מרצדס GLC 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של מרצדס GLC, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של היצרנית, הוצג לראשונה בקיץ 2022, שבע שנים לאחר קודמו. נזכיר כי דגמי GLC ירשו את רכב הפנאי הבינוני המקורי של היצרנית, GLK, אשר הוצג בשנת 2008.
הדור הנוכחי של הדגם מבוסס על פלטפורמת MRA המוכרת של היצרנית במהדורה העדכנית שלה, וכן היא שימשה גם את הדור היוצא.
בסיס הגלגלים שלו ארוך יותר ב-1.5 ס"מ (289 ס"מ סה"כ), המרכב ארוך ב-6 ס"מ (472 ס"מ) ונתוני הרוחב והגובה כמעט ללא שינוי. מקדם הגרר שופר משמעותית מ-0.31 ל-0.29. תא המטען נע בין 470 ל' בלבד בגרסאות הנטענות ועד 620 ל' בגרסאות הבנזין.
היצע הגרסאות בעולם רחב ומגוון אולם הוא מתבסס על שני מנועים בנפח 2.0 ל' – בנזין או דיזל, גרסאות היברידיות-נטענות לשניהם – בהספקים שמגיעים עד 381 כ"ס בגרסת 400e הבכירה שבהיצע.
לכל הגרסאות ההיברידיות-נטענות סוללת 31 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 120 ק"מ בהתאם לרמת הגימור ואפשרות לטעינה מהירה עד 60 ק"ו.
השיווק בישראל החל בסוף דצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
במבט ראשון הדור החדש נראה כמו עדכון של היוצא, אבל שורה ארוכה של פריטים חדשים מביאה למופע מרשים, עדכני ואלגנטי בהרבה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה שינוי גדול ביחס לדור היוצא והיא איכותית ומתקדמת בהרבה. לוח המחוונים המוקרן נאה, מסך המגע של מערכת המולטימדיה איכותי והוא גם נוח למדי לתפעול. גלגל ההגה עמוס פקדים.
תנוחת הנהיגה טובהף המושבים נוחים והמרחב מלפנים נאות.
המרחב בשורה השניה מצוין לשני נוסעים – לשלישי יהיה פחות נוח בגלל מנהרת הינע רחבה.
תא המטען גדול מאוד – 620 ל' – ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 300 שנבחנה – 2.0 ל', טורבו, 258 כ"ס – ביצועים טובים מאוד ותחת עומס המנוע מייצר צליל בולט בעל אופי ספורטיבי. בהתנעה קרה הצליל דווקא פחות מעודן.
תיבת ההילוכים פועלת באופן נעים אך מעט איטי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לרוב טובה בעיר ומחוצה לה, למעט במעבר על שיבושים חדים מדובר ברכב נעים למדי. בידוד הרעשים מצוין.
התנהגות הכביש טובה מאוד, לא מעט בזכות ההיגוי האחורי האקטיבי שהיה ברכב המבחן. היגוי הגלגלים האחוריים תורם גם לתמרון עירוני.
דווקא בשבילים GLC אינו נוח או נינוח במיוחד.
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב מצוין, אך המחיר גבוה באופן ניכר מזה של המתחרים הישירים.
-
גרסאות ורמות גימור
מרצדס GLC משווק בישראל בשתי גרסאות בנזין – 200 עם 204 כ"ס או 300 עם 258 כ"ס – ובגרסה היברידית-נטענת אחת (300e עם 313 כ"ס). כל הגרסאות מוצעות בשלוש רמות גימור כמעט זהות.
 
'פרימיום' כוללת תאורת לד, חישוקי "19 ("18 בהיברידית-נטעת), גג זכוכית, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד דמוי עור, מסך מגע בגודל 11.9 אינץ'
 
'פלטינום' מוסיפה במפרט הטכני קפיצי אוויר, היגוי אחורי (4.5 מעלות) ובאבזור: תאורה אדפטיבית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, שמשות המעניקות בידוד משופר, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של בורמיסטר; הגימור החיצוני שונה.
 
רמת 'AMG-ליין' מוסיפה בעיר פרטי עיצוב בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
מרצדס GLC בדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
 
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה ביחס למימדים ולביצועים – 8.9 ק"מ לליטר במבחן, 12.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש במרצדס GLC 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי משובח ומאוד יקר.