אבארט 595 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2016 נחתה בישראל אבארט 595 החדשה, המהדורה המחודשת לגרסת הביצועים של פיאט 500.
הדגם שודרג והשם שונה - לא עוד אבארט 500 אלא 595, אותו סימול שהוקדש בעבר לגרסאות החזקות יותר.
השינויים ב-595 כוללים פגוש בעיצוב חדש ואגרסיבי יותר, ופנסים מעודכנים מלפנים ומאחור. לא נרשמו שינויים בעיצוב הפנים, אך מסך המגע חדש לגמרי ולוח המחוונים כעת מוקרן.
האבארט המחודשת מצוידת בגרסאות מחוזקות למנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר – 145 כ"ס ו-21 קג"מ בגרסת סקורפיונה הבסיסית, 165 כ"ס ו-23.4 קג"מ בגרסת טוריזמו ו-180 כ"ס ו-25.5 קג"מ בקומפטציונה. שתי הגרסאות החזקות יותר מצוידות במגדש גדול יותר ומסוג שונה. בכל הגרסאות מותקנת תיבת חמישה הילוכים, ידנית או רובוטית חד-מצמדית. ביצועי התאוצה בכל הגרסאות שופרו במעט.
מעבר למנועים, הגרסאות נבדלות זו מזו גם במערכות המתלים. שתי הגרסאות היותר-חזקות מצוידות בבולמי זעזועים של קוני ובקפיצי הנמכה, כאשר הקומפטציונה הבכירה מצוידת גם בבלמים משופרים מתוצרת ברמבו ובמערכת פליטה 'מונזה'. כאופציה בתשלום, ורק בגרסה הבכירה עם תיבה ידנית, ניתן להוסיף את חבילת 'נורבורגרינג' הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני) וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 3.
-
עיצוב ונוכחות
גם היום, שנים רבות לאחר שהוצגה, מדובר במכונית מושכת וקרבית.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג גילה של ה-595 בולט במיוחד. עם זאת, העיצוב הבסיסי עדין חינני ומעלה חיוך. החומרים פשוטים ונוקשים והנדסת האנוש אינה מצטיינת, אך סבירה בימינו מכיוון שאין יותר מדי מערכות לתפעל. צג המולטימדיה קטן מהמקובל.
תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית, ולמושב אפשרויות כוונון מוגבלות, כך שקשה למצוא תנוחת נהיגה מוצלחת.
מדובר במכונית צרה ולכן המרחב לנהג (בעיקר לברך ימין) ולנוסע סביר בלבד, אולם המרחב לשני הנוסעים מאחור עשוי להפתיע לטובה.
תא המטען קטנטן, אך קיפול המושב מעניק נפח שימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת 'סקורפיונה' שנבחנה עם 145 כ"ס מציעה ביצועים טובים למדי, ותיבת ההילוכים בעלת יחסי ההעברה הקצרים מסייעת להפיק מהמנוע הקטן את המיטב. מדובר במנוע שאוהב לטפס לסל"ד גבוה, רועש ומלא אופי.
חבל רק שהמצערת אינה מדויקת במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה טובה – תוצאה של מתלים נוקשים, דופן צמיג צנועה ובסיס גלגלים קצר. גם התמרון בעיר אינו נעים במיוחד – קוטר הסיבוב גדול למדי - ורמת הרעש גבוהה (גם בשיוט).
עם זאת, אותו כיול נוקשה משלם דיבידנדים בכביש המפותל – ביחס לספורטיביות עכשוויות מדובר במכונית מתקשרת ומהנה.
-
תמורה למחיר
מלבד ה-595 אין מכוניות ספורטיביות במחיר הקרוב לכך.
-
גרסאות ורמות גימור
מבפנים, מוצעת ה-595 המחודשת הבסיסית (סקורפיונה) עם מסך מגע בגודל "5 הכולל דיבורית בלוטות' ושקעי USB ו-AUX, בקרת אקלים, לוח מחוונים מוקרן וחישוקי "16.
בגרסת טוריזמו גדל מסך המגע ל-"7 ומתווספים גם גג-שמש חשמלי, ריפודי עור, תאורת קסנון, תאורת יום 'לד', שמשות כהות וחישוקי "17. הקומפטציונה כולל גם ריקליינרים (מושבי באקט עם אפשרויות כוונון), הגה עם ציפוי עור, זמש ודיפון בסיבי-פחמן וכן חישוקי "17 בעיצוב שונה.
כל הגרסאות מוצעות עם אופציה לתיבה רובוטית או גג פתוח - שניהם בתוספת תשלום.
-
בטיחות
אבארט 595 טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל. יש מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בהחלט טובה בהתחשב בייעוד – 11 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-15 ק"מ לליטר בהתנהלות שגרתית.
-
מה חדש באבארט 595 2022
במחצית הראשונה של 2022 הוזלו משמעותית מחירי אבארט 595, בעיקר בגרסת הבסיס.
באוקטובר התווספה למבחר גרסה חדשה, 'סקורפיונה נובולארי', על-שמו של נהג המרוצים האגדי טאציו נובולארי. השינוי העיקרי הוא במגדש. במנוע 1.4 ליטר של גרסת הבסיס הוטמע כעת מגדש של גארט המחליף את זה של IHI, והתפוקה כעת היא 165 כ"ס ו-23.5 קג"מ – למעשה, נתונים זהים לאלו של גרסת הביניים, טוריזמו.
כמו בטוריזמו, גם בנובולארי בולמי FSD של קוני, קפיצים מונמכים ומערכת בלמים משודרגת של ברמבו. אין שינויים באבזור, והמחיר התייקר אך במעט ביחס לסקורפיונה היוצאת.
טוריסמו היקרה יותר עשירה יותר באבזורה ויש לה תיבה חד-מצמדית - לעומת ידנית בנובולארי.
-
סיכום
קטנה ומהנה – הצעה ייחודית בנוף הישראלי.