, וויה דרים ואחרים.
זה מתחיל בעיצוב החיצוני שמציג כאן פרשנות מודרנית, מעוגלת ו"חשמלית" למבנה הקופסתי המאפיין לרוב כלים מסוגו. מכסה המנוע קצר במיוחד, תוצר של הפלטפורמה החשמלית הייעודית החדשה (VAN.EA) אותה תחשוף מרצדס במלואה בהמשך הדרך. שאר הקווים מעוגלים – הסבכה, יחידות התאורה מלפנים ומאחור, חלונות הצד המעוקלים ועוד מייצרים מופע רך מזה של EQV הנוכחי, למשל. להוספת רושם רכב התצוגה מצויד בחישוקי ענק (24 אינץ') ושלל עיטורי כרום נוספים.
החגיגה האמיתית מתחילה כשנכנסים, ותסלחו לנו שאנו פונים מיד אל חלל הנוסעים מאחור. פתיחת הדלת תחשוף מבנה נטול קורה אמצעית – אלמנט שלא ברור אם יגיע לגרסת הייצור – בכך את סביבת הנוסעים המפוארת ביותר שניתן להעלות על הדעת. למרות ממדיו הנאים של הרכב, מאחור תמצאו מקום לשני נוסעים אליהם מוקדש כל עושרו של רכב ההיסעים הזה.
לכל נוסע מושב מפנק במיוחד בעיצוב עתידני, וזה כולל כמובן מגוון רחב של אפשרויות כוונון, חימום, אוורור ועיסוי כולל מצב שכיבה מלאה. הנוסעים יהנו מתאורת אווירה עשירה במיוחד, קונסולה מרכזית רחבה הכוללת מגשי משקאות, משטחי עבודה ואפילו סט של כלי שחמט. גולת הכותרת היא מערכת שמע בעלת 42 רמקולים ומסך נגלל בגודל 65 אינץ' להענקת חווית צפיה שטרם נראתה בכלי על גלגלים. במרצדס מציינים כמובן איכות חומרים גבוהה במיוחד כולל אפשרויות התאמה אישית נרחבות ורתימת המערכות השונות (תאורה, מיזוג, מסכים, שמע ועוד) ליצירת מגוון מצבי אווירה שונים כמו צפיה בסרט, משחקי מחשב, עבודה, מנוחה ועוד.
לפי מרצדס, הדגם הסדרתי יגיע לכבישים כבר בשנת 2026 – ועד אז סביר שיעבור רידוד מסוים ביחס למופע המוחצן של רכב התצוגה. בהמשך, במרצדס יציגו גרסאות נוספות על בסיס פלטפורמה זו – כולל V-קלאס "רגיל" וגרסה מסחרית. מכיוון שמדובר על פלטפורמה חשמלית ייעודית וחדשה לגמרי אנו מצפים לראות קפיצה משמעותית ביחס ל-EQV ו-e-ויטו החשמליים המוצעים כיום.