דאצ'יה ג'וגר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דאצ'יה ג'וגר נחשף לראשונה בשנת 2021 והגיע לישראל באמצע 2022. זהו רכב פנאי המשלב אלמנטים ממספר רב של סגמנטים – המרכב דומה למכונית סטיישן, אבל מרווח הגחון הנדיב שעומד על 20 ס"מ גבוה מלא מעט רכבי פנאי. בנוסף סממני העיצוב – קשתות גלגלים שחורות, פסי הטענה ועוד גם הם "מדברים" שטח.
בשורות דאצ'יה ג'וגר מחליף שני דגמים בעלי 7 מקומות שהיו בהיצע היצרנית בעבר: את לוגאן MCV (סטיישן) ואת לודג'י (מיניוואן).
בדומה למרבית דגמי דאצ'יה, גם הג'וגר מבוסס על פלטפורמת B-CMF של ברית רנו-ניסאן-מיצובישי. פלטפורמה זו מוצגת כאן במבנה מוארך שכן לג'וגר אורך מרכב של 455 ס"מ ומרשים מכך: בסיס גלגלים המתפרש על פני כמעט 290 ס"מ!
דאצ'יה ג'וגר מוצע בישראל בסידור של שבעה מקומות ישיבה ובמצב זה נפח תא המטען עומד על 212 ל', אולם עם קיפול המושבים יגדיל את החלל עד לכ-2,000 ל' של נפח הטענה.
המנוע היחידת המוצע בישראל הוא ה-1.0 ל' המוכר של היצרנית (טורבו, 3 ציל') המפיק כאן 110 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית. באירופה מוצע הדגם גם בגרסה היברידית עם מנוע 1.6 ל' אטמוספרי ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 140 כ"ס, שתוכנן להגיע בשנה שעברה אבל בסוף נשאר באירופה.
השיווק בישראל התחיל בסוף חודש יוני 2022.
-
עיצוב ונוכחות
לדאצ'יה ג'וגר מבנה מוארך המזכיר סטיישן, אך בזכות פרטי איפור רבים במוטיב פנאי המופע שונה ומיוחד ובסך הכל מוצלח.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מתקדמת ונאה מזו של דגמי העבר של היצרנית, אך המופע הכללי עדיין נוטה לפשוט ותכליתי. איכות החומרים סבירה.
המרחב מלפנים טוב למדי, תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ומושב הנהג רך ולא היה נוח בנסיעה ארוכה.
הכניסה לשורה השניה נוחה למדי והמרחב שם טוב עבור שני נוסעים, כאשר לשלישי יהיה מעט צפוף אין פתחי מיזוג מאחור.
הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה אך המרחב שם טוב אפילו ביחס לרכב פנאי גדולים יותר.
תא המטען קטן מאוד כשכל המושבים בשימוש (212 ל') אך גדול מאוד עם קיפול השורה השלישית (יותר מ-600 ל').
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-1.0 ל' (110 כ"ס, טורבו) ביצועים נאותים לשימוש יום-יומי, אך בעומס המנוע הקטן ידרוש התעסקות רבה עם תיבת ההילוכים הידנית. בכלל, הטענות ממופנות לאופיו של המנוע שדורש סל"ד גבוה יחסית פעולה יותר מאשר ליכולת עצמה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של דאצ'יה ג'וגר בעיר בינונית למדי, אך כאשר מוסיפים עוד נוסעים או מטען למשוואה המצב משתפר. מחוץ לעיר מדובר ברכב נוח למדי. בידוד הרעשים אינו מוצלח ויש יותר מדי רעשי רוח וכביש בשיוט.
הנוחות בשבילים טובה והתחושה המתקבלת חסונה. בתוואי זה היינו שמחים לתנוחת נהיגה גבוהה יותר ויש לזכור את בסיס הגלגלים הארוך.
התנהגות הכביש טובה ונוטה לצד הבטוח.
-
תמורה למחיר
אם נשים את ציון הבטיחות בצד, התמורה למחיר כאן גבוהה במיוחד.
-
גרסאות ורמות גימור
דאצ'יה ג'וגר 2023 מוצע בישראל בגרסה אחת – 1.0 ל', 110 כ"ס עם תיבה ידנית ו-7 מקומות.
יש שלוש רמות גימור 'איסנטיאל' תאורת לד וצג 8 אינץ' למערכת המולטימדיה. רמת 'אקספרסיון' מוסיפה תפעול חשמלי למראות, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור ותוספות עיצוביות שונות. 'אקספרסיון פלוס' מוסיפה חישוקי 16 אינץ' קלים ומפתח חכם.
-
בטיחות
דאצ'יה ג'וגר זכאי לציון ריסוק נמוך מאוד ביורו NCAP של כוכב אחד בלבד עם 70% בהגנה על מבוגרים, 69% בהגנה על ילדים ו-41% בהגנה על הולכי רגל.
חלק מהציון הנמוך מגיע לו "בזכות" היצע מצומצם של מערכות בטיחות: ג'וגר מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית (סטנדרט) והתראה על רכב בשטח מת (אופציה) בלבד, ולכן חייב גם במערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה עם 12.6 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים ויותר מ-16 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בדאצ'יה ג'וגר 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מוביל נוסעים מפתיע ומוצלח, עד שמגיעים לסעיף הבטיחות.