דאצ'יה ביגסטר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באוקטובר 2024 חשפה דאצ'יה את ביגסטר (Bigster), רכב פנאי בגודל בינוני (C-SUV) ואח גדול לדאסטר המוכר.
כמו כל דגמי דאצ'יה מהדור האחרון, גם ביגסטר מבוסס על פלטפורמת CMF-B של רנו-ניסאן, ומבחינה עיצובית נראה כמו גרסה מוארכת-ומוגדלת של הדאסטר.
ממד האורך עומד על 457 ס"מ (23 ס"מ יותר מהאח הקטן), הרוחב על 181 ס"מ, הגובה על 171 ס"מ ובסיס הגלגלים על 270 ס"מ - גדול במקצת ברוב המדדים מקיה ספורטאז', למשל.
שני נתונים חריגים יותר הם מרווח גחון של 22 ס"מ, המרמז על כיול ליכולת שטח גבוהה מהמקובל (בדומה לדאסטר), ותא מטען ענק של 667 ליטר - אחד הגדולים בקבוצה.
גם תא הנוסעים דומה מאוד לזה המוכר מהאח הקטן, כולל לוח מחוונים מוקרן עם מסך "10 ברמות הגימור הבכירות ומולטימדיה "10.1 כסטנדרט עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכונים מהאוויר ועוד.
בניגוד לדאסטר, מאחור מותקנים פתחי מיזוג ומוצעים חלון גג פנורמי כפול, דלת תא מטען בתפעול חשמלי ועוד אביזרי מותרות שלרוב אינם חלק מהתפריט הצנוע-יחסית של דגמי החברה.
אגף ההנעה כולל יחידת 1.2 ליטר טורבו-בנזין עם סיוע היברידי-מתון, בהספק של 140 כ"ס ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית ולהנעה קדמית. יחידה זו תוצע גם בגרסת הנעה כפולה, בהספק מופחת של 130 כ"ס.
מעליה תוצע גרסה היברידית עם מנוע 1.8 ליטר בנזין אטמוספרי, מנוע חשמלי וסוללת 1.4 קוט"ש, בהספק משולב של 155 כ"ס. יחידה זו תוצע בצימוד לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ייחודית (4 הילוכים לבנזין ו-2 לחשמלי) - בדומה לתיבות שפגשנו בשלל דגמי רנו-ניסאן-דאצ'יה ההיברידיים.
דאצ'יה ביגסטר צפוי לנחות בישראל במהלך שנת 2025.
-
עיצוב ונוכחות
-
תא נוסעים ומטען
-
מנוע וביצועים
-
נוחות והתנהגות
-
תמורה למחיר
-
סיכום