אבארט 595 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2017 נחתה בישראל אבארט 595 החדשה, המהדורה המחודשת לגרסת הביצועים של פיאט 500.
בסוף 2022 הוחלפה גרסת סקורפיונה הבסיסית בגרסת סקורפיונה נובולארי משודרגת; השינוי העיקרי הוא במגדש. במנוע 1.4 ליטר של גרסת הבסיס הוטמע כעת מגדש של גארט המחליף את זה של IHI, והתפוקה כעת היא 165 כ"ס ו-23.5 קג"מ – למעשה, נתונים זהים לאלו של גרסת הביניים, טוריזמו.
כמו בטוריזמו, גם בנובולארי בולמי FSD של קוני, קפיצים מונמכים ומערכת בלמים משודרגת של ברמבו.
בפסגת ההיצע עדיין ניצבת גרסת קומפטציונה הקרבית עם 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ, המצוידת כסטנדרט במערכת פליטה ספורטיבית יותר 'מונזה'. כאופציה בתשלום, ורק בגרסה הבכירה עם תיבה ידנית, ניתן להוסיף את חבילת 'נורבורגרינג' הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני) וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 3.
-
עיצוב ונוכחות
גם היום, שנים רבות לאחר שהוצגה, מדובר בהוט האץ' מושכת וקרבית.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג גילה של ה-595 בולט במיוחד. עם זאת, העיצוב הבסיסי עדין חינני ומעלה חיוך. החומרים פשוטים ונוקשים והנדסת האנוש אינה מצטיינת, אך סבירה ביחס למקובל כיום מכיוון שאין יותר מדי מערכות לתפעל. צג המולטימדיה קטן.
תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית, ולמושב אפשרויות כוונון מוגבלות, כך שקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה.
מדובר במכונית צרה ולכן המרחב לנהג (בעיקר לברך ימין) ולנוסע סביר בלבד, אולם המרחב לשני הנוסעים מאחור עשוי להפתיע לטובה.
תא המטען קטנטן, אך קיפול המושב מעניק נפח שימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת 'נובולארי' העדכנית עם 165 כ"ס מציעה ביצועים מצוינים, ותיבת ההילוכים בעלת יחסי ההעברה הקצרים מסייעת להפיק מהמנוע הקטן את המיטב. מדובר במנוע שאוהב לטפס לסל"ד גבוה, רועש ומלא אופי.
חבל רק שהמצערת אינה מדויקת במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה טובה – תוצאה של מתלים נוקשים, דופן צמיג צנועה ובסיס גלגלים קצר. גם התמרון בעיר אינו אידיאלי – קוטר הסיבוב גדול למדי - ורמת הרעש גבוהה (גם בשיוט).
 
עם זאת, אותו כיול נוקשה משלם דיבידנדים בכביש המפותל – ביחס לספורטיביות עכשוויות מדובר במכונית מתקשרת ומהנה.
-
תמורה למחיר
מלבד ה-595 אין מכוניות ספורטיביות במחיר הקרוב לכך.
-
גרסאות ורמות גימור
אבארט 595 מוצעת בשלוש גרסאות - סקורפיונה נובולארי עם 165 כ"ס ותיבה ידנית, וטוריסמו היקרה יותר, עם הספק זהה, תיבה רובוטית (מצמד יחיד) ואבזור עשיר יותר. בפסגת ההיצע גרסת קומפטיציונה עם 180 כ"ס ומפרט קרבי יותר.
ברשימת האבזור של גרסת נובולארי מסך מגע בגודל "5 הכולל דיבורית בלוטות' ושקעי USB ו- AUX, בקרת אקלים, לוח מחוונים מוקרן וחישוקי "16.
בגרסת טוריזמו גדל מסך המגע ל- "7 ומתווספים גם גג-שמש חשמלי, ריפודי עור, תאורת קסנון, תאורת יום לד, שמשות כהות וחישוקי "17.
הקומפטציונה כוללת גם ריקליינרים (מושבי באקט עם אפשרויות כוונון), הגה עם ציפוי עור/זמש ודיפון בסיבי-פחמן, וכן חישוקי "17 בעיצוב שונה.
כל הגרסאות מוצעות עם אופציה לגג פתוח בתוספת תשלום.
-
בטיחות
אבארט 595 טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל. יש מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בהחלט טובה בהתחשב בייעוד – 11 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-15 ק"מ לליטר בהתנהלות שגרתית.
-
מה חדש באבארט 595 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
הוט האץ' בטעם של פעם.