דאצ'יה ג'וגר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
דאצ'יה ג'וגר נחשף לראשונה בשנת 2021 והושק בישראל ביוני 2022. זהו דגם חדש במבחר של דאצ'יה אשר מיועד לשבעה נוסעים ובפועל מחליף שני דגמים: את לודג'י שייצורו הופסק, ובאירופה גם את לוגאן MCV.
לדגם זה מאפיינים שבין סטיישן לבין רכב פנאי – בעיקר בשל מאפייני העיצוב בעלי זיקה ל"שטח" ומרווח גחון נאה של 20 ס"מ.
בדומה למרבית דגמי דאצ'יה, גם הג'וגר מבוסס על פלטפורמת B-CMF של ברית רנו-ניסאן-מיצובישי. פלטפורמה זו מוצגת כאן במבנה מוארך שכן לג'וגר אורך מרכב של 455 ס"מ ומרשים מכך: בסיס גלגלים המתפרש על פני כמעט 290 ס"מ!
הממדים הגדולים מאפשרים לו להציע מקום לשבעה נוסעים ובמצב זה נפח תא המטען עומד על 212 ל'. עם קיפול המושבים הנפח גדל עד לכ-2,000 ל'.
ג'וגר מוצע בארץ עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר של רנו, 1.0 ליטר ו-3 צילינדרים, וזה מייצר 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ. לג'וגר בשלב זה רק תיבה ידנית עם שישה הילוכים. הגרסה ההיברידית והאוטומטית היתה אמור להצטרף השנה אבל זה לא קרה.
השיווק בישראל התחיל בסוף חודש יוני 2022.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הג'וגר, בייחוד ברמות הגימור המהודרות, קרוב יותר לזה של דגמי פנאי, ולדגם החדש הופעה עדכנית בהרבה ממה שהכרנו בדגמים אחרים של דאצ'יה.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג משופרת בהרבה ממה שהכרנו בדגמים קודמים של דאצ'יה. עיצובה בסיסי ושמרני, אך היא נעימה למראה בזכות דיפון בד רך המגיע גם לדלתות.
על אף הפשטות הנדסת האנוש אינה מצטיינת, בקרת האקלים אינה מפוצלת, אין פתחי מיזוג מאחור ואלה שמלפנים לא נוחים לכיוונון. צג המולטימדיה קל לתפעול, אבל מיקום חלק מהפקדים סביבו אינו נוח.
מושב הנהג רך מדי, ובנסיעה ארוכה הוא ממש לא נוח. תנוחת הנהיגה אינה גבוהה, ואינה יוצרת את התחושה המצופה מרכבי פנאי.
המרחב מאחור נדיב, אך מעט צר לשלושה נוסעים. השורה השלישית, שלרוב מתאימה רק לילדים, מעניקה מרווח מפתיע.
קיפול השורה השלישית פשוט לביצוע וכך גם המנגנון, אך עם קיפולם לא נוצר משטח טעינה שטוח כמו בדגמים אחרים. נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש קטן (212 ל'), אך הופך גדול מאוד עם קיפול השורה האחרונה (631 ל').
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 1.0 מייצר 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ולתיבה הידנית 6 הילוכים. איך מסתדר רכב כה גדול עם מנוע קטן? במפתיע, די בסדר. הג'וג'ר לא התקשה כשהיינו עמוסים – אבל ההספק הצנוע מחייב עבודה עם בורר ההילוכים באופן קבוע כאשר עד 3000 סל"ד המנוע מעט רדום. כדי להשיג יותר צריך לשמור אותו בתחום גבוה יותר, ואז הקצב נאות. הדבר נכון גם בעיר, וגם בכביש המהיר שם הרכב יתקשה לצבור מהירות בהילוך גבוה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית ושברים ושיבושים מורגשים למדי. מנגד, כאשר הרכב עמוס, נוחות הנסיעה טובה יותר. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך רעשי הרוח והכביש בולטים.
היכולת הדינמית טובה ביחס למוכר מדגמי דאצ'יה הקודמים, מאפשרת לצלוח פניות במהירות מפתיעה ביחס. בעומס מורגשות זוויות גלגול, אך אלה אינן מפריעות לשמירה על קצב ראוי גם בעיקולים. יכולת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
המחיר נמוך מאוד עבור רכב עם שבעה מושבים והתמורה, על פניו, מעולה. אך קשה להתעלם מרמת הבטיחות הירודה.
-
גרסאות ורמות גימור
דאצ'יה ג'וגר 2023 מוצע בישראל בשתי גרסאות – 1.0 ל', 110 כ"ס, תיבה ידנית או 1.6 ל' היברידי, 140 כ"ס, אוטומוטי. לשתי הגרסאות 7 מקומות.
לרמת הגימור 'איסנטיאל' תאורת לד וצג 8 אינץ' למערכת המולטימדיה. רמת 'אקספרסיון' מוסיפה תפעול חשמלי למראות, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור ותוספות עיצוביות שונות. 'אקספרסיון פלוס' מוסיפה חישוקי 16 אינץ' קלים ומפתח חכם.
-
בטיחות
במבחן הבטיחות שנערך לרכב על-ידי יורו NCAP, קיבל ג'וגר כוכב אחד בלבד (מתוך חמישה), בין היתר בגלל היעדר מערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית בלבד, וב'קומפורט פלוס' גם ניטור שטחים מתים). כתוצאה מכך חייב הרכב במערכת התרעה בהתקנה מקומית (מוביל-איי).
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה כאשר בתוואי המבחן מדדנו 12.6 ק"מ/ל', בשיוט נינוח הגיעה ל-16.7 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בדאצ'יה ג'וגר 2023
באוגוסט 2023 החל שווק הגרסה ההיברידית של דאצ'יה ג'וגר, ומחירה גבוה משמעותית מזה של גרסת ה-1.0 ל'.
-
סיכום