אלפא רומיאו ג'ולייה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 החל בארץ שיווק אלפא רומיאו ג‘וליה המחודשת, לאחר מתיחת פנים שכללה עדכונים קלים לעיצוב החיצוני לצד שינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה, כמו גם מערך מולטימדיה חדש שכולל צג גדול יותר (8.8 אינץ‘, כעת נשלט מגע).
רמת גימור 'ספורט' הבסיסית (200 כ"ס) כוללת חישוקי 17 אינץ‘, מערכת בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מהנתיב. רמת גימור 'מונזה' תוסיף חישוקי 18 אינץ‘, גג זכוכית, תאורת קסנון, כיוון מושבים חשמלי, מפתח חכם, ובתחום הבטיחות תוסיף תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
רמת גימור 'TI' תוסיף, בין היתר, ריפוד עור. ה'ולוצ'ה' (280 כ"ס) מגיעה מצוידת בחישוקי 19 אינץ‘, שמשות כהות, תאורת אווירה ומערכת שמע משודרגת.
את תחילת השיווק של הג'וליה המחודשת ליוותה היבואנית גם בהורדת מחירים משמעותית.
-
עיצוב ונוכחות
חרף גילה, הג'וליה נראית נפלא: אגרסיבית ולא באופן מוגזם - ושופעת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מושך בעיצובו בזכות מושבי ספורט נאים בריפוד עור, וגם גלגל ההגה ופקדי ההילוכים מאחוריו שנראים נפלא.
שדרוג האיכות והמרכיבים שבוצע במתיחת הפנים בולט – והקונסולה מציעה כעת פתרונות אחסון, משטח טעינה לסלולרי ובורר ההילוכים נאה יותר. השיפור משמעותי גם במערכת המולטימדיה החדשה, וזו כוללת כעת צג מגע "8.8 גדול. אולם לא הכל טופל, ויש מספר פספוסים ופקדים מיושנים פה ושם.
תפעול הגג הנפתח הכפול אינו אינטואיטיבי, הכיסוי שלו דקיק והוא מכניס שפע אור וחום.
מושב הנהג הנאה שופע אפשרויות כיוון חשמליות, אך אינו מספיק תומך בנסיעות ארוכות.
מאחור המושבים נוחים, מרווח הרגליים נאה ומרווח הראש פחות. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר בגרסה הנבחנת מייצר כמקודם 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, לתיבה האוטומטית אותם 8 הילוכים - אך ההנעה כעת אחורית ולא כפולה.
הביצועים בפועל מצוינים והצליל נעים, בייחוד במצב 'ספורט'. זה מנוע עם אופי שמבקש מהנהג ללחוץ על המצערת ולמשוך אותו לטורים גבוהים. התפעול הידני של התיבה מצוין אף הוא.
-
נוחות והתנהגות
ג'וליה המחודשת מפתיעה בתחום נוחות הנסיעה, ומתמודדת היטב עם פני הכביש.
ההתנהגות בפיתולים מהנה וזורמת, והמעבר להנעה אחורית מסייע לכך. ההגה מהיר, המכונית נענית היטב להפנייתו ועוקבת באופן נכון אחר קו הפנייה. היכולת גבוהה, האחיזה מצוינת, והג'וליה יודעת להדק קו תחת לחץ באופן צפוי ואפילו לפסוע קלות.
חבל רק שבקרת היציבות קוטעת את הכיף ואינה ניתנת לניתוק. מערכת בלמים טובה ומדויקת משלימה מערך דינאמי מרשים.
-
תמורה למחיר
השיפור הכולל של הג'וליה לווה בהוזלה משמעותית, כך שמדובר בתמורה למחיר מהטובות בקטגוריה, וזו מוענקת על-ידי מכונית שנראית מבטיחה – ומקיימת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 11 ק"מ/ל' ביום רגוע ל-7.9 ק"מ/ל' במבחן מאומץ.
-
מה חדש באלפא רומיאו ג'ולייה 2022
באוקטובר 2022 הוכרזה בחו"ל מתיחת פנים שניה של אלפא רומיאו ג'וליה, שצפויה לנחות בישראל במהלך 2023.
במסגרת העדכון הדגם זוכה לחזית רעננה הכוללת את יחידות תאורה לד-מטריקס חדשות עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא.
בסביבת הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה משופרת ויש אפשרות לקבל עדכונים מהאוויר.
היצע המנועים ללא שינוי.
-
סיכום
אלפא הצליחה לשייף את רוב הקצוות החשופים שהיו לג'וליה בעבר והגרסה החדשה מהנה, נעימה ועשירה מזו הקודמת - ושואפת לפסגת הקבוצה.