צ'רי אריזו 8 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בדצמבר 2024 נחתה בישראל המשפחתית-הגדולה צ'רי אריזו 8. דגם זה מצטרף לשלושת דגמי הפנאי של המותג, והוא שונה לא רק במבנה המרכב אלא גם ביחידת ההנעה - היברידית-נטענת עם נתונים מרשימים: 347 כ"ס וטווח חשמלי של 105 ק"מ.
אריזו (Arrizo) היא סדרת מכוניות הנוסעים של צ'רי, הדגם 8 הוצג ב-2022 והוא מאופיין במרכב סדאן-קופה. הממדים משלבים אורך כשל משפחתית-גדולה (קטגוריה D) – בסיס הגלגלים 277 ס"מ, האורך 478 ס"מ – ורוחב כשל משפחתית (קטגוריה C): 183 ס"מ; הגובה 149 ס"מ. בשל גודל ומשקל הסוללות, לתא המטען נפח צנוע של 401 ליטרים ומשקל הרכב גבוה: 1805 ק"ג.
יחידת הכוח ההיברידית מוכרת מג'אקו J7: מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, אליו חוברים 2 מנועים חשמליים לתפוקה משולבת של 347 כ"ס ו-53.5 קג"מ. לרכב תיבה ייחודית עם שלושה הילוכים וההנעה קדמית. האצה למאה אורכת 7.8 שניות והמהירות המרבית 185 קמ"ש.
לאריזו 8 סוללה של 18.3 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 105 ק"מ וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 42.6 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
על הכביש אריזו אינה מושכת תשומת לב, ולמרות ממד האורך הנכבד היא אינה נראית גדולה. החזית נוכחת מאוד ואגרסיבית למראה, אבל השאר גנרי ושגרתי בהרבה.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג גוונים בהירים, ויחד עם דיפון דמוי עץ נוצר מראה נעים לעיניים ואוורירי, אולם מגע במשטחים מפגיש את היד עם חומרים נוקשים ודקים לתחושה, וגם איכות הגימור לא מרשימה.
במרכז צג מולטימדיה נאה ("12.3), וניכר שנעשה ניסיון להקל על תפעול המערכות באמצעות מספר קיצורי דרך חיצוניים וחוגה לשליטה בעוצמת השמע בין המושבים - אולם כרגיל בתוצרת סין, התפעול עדיין לא אינטואיטיבי מספיק והנדסת האנוש טעונה שיפור.
כרגיל, מערך הבטיחות אגרסיבי מדי בפעולותיו ודורש מספר ניתוקים. הצג שאינו רגיש מספיק ללחיצות לא מסייע, ואז המערכת האחראית על ערנות הנהג תנזוף בנהג מכיוון שאינו מרוכז...
תנוחת הנהיגה טובה בכל הקשור לגובה, טובה פחות בכל הקשור ליחסי הגה/דוושות. מושב הנהג שופע כיוונים אבל אינו נוח במיוחד בתמיכות הגב. הראות לאחור אינה טובה, ובאופן מוזר, בלילה תאורת הבלימה נראית בתוך הרכב.
מאחור המרחב טוב ביחס לסגמנט, אך תנוחת הישיבה מעט נמוכה. נפח תא המטען סביר אך לא מעבר.
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע מכובדים מאוד (כמעט 350 כ"ס, קרוב ל-55 קג"מ) – אבל לא מדובר ברכב בעל ביצועים כוחניים. הרכב אומנם יוצא מהמקום באופן נמרץ – אך המערכת ההיברידית מכוילת כדי להעניק בעיקר נינוחות בשיוט מהיר, באופן המזכיר מנועי דיזל חזקים.
דוושת המצערת אינה מספיק חדה, ודבר זה מודגש בגלל שהבלימה הרגנרטיבית, החוזרת למצב ביניים עם כל התנעה, אינה מדויקת, בייחוד במצב החזק.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך באופיו, וספיגת המהמורות לא מוצלחת בחלק גדול מהתנאים. ריסון המרכב לוקה בחסר ורעשי הכביש חזקים מדי.
אותו כיול פוגע גם בהתנהלות הדינמית: התנודות אינן יוצרות ביטחון בכביש מפותל והאחיזה בפניות אינה מצטיינת.
ההיגוי חסר דיוק, לנהג לא מועברת כל תחושה מהגלגלים, משקל ההיגוי קל מדי ומשתנה באופן לא-עקבי במהלך ההפניה.
הבלמים חסרי דיוק והדרגתיות, ובמצב 'ספורט' הם מגיבים בעצבנות מוגזמת ועוברים מהר לנעילת גלגלים. במצב הרגיל העוצמה נמוכה מדי ואינה נוסכת ביטחון. בעומס הבלמים דעכו ואיבדו מיכולתם.
-
תמורה למחיר
הטווח החשמלי והנתונים מרשימים, אך הרכב לא מספיק מגובש ומלוטש והתמורה נפגעת מכך.
-
גרסאות ורמות גימור
אריזו 8 מוצעת בשתי רמות גימור.
ברמת האבזור 'קומפורט' תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ואוורור במושב הנהג, בקרת אקלים דו-אזורית, מולטימדיה "12.3 עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, טעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים וריפוד דמוי עור.
ברמת הגימור 'נובל' מתווספת תאורת לד מתקדמת יותר, מצלמות היקפיות, גג זכוכית, אוורור גם במושב הנוסע, מערכת שמע של סוני, תאורת אווירה ועוד.
-
בטיחות
צ'רי אריזו 8 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות של כל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, 10 כריות אוויר ועוד.
-
צריכת דלק
כרגיל בכלים נטענים, הצריכה הכללית תלויה באורך התוואי בחשמל בלבד.
ביום המבחן הצריכה הכוללת הייתה 18 ק"מ/ל', וללא סיוע חשמלי עמדה על 14.3 ק"מ/ל'. נתונים נאים בשני המקרים.
-
טווח נסיעה
צ'רי אריזו 8 מסוגלת לנוע בחשמל בלבד לאורך 95 ק"מ – וזהו נתון מצוין.
-
מה חדש בצ'רי אריזו 8 2025
תחילת שיווק בישראל, בדצמבר 2024.
-
סיכום
טעון שיפור.