שברולט קורבט 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
שברולט קורבט היא אחת ממכוניות הספורט האייקוניות בכל הזמנים, בטח כשמדובר בתוצרת תעשיית הרכב האמריקנית. הקוברט הראשונה הוצגה בשנת 1953 ומשווקת מאז כמעט ללא הפסקה – וכיום מוצעת בדורה השמיני המכונה C8.
לאורך רוב ההיסטוריה שלה הקורבט הייתה מכונית ספורט בתצורת מנוע קדמי והנעה אחורית, אולם עם תכנון הדור השמיני החליטו בשברולט לבצע מהפך – ההנעה נותרה אחורית, אולם המנוע עבר למרכז. בשברולט הסבירו את השינוי בכך שהתצורה הקודמת "מוצתה מבחינה דינאמית" ויש לאמץ סידור חדש כדי "להמשיך להעלות את הרף".
שברולט קורבט מוצעת עם מנוע V8 בנפח 6.2 ל' המפיק 490 כ"ס בגרסת הבסיס, ומעליה ישנן E-ריי ההיברידית עם הנעה כפולה ו-642 כ"ס ואת Z06 הקרבית עם מנוע V8 בנפח 5.5 ל' עם גל ארכובה שטוח המפיק 670 כ"ס והנעה אחורית.
לראשונה בתולדות הדגם, ביוני 2023 הוכרז על ייבוא רשמי של שברולט קורבט לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
הקורבט החדשה נראית נהדר, שונה מאוד מהדורות הקודמים – תוצאה של מיקום המנוע – אבל אנחנו אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב של סביבת הנהג מהמם ממש, קצת מוגזם ומצועצע אבל התוצאה בהחלט מרשימה. הנדסת האנוש לא ממש מוצלחת, בדגש על שורת הפקדים בצד.
לחיוב נציין תנוחת נהיגה מוצלחת ממש ושדה ראיה מצוין לפנים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V8 האמריקאי – 6.2 ל', 490 כ"ס, אטמוספרי – לגמרי מרים את האווירה והחוויה כאשר נוהגים בקורבט. הוא נוכח וצלילו בולט, אופיו האטמוספרי הוא דבר נדיר כיום התורם לתגובות מהירות והביצועים מצוינים ממש.
תיבת ההילוכים עובדת בתיאום טוב עם המנוע.
-
נוחות והתנהגות
בהתחשב במבנה ובייעוד נוחות הנסיעה נאותה בזכות בולמים אדפטיביים. אבל מדובר במכונית ספורט רצינית, לא קרוזרית נינוחה.
היכולת הדינאמית משובחת – הקורבט החדשה מציגה יכולות גבוהות במיוחד, אחיזה גבוהה, זוויות גלגול שטוחות, שינויי כיוון מהירים, היגוי טוב ובלמים מצוינים. כל זה תוך כדי מתן הנאה גדולה ממעשה הנהיגה.
יש לשים לב, במגבלות היא עדיין טריקית ונדרש נהג מיומן כדי למצות את יכולותיה.
-
תמורה למחיר
המחיר לא נמוך, אבל בדרך כלל מכוניות עם יכולות דומות עולות הרבה יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
בשלב זה מגיעה הקורבט לישראל בגרסה אחת – מנוע V8 בנפח 6.2 ל' המפיק 490 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים – ובמרכב קופה או קבריולה.
בכל מקרה, הקורבט מגיעה מצוידת בחבילת Z51 הכוללת: בולמים אדפטיביים, מערכת פליטה משודרגת, דיפ' אחורי מוגבל החלקה, כנף אחורית גדולה יותר, מערכת קירור משודרגת לעומסים כבדים, יחס העברה סופי מקוצר, צמיגים ספורטיביים יותר במידות 245/35R19 מלפנים ו-305/30R20 מאחור ועוד.
ברשימת האבזור: מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וקישוריות לאנדרואיד 'אוטו' ואפל 'קארפליי' (אלחוטי), משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית 'בוז' עם 14 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', תצוגה עילית, מערך מצלמות היקפי וחיישני חניה אחוריים, מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור כולל כוונון חשמלי, חימום ואוורור ועוד.
-
בטיחות
שברולט קורבט 2024 טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
אבזור הבטיחות דל: 4 כריות אוויר, התראה על רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור ומערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
סיכום
אמריקאית, בוטה ונהדרת.