ג'ילי גיאומטרי C 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג'ילי היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין. דגם C נחשף לעולם בשנת 2019 והוא הדגם החשמלי הראשון של ג'ילי שמיועד לצאת את גבולות סין. ישראל היא המדינה הראשונה לקבל את הדגם החשמלי החדש כשהשיווק בארץ החל בנובמבר 2021.
ה-C אינו דגם חשמלי ייעודי, אלא מבוסס על ג'ילי אמגרנד GS שהוצג לראשונה בשנת 2016 עם מנועי בנזין וב-2018 בגרסה חשמלית (מ-2021 מכונה אמגרנד S, לאחר מתיחת פנים).
מידותיו מקובלות בסגמנט עם אורך של 443 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 156 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ.
גיאומטרי C מוצע עם מנוע חשמלי אחד המספק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ המשודך לתיבה עם הילוך יחיד והנעה קדמית. בארץ ובעולם C מוצע עם שתי סוללות: 53 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 350 ק"מ או 70 קוט"ש ל-460 ק"מ לפי תקן WLTP. טעינה מהירה בהספק 75 קילוואט.
הדגם מוצע בשתי גרסאות לפי הטווח – ושמותיהן בהתאם: '350' ו-'460'. יש רק רמת גימור אחת, 'פרו', ובכל זאת יש הבדלים ביניהן. לגרסת 350 ברמת גימור פרו, תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מולטימדיה עם צג "12.3, בקרת אקלים, תאורת אווירה, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערכת שמע של בוז, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור. גרסת 460 ברמת גימור פרו מוסיפה תצוגה עילית ותפעול חשמלי למושב הנוסע.
-
עיצוב ונוכחות
החרטום האטום בעיקר נראה מוזר, ולא מכל זווית הרכב משדר פנאי, אבל סה"כ התוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
המראה מודרני ומיוחד, כשמסך המולטימדיה גדול מאוד ("12.3). החומרים קשיחים והתחושה הכללית לא מרשימה, אולם איכות ההרכבה טובה.
הנדסת האנוש לוקה. אמנם לוח המחוונים עולה ויורד עם ההגה והראות אליו טובה, אבל הוא קטן ועמוס. חלק מהכפתורים קטנים מידי, חלקם ממוקמים לא נכון (למשל קשיחות ההגה מופעל דרך לוח המחוונים, וחלקם חסרים. אין חיבורי אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי אך אפליקציות מקומיות (וייז) הותקנו על גבי מערכת המולטימדיה.
מלפנים המרחב מספק, המושב נוח, אבל תנוחת הנהיגה לא מספיק טובה בגלל יחסים לא מושלמים בין הדוושות, המושב וההגה הקטן מדי. מושב הנוסע נמוך מדי.
מאחור מרווחי הרגליים והראש טובים, אבל חסר מקום לנוסע חמישי. המשענת מוטה מדי לאחור.
תא המטען סביר (417 ל'). מיקום לחצן פתיחת תא המטען נוטה לצבור לכלוך בגשם.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים מצוינים, ופעולת המנוע שקטה, וללא תוספות של צלילים. יש שלוש רמות של בלימה רגנרטיבית, שפעולתם מתונה יחסית ותפעולם לא נוח (נעשה רק דרך הצג).
טווח הנסיעה בגרסת '460 פרו' מרשים מאוד וניתן בקלות לרשום 400 ק"מ ואף יותר לטעינה. גרסת ה-'350' תשיג מעט יותר מ-300 ק"מ.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר הרכב סופג היטב שיבושים קטנים, אבל גדולים יותר ובעיקר שקעים מורגשים מדי. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית. בידוד רעשי הכביש מצוין, זה של הרוח חסר.
היכולת הדינמית סבירה, אבל אינה מתעלה. ההגה אינו גורם לרכב לפנות באופן נחוש, האחיזה אינה גבוהה, הבלמים חסרים דיוק והדרגתיות, ויחד עם כניסה מוקדמת מדי של ה-ABS לפעולה אינם נוסחי ביטחון. בקרת היציבות גם משמיעה צליל מוזר.
 
-
תמורה למחיר
חסרים לה הגיבוש והרהיטות בכל הקשור להנדסת אנוש וליכולת דינמית, אבל, מנגד האבזור נאה, הביצועים מכובדים, איכות נסיעה ראויה, והטווח טוב בהינתן הסוללה. כל זה מגיע במחיר מאוד אטרקטיבי שיוצר תמורה מעולה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה 460 PRO חשמלית עם כ-100 יחידות.
אחריה גרסת 350 PRO חשמלית עם כ-60 יחידות.
 
-
בטיחות
מפרט מערכות הבטיחות עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת הרכב טרם נבדק במבחני ריסוק מערביים כלשהם.
-
מה חדש בג'ילי גיאומטרי C 2021
דגם חדש בישראל.
-
סיכום
עם 5 שנות אחריות, שרק מתווספים לתמורה הטובה, יש לנו כאן עסק עם שובר שוק של ממש.