אלפא רומיאו ג'ולייה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 החל שיווק אלפא רומיאו ג‘וליה המחודשת בישראל, לאחר מתיחת פנים שכללה עדכונים קלים לעיצוב החיצוני לצד שינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה, כמו גם מערך מולטימדיה חדש שכולל צג גדול יותר (8.8 אינץ‘, כעת נשלט מגע).
את תחילת השיווק של הג'וליה המחודשת ליוותה היבואנית גם בהורדת מחירים משמעותית.
-
עיצוב ונוכחות
הג'וליה כבר אינה צעירה, אך עדיין נראית נפלא: אגרסיבית ולא באופן מוגזם - ושופעת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מושך בעיצובו בזכות מושבי ספורט נאים בריפוד עור, וגם גלגל ההגה ופקדי ההילוכים מאחוריו שנראים נפלא.
שדרוג האיכות והמרכיבים שבוצע במתיחת הפנים בולט – והקונסולה מציעה כעת פתרונות אחסון, משטח טעינה לסלולרי ובורר ההילוכים נאה יותר. השיפור משמעותי גם במערכת המולטימדיה החדשה, וזו כוללת כעת צג מגע "8.8 גדול. אולם לא הכל טופל, ויש מספר פספוסים ופקדים מיושנים פה ושם.
תפעול הגג הנפתח הכפול אינו אינטואיטיבי, הכיסוי שלו דקיק והוא מכניס שפע אור וחום.
מושב הנהג הנאה שופע אפשרויות כיוון חשמליות, אך אינו מספיק תומך בנסיעות ארוכות.
מאחור המושבים נוחים, מרווח הרגליים נאה ומרווח הראש פחות. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר בגרסה הנבחנת מייצר כבעבר 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, לתיבה האוטומטית אותם 8 הילוכים - אך ההנעה כעת אחורית ולא כפולה.
הביצועים בפועל מצוינים והצליל נעים, בייחוד במצב 'ספורט'. זה מנוע עם אופי שמבקש מהנהג ללחוץ על המצערת ולמשוך אותו לטורים גבוהים. התפעול הידני של התיבה מצוין אף הוא.
-
נוחות והתנהגות
ג'וליה המחודשת מפתיעה בתחום נוחות הנסיעה, ומתמודדת היטב עם פני הכביש.
ההתנהגות בפיתולים מהנה וזורמת, והמעבר להנעה אחורית מסייע לכך. ההגה מהיר, המכונית נענית היטב להפנייתו ועוקבת באופן נכון אחר קו הפנייה. היכולת גבוהה, האחיזה מצוינת, והג'וליה יודעת להדק קו תחת לחץ באופן צפוי ואפילו לפסוע קלות.
חבל רק שבקרת היציבות קוטעת את הכיף ואינה ניתנת לניתוק. מערכת בלמים טובה ומדויקת משלימה מערך דינאמי מרשים.
-
תמורה למחיר
השיפור הכולל של הג'וליה לווה בהוזלת מחיר משמעותית, כך שמדובר בתמורה למחיר מהטובות בקטגוריה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'ספורט' הבסיסית (200 כ"ס) כוללת חישוקי 17 אינץ‘ ומולטימדיה 8.8 אינץ'. רמת גימור 'מונזה' תוסיף חישוקי 18 אינץ‘, גג זכוכית, תאורת קסנון, כיוון מושבים חשמלי ומפתח חכם.
רמת גימור 'TI' תוסיף, בין היתר, ריפוד עור. ה'ולוצ'ה' (280 כ"ס) מצוידת בחישוקי 19 אינץ‘, שמשות כהות, תאורת אווירה ומערכת שמע משודרגת.
-
בטיחות
רמת גימור 'ספורט' כוללת מערכת בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מהנתיב. רמת גימור 'מונזה' וכל הרמות שמעליה מוסיפות לזה תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
אלפא ג'וליה נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכתה ל-5 כוכבים - אך מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מזה המקובל כיום.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 11 ק"מ/ל' ביום רגוע ל-7.9 ק"מ/ל' במבחן מאומץ.
-
מה חדש באלפא רומיאו ג'ולייה 2023
באוקטובר 2022 הוכרזה בחו"ל מתיחת פנים שניה לג'וליה, ששיווקה בישראל החל רק בפברואר 2024.
במסגרת העדכון הדגם זכה לחזית רעננה הכוללת את יחידות תאורה לד-מטריקס חדשות עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא.
בסביבת הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה משופרת ואפשרות לקבל עדכונים מהאוויר.
היצע המנועים ללא שינוי.
-
סיכום
אלפא הצליחה לשייף את רוב הקצוות החשופים שהיו לג'וליה בעבר והגרסה החדשה מהנה, נעימה ועשירה מזו הקודמת - והפכה לאחת מהטובות בקבוצה.