קאדילק CT6 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-CT6, שנחשפה באמצע 2015, היא ספינת הדגל של קאדילק, המתחרה במרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8 ואחרות. ה-CT6 היא מכונית גדולה, אפילו ביחס לקטגוריה, כאשר הממדים שלה מקבילים לאלו של הגרסאות המוארכות של S קלאס וסדרה 7 - ולמרות זאת היא קלה מהן בכ-150-200 ק"ג.
בחו"ל מוצעת ה-CT6 עם שלושה מנועים לבחירה - מ-2.0 ל' טורבו ועד 3.0 ל' בעל שני מגדשי טורבו, עם טווח הספקים שבין 265 כ"ס ל-400 כ"ס - ועם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכפולה, אולם לישראל מגיעה ה-CT6 רק בגרסה אחת, עם מנוע 3.6 ל' אטמוספרי והנעה כפולה.
בכל מקרה, הכוח מועבר לגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית-פלנטארית 8 היל'.
ה-CT6 הגיעה לישראל בפברואר 2017.
-
עיצוב ונוכחות
ל-CT6 נוכחות רבה, אולם היא פחות מרשימה ממרצדס S קלאס.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ה-CT6 מוצלח לכשעצמו, אבל הוא נמצא חצי דרגה פחות ביחס למתחרות האירופיות.
 
ההופעה הכללית מושכת, אבל הנדסת האנוש ואיכות הגימור עדיין לא ברמה של המתחרות הגרמניות.
 
מרווח הפנים נדיב, בעיקר ליושבים מאחור - ובעיקר לשניים.
 
תא המטען קטן מהמקובל בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ב-CT6 מוצלחת - המנוע מרגיש חזק גם בטווח עבודה שימושי (ולא רק בסל"ד גבוה) ויש לו צליל נעים.
 
תיבת ההילוכים מתפקדת היטב ברוב הזמן, כאשר במתאר עירוני לתיבה אופי פעולה לא תמיד חלק.
 
תצרוכת הדלק מניחה את הדעת, עם 8.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של ה-CT6 טובה - אבל גם כאן, לא ברמה של הגרמניות (המוצעות גם עם קפיצי אוויר, בדרך כלל).
 
כיול מתלים רך מסייע בספיגת מהמורות, אולם במהירות בינעירונית ה-CT6 רוכנת.
 
בעיר, ההתנהלות עם ה-CT6 איננה נוחה בשל מידותיה.
 
מבחינה דינאמית, ה-CT6 מפתיעה לטובה עם תחושה קלילה מהצפוי, אולם מערכת עזר בטיחותית (מותחן החגורה האוטומטי) מעיקה בתפקודה ההיסטרי.
-
תמורה למחיר
התמורה לכסף היא האס הגדול של ה-CT6.
 
אמנם היא פחות מרשימה ממתחרותיה, אבל פער המחיר (כ-27%) הרבה יותר גדול מפערי האיכויות בין המוצרים.
-
סיכום
אחת ההצעות היותר משכענות של קאדילק בשנים האחרונות.