BYD אטו 3 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2022 הושק בישראל מותג BYD לכלי רכב פרטיים, עם 3 דגמים; הדגם הקטן בהיצע של BYD בארץ הוא אטו 3 שהוצג במהלך 2021 ומבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית.
אורך בסיס הגלגלים שלו הוא 272 ס"מ, אורכו 456 ס"מ ורוחבו 188 ס"מ, נפח תא המטען הוא 440 ליטרים ומשקל הרכב 1750 ק"ג. הרכב מצויד במנוע המייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.3 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 60.4 קוט"ש והטווח הרשמי הוא 420 ק"מ.
אטו 3 מוצע בשתי רמות גימור; ב'קומפורט' תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "12.8, מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי עור ועוד.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. ברמת הגימור 'דיזיין' מתווסף תפעול חשמלי לדלת תא המטען, צג "15.6 הניתן להזזה ותאורת אווירה.
-
עיצוב ונוכחות
אטו 3 נאה מאוד לעין. בזכות פס כסוף במקום סבכה וכונסי אוויר בפגוש נוצרת חזית חייכנית. מבנה הקורה האחורית וקו השמשה המטפס יוצרים קווים ספורטיביים. קו התאורה הדק מאחור, דומה לזה של דגמי EQ במרצדס.
-
תא נוסעים ומטען
בתוך הרכב שילוב נאה של גוונים ומשטחים, וגם אם איכות המרכיבים אינה אחידה, המראה הכללי נעים.
העיצוב הולך רחוק, עם הרבה מאוד פריטים בעיצוב מקורי. במסגרת התאים בדלתות חוטי גומי החוברים לרמקולים ומדמים מיתרי גיטרה, וזה אולי קצת מוגזם.
במרכז סביבת הנהג צג "15.6 שנראה כמו אייפד ענק – וניתן למקם אותו אנכית או אופקית ולעשות זאת בתפעול חשמלי; ללא ספק תכונה שתמשוך מאוד לקוחות רבים.
מאחורי ההגה מחוונים מוקרנים זעירים. תפעול מערך המידע דרכם לא נוח, והנדסת האנוש ככלל אינה מוצלחת.
מושב הנהג אינו מאוד נוח ותנוחת הנהיגה מעט נמוכה. הכניסה לשורה השנייה פחות נוחה, אולם המרחב שם לשני נוסעים טוב מאוד. לתא המטען נפח נאה ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לאטו 3 מנוע המייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ וההנעה קדמית; משך ההאצה ל-100 קמ"ש 7.3 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. הביצועים טובים, אך לא מסחררים, כמו בדגמים חשמליים אחרים (גם כאלה עם הספק לא רב במיוחד).
-
נוחות והתנהגות
הנסיעה נעימה בזכות מתלים בכיול רך. עם זאת, רצף שיבושים גרם לרכב להיות 'עסוק' ועל גלי כביש הריסון שלו לא מצטיין.
אטו 3 אינו מצטיין גם בפיתולים: התגובות בעיקולים אינן צפויות תמיד וההגה חסר דיוק בפעולה.
 
-
תמורה למחיר
רכב בינוני באריזה נוצצת המציע תמורה טובה, לפחות עבור אלו שטווח הנסיעה אינו הראשון ברשימת הצרכים שלהם.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה שנמדד במבחן דרכים שהיה פחות מאומץ מהרגיל עמד על 296 ק"מ לפי צריכה ממוצעת של 4.9 ק"מ לקוט"ש – רחוק מאוד מהנתון הרשמי.
-
מה חדש בBYD אטו 3 2022
תחילת שיווק בישראל בספטמבר 2022.
-
סיכום
חשמלי סיני כמו שעמישראל אוהב.