אלפא רומיאו ג'ולייה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2020 החל שיווק אלפא רומיאו ג‘וליה המחודשת, לאחר מתיחת פנים שכללה עדכונים קלים לעיצוב החיצוני לצד שינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה ובמערך מולטימדיה חדש שכולל גם צג גדול יותר (8.8 אינץ‘, כעת נשלט מגע).
רמת גימור 'ספורט' הבסיסית (200 כ"ס) תכלול חישוקי 17 אינץ‘, מערכת בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מהנתיב. רמת גימור 'מונזה' תוסיף חישוקי 18 אינץ‘, גג זכוכית, תאורת קסנון, כיוון מושבים חשמלי, מפתח חכם, ובתחום הבטיחות תוסיף תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
רמת גימור 'TI' תוסיף, בין היתר, ריפוד עור. ה'ולוצ'ה' (280 כ"ס) מגיעה מצוידת בחישוקי 19 אינץ‘, שמשות כהות, תאורת אווירה ומערכת שמע משודרגת.
את תחילת השיווק של הג'וליה המחודשת ליוותה היבואנית גם בהורדת מחירים משמעותית.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית החידוש נראה מינורי, ונוגע יותר למשחקי צבע והשחמת מסגרות מסוימות ומפלטים. אבל איכשהו זה עובד והג'וליה נראית נפלא – אגרסיבית ולא באופן מוגזם, שופעת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת מעלה חיוך בזכות מושבי ספורט נאים בריפוד עור, וגם גלגל ההגה ופקדי ההילוכים מאחוריו שנראים נפלא.
רוב השיפורים שנעשו במתיחת הפנים מוצאים ביטוי בתא הנוסעים, בייחוד בחלק שמקיף את הנהג. שדרוג האיכות והמרכיבים בולט – והקונסולה מציעה כעת פתרונות אחסון, משטח טעינה לסלולרי ובורר ההילוכים נאה יותר. השיפור משמעותי גם במערכת המולטימדיה החדשה, וזו כוללת כעת צג מגע "8.8 גדול. אולם לא הכל טופל, ויש מספר פספוסים ופקדים מיושנים פה ושם.
תפעול הגג הנפתח הכפול אינו אינטואיטיבי, הכיסוי שלו דקיק והוא מכניס שפע אור וחום.
מושב הנהג הנאה שופע אפשרויות כיוון חשמליות, אך אינו מספיק תומך בנסיעות ארוכות.
מאחור המושבים נוחים, מרווח הרגליים נאה ומרווח הראש פחות. תא המטען גדול למדי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר בגרסה הנבחנת מייצר כמקודם 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, לתיבה האוטומטית אותם 8 הילוכים. אך ההנעה כעת אחורית ולא כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.7 שניות.
הביצועים בפועל מצוינים והצליל נעים, בייחוד במצב 'ספורט'. זה מנוע עם אופי שמבקש מהנהג ללחוץ על המצערת, הוא נושם ומגיב היטב גם אם לא תמיד באופן מיידי. התפעול הידני של התיבה מצוין אף הוא.
 
-
נוחות והתנהגות
ג'וליה מפתיעה בתחום נוחות הנסיעה, ומתמודדת היטב עם פני הכביש.
ההתנהגות, כמו דברים רבים בג'וליה, מהנה וזורמת, והמעבר להנעה אחורית מסייע לכך, גם בזכות ההפחתה במשקל. ההגה מהיר, המכונית נענית היטב להפנייתו ועוקבת באופן נכון אחר קו הפנייה. היכולת גבוהה, האחיזה מצוינת, וג'וליה יודעת להדק קו תחת אש באופן צפוי ואפילו לפסוע קלות.
חבל רק שבקרת היציבות קוטעת את הכיף ואינה ניתנת לניתוק. מערכת בלמים טובה ומדויקת משלימה מערך דינאמי ראוי מאוד.
 
-
תמורה למחיר
השיפור הכולל של הג'וליה לווה בהוזלה משמעותית, כך שמדובר בתמורה למחיר מהטובות בקטגוריה, וזו מוענקת על-ידי מכונית שנראית מבטיחה – ומקיימת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 11 ק"מ/ל' ביום רגוע ל-7.9 ק"מ/ל' במבחן מאומץ – ובהחלט כיף לאמץ את הג'וליה.
-
מה חדש באלפא רומיאו ג'ולייה 2021
תחילת שיווק הגרסה המחודשת בחודש מאי 2020.
-
סיכום
סך השיפור בג'וליה המחודשת גדול מסכום חלקיו. אלפא הצליחה לשייף את רוב הקצוות החשופים שהיו לדגם בעבר והגרסה החדשה מהנה, נעימה ועשירה מזו הקודמת.