אבארט 595 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אבארט 595 היא המכונית הספורטיבית הקטנה של היצרנית. למעשה מדובר במתיחת פנים לאבארט 500, שבעצמה מבוססת על הדור הקודם של פיאט 500 - שנחשפה לראשונה עוד בשנת 2007.
אבארט 595 הוצגה באמצע 2016 ומאז זכתה למספר רב של גרסאות מיוחדות וסדרה ארוכה של שינויים ושדרוגים.
היא מוצעת כיום בישראל בשתי גרסאות הכוללות את מנוע ה-1.4 ל' טורבו המוכר של היצרנית בהספק של 165-180 כ"ס, במרכב האצ'בק 3 דלתות או בגרסת קבריולה.
אבארט 595 הגיעה לישראל באוקטובר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
גם היום, שנים רבות לאחר שהוצגה אבארט 595, מדובר במכונית שהיא ממתק לעיניים. עיצוב ספורטיבי וקרבי בעל המון הומור, במידות כאלה, הוא משהו שכבר לא רואים.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג גילה של 595 בולט במיוחד, וניכר כי שורשיה נעוצים 15 שנים אחורה. עם זאת, העיצוב הבסיסי עדין חינני ומעלה חיוך. החומרים פשוטים ונוקשים והנדסת האנוש אינה מוצלחת. מצד שני התפעול קל יחסית, בעיקר מכיוון שאין יותר מדי מערכות לתפעל. צג המולטימדיה קטן ביחס למקובל.
תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית, ולמושב אפשרויות כוונון מוגבלות, כך שקשה למצוא תנוחת נהיגה מוצלחת.
מדובר במכונית קטנה וצרה לכן המרחב לנהג ולנוסעים סביר בלבד.
-
מנוע וביצועים
לגרסת 'סקורפיונה נובולארי' הבסיסית ביצועים טובים למדי, ותיבת ההילוכים בעלת יחסי ההעברה הקצרים מסייעת להפיק מהמנוע הקטן את המיטב. מדובר במנוע שאוהב לטפס לסל"ד גבוה, ועדיין אין טעם של ממש להתקרב לאזור המנתק. זהו מנוע רועש ובעל אופי.
חבל רק שהמצערת אינה מדויקת במיוחד.
גרסת קומפטיציונה הבכירה טרם נבחנה, אך על הנייר לפחות מציעה יותר ביצועים וסאונד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מוצלחת – תוצאה של מתלים נוקשים, דופן צמיג צנועה ובסיס גלגלים קצר. גם התמרון בעיר אינו נעים במיוחד – קוטר הסיבוב גדול למדי ורמת הרעש גבוהה (עניין שנכון גם בשיוט בכביש המהיר).
עם זאת, אותו כיול נוקשה משלם דיבידנדים בכביש המפותל – ביחס לספורטיביות עכשוויות מדובר במכונית מתקשרת ומהנה.
-
תמורה למחיר
מלבד ה-595 אין מכוניות ספורטיביות במחיר הקרוב לכך - כך שהתמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
נכון לתחילת 2024, אבארט 595 מוצעת בשתי גרסאות - סקורפיונה נובולארי עם 165 כ"ס, וגרסת קומפטיציונה הקרבית עם 180 כ"ס, המצוידת כסטנדרט במערכת פליטה ספורטיבית יותר 'מונזה'. כאופציה בתשלום, ניתן להוסיף לקומפטיציונה את חבילת 'נורבורגרינג' הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני) וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 3.
ברשימת האבזור של גרסת נובולארי מסך מגע בגודל "5 הכולל דיבורית בלוטות' ושקעי USB ו-AUX, בקרת אקלים, לוח מחוונים מוקרן וחישוקי "16.
בגרסת קומפטיציונה גדל מסך המגע ל-"7 ומתווספים גם ריפודי עור, תאורת קסנון, תאורת יום לד, שמשות כהות, ריקליינרים (מושבי באקט עם אפשרויות כוונון), הגה עם ציפוי עור/זמש ודיפון בסיבי-פחמן, וכן חישוקי "17 בעיצוב ייחודי.
כל הגרסאות מוצעות עם אופציה לגג פתוח בתוספת תשלום.
-
בטיחות
אבארט 595 טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל. יש מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בהחלט טובה בהתחשב בייעוד – 11 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-15 ק"מ לליטר בהתנהלות שגרתית.
-
סיכום
קטנה ומהנה – הצעה ייחודית בנוף הישראלי.