קופרה אטקה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2016 היה אטקה רכב הפנאי הראשון של סיאט. בראשית 2018, עם השקת מותג הפרמיום הספורטיבי קופרה, היה אטקה גם הדגם הראשון שלו. הסיבות לכך נבעו גם בגלל הפופולריות של דגמי פנאי קומפקטיים, אבל גם בגלל שמדובר היה בדגם חדש יחסית שיכול לבטא באמצעות מפרט ויכולת את אופיו המוצהר של המותג החדש.
במרץ 2021 נחתה בישראל גרסה מתוחת פנים, אשר זכתה למראה אגרסיבי יותר, בייחוד בחזית. סביבת הנהג עודכנה, וכוללת כעת צג מולטימדיה "9.2 חדש.
במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תאורת אווירה, בקרת אקלים תלת-אזורית. מפרט הבטיחות מלא.
החישוקים בשני צבעים ומושבי הספורט הם כעת חלק ממפרט האבזור התקני. חבילת אבזור הכוללת ריפוד עור ותפעול חשמלי למושב הנהג מוצעת בתוספת תשלום.
קופרה אטקה מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הבולמים נשלטים-אלקטרונית וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.9 שניות, והמהירות המרבית 250 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו החיצוני של קופרה אטקה אינו שונה מהותית מזה של סיאט אטקה עליו הוא מבוסס. עם זאת, בקופרה דאגו לציידו בפריטים המכריזים על אופיו השונה — חישוקים ייחודיים לדגם, פגושים אגרסיביים ושלל תגי קופרה.
לקופרה אטקה המחודשת מראה אגרסיבי יותר, בייחוד בחזית. גם מאחור הרכב נראה מצוין, בין היתר בזכות ארבעה מפלטים וספוילר אחורי.
-
תא נוסעים ומטען
עיקר השינויים בסביבת הנהג נובעים מהמולטימדיה מהדור החדש יותר. עם זאת, חלק מהשליטה ברכב נעשה באמצעות פקדים חיצוניים, וזה בהחלט מבורך. החומרים טובים, אך פחות מאשר בדגמי פולקסווגן המקבילים.
מושבי הספורט החדשים מהודרים ומתגלים כנוחים, ותנוחת הנהיגה טובה. המרחב מאחור נאה, המושב נוח, למרות שהבסיס שלו מעט נמוך מדי.
לתא המטען נפח של 485 ליטרים והוא מספק בהחלט.
-
מנוע וביצועים
המנוע מושך היטב בכל סל״ד, מייצר ביצועים מעולים. התיבה לא תמיד זורמת וזריזה, אבל גם היא אינה פוגעת בקצב המאוד גבוה שהרכב מסוגל לייצר, וההנעה הכפולה מאפשרת מקסום העברת הכוח והאחיזה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בהחלט במצב 'נוח', אך ההבדלים ברמת הנוחות לפי מצבי הניהוג מורגשים ביותר, והיא נוקשה באופן בולט במצבי הספורט. אטקה אינו שקט בכביש הבין-עירוני ורעשי הכביש והרוח נשמעים.
בכבישים המפותלים לאטקה כישורי פניה מרשימים, היא מייצרת קצב מעולה ויודעת לייצר דרמות, ואפילו להגיב כשרוצים בפסיעת זנב מהנה.
-
תמורה למחיר
מחירו של קופרה אטקה אינו נמוך לכשעצמו, אבל הוא תחרותי ביחס לרמת המחירים של דגמים כאלה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במסלול התובעני עמדה על 7.5 ק"מ/ל', נתון סביר לרכב כזה ובנהיגה כזאת. דווקא בשיוט רגוע הצריכה פחות מרשימה: 11.0 ק"מ/ל'.
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי המציע ביצועים מעולים ויכולת מרשימה.