נזכיר, מותג קופרה יצא לדרך עצמאית בשנת 2018 עם קופרה אטקה, רכב פנאי קומפקטי שהוא למעשה גרסת ביצועים ספורטיבית של סיאט אטקה (מתיחת פנים ב-2020). מאז הוצג דגם עצמאי ראשון – קופרה פורמנטור – והצטרפו להיצע גם קופרה לאון, החשמלית קופרה בורן ולאחרונה הוצג רכב פנאי חשמלי ראשון של המותג – טווסקאן.
ההצלחה של קופרה בעולם הייתה מהירה, יש יאמרו שהפתיעה אפילו את קבוצת פולקסווגן כולה. ההצלחה במכירות, מתח רווחים גבוה יותר מזה של סיאט ובעיות האספקה שהורידו את כושר הייצור הובילו את הקבוצה להשקיע יותר בפעילות המותג הצעיר מזה של מותג האם הספרדי הוותיק (1950).
קופרה אטקה, מנועים חדשים
בהתאם, מכריזה היצרנית על תוספת של שני מנועים חדשים להיצע קופרה אטקה, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שלה, מהלך דומה לזה שנעשה עם קופרה לאון לפני כשנה.המנועים החדשים הם אלה המוכרים של הקבוצה – 1.5 ל' עם 150 כ"ס ו-2.0 ל' עם 190 כ"ס, שניהם בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית. מנוע ה-2.0 ל' יוצע עם אופציה להנעה כפולה.
עד עתה האטקה הוצע עם יחידת הנעה אחת בלבד – מנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין המפיק 300 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, הנעה כפולה ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש.
מעבר לכך בקופרה מציינים כמה שינויים קלים לגימור ולהופעה החיצונית אך לא מספקים מידע בנוגע לכיול המתלים, ההיגוי ועוד. הייצור צפוי להתחיל במהלך הרבעון השלישי השנה.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קופרה לישראל, נמסר כי שיווק הגרסאות החדשות נמצא בבדיקה.