דאצ'יה לוגאן 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2016 החל בישראל שיווק תת-המשפחתית, דאצ'יה לוגאן.
באופן חריג לסגמנט, מוצעת הלוגאן גם בתצורת סטיישן, ארוכה יותר ב-14 ס"מ; בשונה מהדגם הקודם (ששווק כאן כרנו לוגאן בין השנים 2009-2011), גרסת הסטיישן מוצעת עם חמישה מושבים בלבד, ולא עם שבעה.
בישראל מוצעת הלוגאן עם מנוע 0.9 ל' טורבו, או 1.5 ל' דיזל - בשני המקרים עם 90 כ"ס, ועם אפשרות בחירה בין תיבה ידנית לרובוטית חד-מצמדית (5 היל', בשתיהן).
כמו יתר דגמי דאצ'יה, גם הלוגאן ממותגת כמשפחתית 'לואו-קוסט', בעלת תג-מחיר נמוך ממקבילותיה, אולם אל המחיר הנמוך מתלווים סטנדרטים נמוכים יחסית בתחום העידון, הגימור ובראש ומעל לכל - מפרט בטיחות צנוע במיוחד.
-
עיצוב ונוכחות
לוגאן היא מכונית סולידית ופשוטה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים מראה נעים, מרחב פנים נדיב לנוסעים ולמטען ורשימת אבזור עשירה יחסית.
 
יחד עם זאת, הנוחות לא מבריקה (תנוחת נהיגה לא אידאלית, מושבים אחוריים צדדיים לא נוחים) וכך גם הנדסת האנוש.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה רחוקה מלהיות טובה - אבל התפקוד שלה מתקבל על הדעת.
 
המנוע עצמו קצר נשימה בסל"ד נמוך, וביחד עם תיבה רובוטית חד-מצמדית איטית מתקבלת פעולה לא רהוטה.
 
לצד זאת, העברות ההילוכים נעימות יחסית.
 
צריכת הדלק סבירה - 14.5 ק"מ לליטר, במבחן לא תובעני מדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. כושר ספיגת המהמורות של המתלים מוצלח (בעיקר במעבר על שיבושים גדולים), ובנוחות פוגמים בעיקר רעשי כביש מוחשיים, ורעידות מערכת ההנעה בעמידה.
 
התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, וזה בסדר גמור ברכב כזה.
-
תמורה למחיר
ללוגאן מחיר חסר תקדים למכונית מסוגה בשוק הישראלי, והתמורה לכסף הייתה יכולה להיות נהדרת. הייתה, כי דירוג בטיחות נמוך במיוחד מונע ממנה לזכות בהמלצת קנייה.
-
סיכום
לולא עניין הבטיחות, הייתה הופכת לקנייה ראויה ומומלצת.