וולוו S60 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 חשפה וולוו את ה-S60 החדשה, דור שלישי למשפחתית היוקרתית. זוהי מכונית ראשונה של וולוו שתיוצר בארה"ב, והיא דומה בעיצובה ל-V60 (גרסת הסטיישן), שהוצגה מעט לפניה.
ה-S60 גם תציע את אותם מנועים, מלבד מנועי דיזל שמשווקים ב-V60. גרסת הבסיס היא ה-T5, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים, 253 כ"ס והנעה קדמית. גרסת T6 מוסיפה לאותו מנוע גם מגדש על, ההספק מזנק ל-310 כ"ס וההנעה כפולה. שני המנועים זמינים רק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
באופן חריג, וולוו תציע שתי גרסאות כלאיים נטענות משקע. הבסיסית, T6 טווין אנג׳ן (Twin Engine), מוסיפה למנוע ה-T5 מנוע חשמלי לטובת הספק משולב של 340 כ"ס. גרסת ה-T8 טווין אנג'ן מבוססת על מנוע ה-T6, ומציעה לכן הספק מרבי של 390 כ״ס. לשתיהן הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים, וטווח חשמלי של כ-45 ק"מ.את ה-T8 ניתן יהיה להזמין גם בגרסת פולסטאר משופרת עם 415 כ"ס ו-68.3 קג"מ.
כיאה לוולוו מודרנית, ה-S60 מציעה שלל מערכות בטיחות. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים ובעלי חיים גדולים, סיוע אקטיבי להיגוי למניעת פגיעה ברכב אחר בצומת, בנתיב הנגדי או במסלול הנסיעה, סיוע למניעת ירידה לא מתוכננת מהכביש ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור במקרה של תנועה חוצה.
כמו כן, תוצע בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת, שמאפשרת נסיעה חצי אוטונומית עד למהירות של 130 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
נראה כי בניגוד לרוב היצרנים של מותגי היוקרה, שמתאמצים ליצור בידול בין דגמים שמממדיהם שונים – וולוו דווקא הולכת בכיוון הפוך, אך מצליחה לעשות זאת באופן מוצלח. למעשה, S60 נראית טוב מאשר S90, בעיקר בגלל הפרופורציות הדינמיות יותר.
-
תא נוסעים ומטען
וולוו ממשיכה עם הקו המודרני והנעים המאפיין אותה ואת דגמיה העכשוויים גם בסביבת הנהג של S60, בה בולט צג המולטימדיה המוכר, הגדול והאנכי השולט בשפע מערכות – וכן, הוא עדיין לא אינטואיטיבי לתפעול. המושבים כמובן מצוינים. המרחב מאחור טוב ואפשרויות תפעול רבות לבקרת האקלים מאחור מוסיפות לרמת החיים שם.
-
מנוע וביצועים
בגרסת T8 בחתימת פולסטאר מנוע הבנזין קצת חזק מהרגיל, החשמלי שמאחור דומה, והספק משולב של 415 כ"ס מדהיר את המכונית ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות. צליל המנוע שקט ונעים ממה שהכרנו ב-T8 בגלל מערך ביטול רעשים חדש. חטיבת הכוח אומנם אינה יוצרת דרמה, אבל בהחלט מייצרת ביצועים מעולים ללא מאמץ.
ה-T6 ה"רגילה" מעניקה תחושה "חיה" יותר. היא יוצרת גרגור רועש יחסית הנשמע לעיתים מחוספס, אבל לרוב התחושה שהצליל יוצר תחושה מהנה יותר, בייחוד במצב 'ספורט'; גם כאן הביצועים מצוינים: 5.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
 
-
נוחות והתנהגות
הדבר הראשון שבולט בגרסת הפולסטאר של וולוו S60 2019 היא נוחות נסיעה שאינה טובה במיוחד. קשיחות המרכב חוברת לריסון ולאחיזה מרשימים, אלא שההתנהלות אינה ספורטיבית במיוחד. גם הבלמים בגרסה ההיברידית דורשים הסתגלות: המעבר בין שלב ה"טעינה" לבלימה הכוחנית אינו הדרגתי.
מבחינה זו דומה שה-R דיזיין הרגילה – אף היא מונמכת ומוקשחת – עושה עבודה טובה יותר. התחושה בה קלילה יותר גם בתגובות לשינויי כיוון והיא בפירוש נוחה יותר.
 
-
תמורה למחיר
וולוו S60 מציעה תמורה טובה מאוד למחיר, במיוחד בגרסת ה-T8 ההיברידית-נטענת שמציעה יחס ביצועים-אבזור-שקל מצוין.
-
מה חדש בוולוו S60 2019
תחילת שיווק הדור החדש בישראל, במאי 2019.
-
סיכום
מהטובות בקבוצה.