קאדילק אסקלייד 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אסקלייד הוא ספינת הדגל של קאדילק ומהמצליחים מסוגו. הדור החמשי הושק ב-2020 ועלה לישראל בספטמבר 2022.
הוא מבוסס על שלדת סולם, ובדור הנוכחי זוהי השלדה החדשה GMT T1XX הנמצאת בבסיס כלים כמו הדגמים המקבילים GMC יוקון ושברולט טאהו/סברבן, והטנדרים GMC סיירה/שברולט סילברדו.
כבעבר, האסקלייד מוצע בשני אורכים – ארוך מאוד, וארוך מאוד-מאוד. לישראל הוא מגיעה בגרסה "הקצרה" שמספיק גדולה עם אורך של 538 ס"מ, רוחב של 206 ס"מ, גובה של 195 ס"מ ובסיס גלגלים באורך של מכונית פאר - 307 ס"מ. גרסת בסיס הגלגלים הארוך (ESV בשפת קאדילק) מוסיפה עוד 34 ס"מ לבסיס הגלגלים ועוד 40 ס"מ לאורך הכללי.
כמו בדור הקודם, גם בנוכחי מנוע בנזין אטמוספרי 6.2 ליטר V8 המייצר 420 כ"ס. התיבה אוטומטית חדשה, ולה 10 הילוכים (8 בקודמת). לישראל מגיע הדגם עם הילוך כוח והנעה כפולה, כפי שהגיע הדור הקודם (בחו"ל קיימת גם גרסת הנעה כפולה).
בישראל הוא מוצע בשתי חבילות עיצוב וההבדל ביניהם הוא רק במרכיבי העיצוב החיצוני. ב'פרמיום לקשרי פלטינום' גימור כרום לגריל, לחישוקים ולמיני קישוטים סביב, ואילו ב'ספורט פלטינום' הגימור שחור.
תכולת רמת הגימור זהה בשתי המקרים וכוללת תאורת לד, חישוקי "22, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למדרגות הנשלפות, לדלת תא המטען, לקיפול שתי שורות המושבים האחוריות, לדוושות, להגה ולמושבים הקדמיים שיש להם אוורור, בקרת אקלים תלת-אזורית, מראה מרכזית המציגה תמונת מצלמה, תצוגה עילית, מערכת שמע של AKG עם 36 רמקולים, תא קירור היכול להקפיא, ריפוד עור, מעין מערכת כריזה פנימית מסכים בגב במושבים הקדמיים עם שתי כניסות HDMI לצפייה נפרדת בו זמנית ועוד.
אסקלייד מוצע בארץ בגרסת שבעה מקומות הכוללת שני מושבי קפטן מהודרים בשורה המרכזית ועם מתלים נשלטים אלקטרונית וקפיצי אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
המראה קובייתי ורבוע, הפנסים צרים וארוכים, הממדים עצומים ולא ניתן לטעות לגבי הגריל בחזית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת נהג חדישה ומודרנית עם שלושה מסכי מידע ענקיים, כולם בטכנולוגיית OLED ושטח תצוגה מצטבר של "38. חומרים איכותיים והנדסת האנוש מצוינת ממש בזכות שימוש חכם במסכים ופיזור נכון ונוח של פקדים חיצוניים.
מדרגות צד נשלפות מקלות על הכניסה והיציאה, והמרחב בפנים ענק בכל אחת משלוש השורות. תנוחת הנהיגה טובה והמושבים נוחים.
גם כשכל המושבים בשימוש תא המטען עצום ומכיל 722 ליטר (ועד 3,089 עם מושבים מקופלים).
-
מנוע וביצועים
המנוע V8 אטמוספרי, 'סמול בלוק' בנפח 6.2 ליטר שמפיק 420 כ"ס ומומנט של 63.6 קג"מ שמשודך לתיבה עם 10 הילוכים. בכל רגע נתון יש מספיק כוח בשביל כל דבר שעולה על הדמיון. תיבת ההילוכים חלקה, אבל לפעמים הססנית בהורדת הילוכים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בזכות קפיצי אוויר אדפטיביים, אך לא מצטיינת. אסקלייד מטפל היטב בשיבושים בינוניים ופסי האטה אך זז יותר מדי על שיבושים קטנים. בידוד הרעשים מצוין.
היכולת הדינאמית נאותה עבור רכב מסוגו, אם כי ברור שהוא מעדיף קצב נינוח יחסית.
היכולת בשטח טובה למדי אך הוא אינו מכוון לאתגרי עבירות של ממש.
-
תמורה למחיר
יש מעט מאוד מתחרים בארץ, ואלה שיש קטנים ממנו ופחות מאובזרים. מכאן שאסקלייד הוא ייצור כמעט ייחודי.
-
בטיחות
היצע המערכות כולל: בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון ושמירת נתיב, התראה על רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים. הרכב טרם נבחן במבחן ריסוק כלשהו.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה לגודל ולמנוע עם 7.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בקאדילק אסקלייד 2022
דור חדש (חמישי), פלטפורמה חדשה, תיבת הילוכים חדשה, מתלה אחורי נפרד חדש, עוד אבזור מותרות ובטיחות.
-
סיכום
רכב פנאי שטח ענק ומשובח למשפחה, עם מנוע חזק לנהג ורשימת אבזור מפנקת לכל השאר.