קאדילק XT4 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 השיקה קאדילק בישראל את XT4 החדש - רכב פנאי קומפקטי שמתחרה באודי Q3 וב.מ.וו X1, אך מידותיו הנדיבות, הספק המנוע והאבזור קרובים יחסית לאודי Q5 היקר בהרבה.
ה-XT4 מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר חדש המייצר 237 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים (הנעה כפולה בגרסה הבכירה) בסיוע תיבת תשעה הילוכים אוטומטית.
קאדילק XT4 יוצע עם אבזור בטיחות הכולל בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות דרך (גבוהים) אוטומטיים, וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. לרכב גם מצלמות היקפיות ומראה פנימית שמשקפת את תמונת המצלמה ברמת HD (כולל אפשרות לזום). יש גם מערכת עזר לחנייה.
רמת גימור "פרמיום" מצוידת בחישוקי "20, תאורת לד אדפטיבית, חלון גג, דלת אחורית חשמלית, בקרת אקלים עם שלוחה לאחור, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מושבים קדמיים חשמליים וכיוונון חשמלי להגה. כמו כן תוצע מערכת מולטימדיה עם מסך "8.
רמת גימור "פרמיום לקשרי" מוסיפה פתיחת דלת תא מטען במחווה, עיסוי במושבים, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לקדמיים ולאחוריים.
לרמת גימור "ספורט" הופעה חיצונית אגרסיבית יותר, קוסמטיקה פנימית ועור בגוונים שונים. מתחת לעור יש הנעה כפולה ואפשרות לשליטה אלקטרונית במתלים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של XT4 יוצר, יחד עם הממדים והפרופורציות, מופע רב רושם ועתיר נוכחות, והוא ייחודי ביחס לדגמים רבים בברנז'ה שיש להם מעין הופעה גנרית.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, כאשר החומרים המכובדים, יחד עם האבזור העשיר במיוחד, מסכמים סביבת נהג מרשימה למראה, למגע ולנוכחות.
קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה והמושבים טובים גם הם. סביבת הנהג מרווחת יחסית, והנדסת האנוש שופרה מאוד בהשוואה ל־XT5.
שדה הראייה לפנים מצוין, זה לצדדים — מחפיר. למראות שטח כיסוי שהוא קטן מאוד. גם תמונת מצלמת הנסיעה לאחור, המופיעה במראה המרכזית, קטנה מדי.
המרחב מאחור מוצלח פחות. בעיקר בגלל מרווח ראש גבולי לגבוהים. גם התמיכה לירכיים ולגב התחתון אינה מספקת, ומנהרת ההינע במרכז גדולה ומפריעה.
תא המטען גדול מאוד ועשוי היטב. התפעול החשמלי לדלת נוח, וכך גם קיפול והרמת המושבים.
-
מנוע וביצועים
עיצוב סביבת הנהג נאה, כאשר החומרים המכובדים, יחד עם האבזור העשיר במיוחד, מסכמים סביבת נהג מרשימה למראה, למגע ולנוכחות.
 
קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה והמושבים טובים גם הם. סביבת הנהג מרווחת יחסית, והנדסת האנוש שופרה מאוד בהשוואה ל־XT5.
 
שדה הראייה לפנים מצוין, זה לצדדים — מחפיר. למראות שטח כיסוי שהוא קטן מאוד. גם תמונת מצלמת הנסיעה לאחור, המופיעה במראה המרכזית, קטנה מדי.
 
המרחב מאחור מוצלח פחות. בעיקר בגלל מרווח ראש גבולי לגבוהים. גם התמיכה לירכיים ולגב התחתון אינה מספקת, ומנהרת ההינע במרכז גדולה ומפריעה.
 
תא המטען גדול מאוד ועשוי היטב. התפעול החשמלי לדלת נוח, וכך גם קיפול והרמת המושבים.
-
נוחות והתנהגות
במהירויות נמוכות על כבישים משובשים ועל גלי כביש נרשם נדנוד - כמו הרכות המערסלת ההיא של מכוניות אמריקאיות של פעם. בניגוד להן, ל־XT4 יש מצב 'ספורט', וזה משפר את נוחות הנסיעה במקרים רבים.
רעשי רוח מפגינים נוכחות סבירה מ־110-120 קמ"ש, אך רעש הצמיגים המאוד גדולים נשמע כבר לקראת 100 קמ"ש.
היכולת הדינמית של הכלי המגודל הזה (1.8 טון), נאה למדי בהינתן ייעודו. ההגה קל מדי במצב רגיל, אך במצב 'ספורט' משקלו סביר. דוושת הבלם לא מצטיינת; היא גבוהה מדי ומחייבת הרמת רגל. עם תחילת הבלימה לא הרבה קורה, ונדרשת לחיצה חזקה לקבלת תגובה נאותה.
-
תמורה למחיר
בהשוואה למתחרים במחיר ממותגי פרימיום ה-XT4 מציע ממדים, הידור ואבזור ללא תחרות — וכנגזר מכך, תמורה מעולה.
-
צריכת דלק
המבחן היה תובעני במיוחד, וצריכת הדלק לא הרשימה - 7.4 ק"מ לליטר. בשימוש רגיל תקבלו נתונים טובים בהרבה.
 
-
מה חדש בקאדילק XT4 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח שמציע תמורה מצוינת למחיר.