ג'ילי גיאומטרי C 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג'ילי יצרנית הרכב השביעית בגודלה בסין והגדולה בבעלות פרטית, נוסדה ב-1986 ומחזיקה בכמה תתי מותגים. גיאומטרי הוא אחד מהם. דגם C נחשף לעולם בשנת 2019 והוא הדגם החשמלי הראשון של ג'ילי שיועד לצאת את גבולות סין. ישראל היתה המדינה הראשונה לקבל את הדגם החשמלי החדש כשהשיווק בארץ החל בנובמבר 2021. מאז לא השתנה דבר בדגם.
ה-C אינו דגם חשמלי ייעודי, אלא מבוסס על ג'ילי אמגרנד GS שהוצג לראשונה בשנת 2016 עם מנועי בנזין וב-2018 בגרסה חשמלית (מ-2021 מכונה אמגרנד S, לאחר מתיחת פנים).
מידותיו מקובלות בסגמנט הפנאי המשפחתי, ובחרטומו מנוע חשמלי אחד המספק 204 כ"ס המשודך לתיבה עם הילוך יחיד והנעה קדמית. בארץ ובעולם C מוצע עם שתי סוללות: 53 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 350 ק"מ או 70 קוט"ש ל-460 ק"מ לפי תקן WLTP. טעינה מהירה בהספק 75 קילוואט.
הדגם מוצע בשתי גרסאות לפי הטווח – ושמותיהן בהתאם: '350' ו-'460'. יש רק רמת גימור אחת, 'פרו', שאת פירוט תכולתה ואת ההבדלים הקיימים בין שתי הגרסאות תוכלו לראות בדף הדגם של שנת 2021. הרכב טרם נבדק במבחני ריסוק מערביים כלשהם.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נעים לעין, גם אם הרכב אינו משדר מכל זווית שמדובר בדגם פנאי. החזית משדרת "חשמל" בזכות הסבכה האטומה אבל המראה בעיקר נראה מוזר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שונה ונאה, הקונסולה המרכזית הגבוהה, מסך המולטימדיה הגדול ("12.3) ומוטיב המשושים מייצרים כאן הופעה מודרנית ומתקדמת. החומרים קשיחים והתחושה הכללית לא מרשימה, אולם איכות ההרכבה טובה. יש המון אבזור אבל הנדסת האנוש לוקה.
תנוחת הנהיגה אינה מצטיינת, בגלל יחסים לא מושלמים בין הדוושות, המושב וההגה הקטן מדי. היא גם אינה מעניקה אותה תחושה אופיינית ומתבקשת שרכב פנאי אמור ליצור. המושב עצמו נוח למרות שהוא מחסיר תמיכה. מושב הנוסע נמוך מדי. מאחור מרווחי הרגליים והראש טובים, אבל חסר מקום לנוסע במרכז. המשענת מוטה מדי לאחור.
תא המטען סביר (417 ל'). מיקום לחצן פתיחת תא המטען נוטה לצבור לכלוך בגשם.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע זהה בשתי הגרסאות, הביצועים מצוינים, ופעולתו שקטה, וללא תוספות של צלילים. יש שלוש רמות של בלימה רגנרטיבית, שפעולתם מתונה יחסית ותפעולם לא נוח (נעשה רק דרך הצג).
-
נוחות והתנהגות
הנוחות סבירה. שיבושים קטנים מסוננים ברובם, אבל גדולים יותר ובעיקר שקעים מורגשים מדי. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית, אבל חסר ריסון במעבר רצף של שיבושים. בידוד רעשי הכביש מצוין, זה של הרוח חסר.
גם היכולת הדינמית סבירה בלבד. ההגה קל ולא מספיק מדויק, האחיזה אינה גבוהה, הבלמים חסרים דיוק והדרגתיות, ויחד עם כניסה מוקדמת מדי של ה-ABS לפעולה אינם נוסחי ביטחון. בקרת היציבות גם משמיעה צליל מוזר.
 
-
תמורה למחיר
העיצוב מוצלח, האבזור נאה, הביצועים מכובדים, איכות הנסיעה סבירה, וטווח הנסיעה מעולה עם הסוללה הגדולה וסביר עם הקטנה. המחיר פחות אטרקטיבי משהיה כשהרכב הושק, אבל הוא עדיין תחרותי כך שהתמורה טובה מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה 460 PRO חשמלית עם כ-100 יחידות.
 
אחריה גרסת 350 PRO חשמלית עם כ-60 יחידות.
-
בטיחות
הרכב טרם נבדק במבחני ריסוק מערביים כלשהם. במפרט הבטיחות נמצא שלל מערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה בגרסת '460 פרו' מרשים מאוד וניתן בקלות לרשום 400 ק"מ ואף יותר לטעינה. גרסת ה-'350' תשיג מעט יותר מ-300 ק"מ.
-
מה חדש בג'ילי גיאומטרי C 2022
במרץ 2022 הכריזו בג'ילי על תחילת שיווקת רמת גימור חדשה לדגם 350 בשם 'פיור'. רמת גימור זו מחסירה אבזור רב ביחס ל'פרו' המוכרת (תפעול חשמלי למושב הנהג, מערך מצלמות היקפי ועוד) אך שומר על יחידת ההנעה המוכרת.
במקביל, בג'ילי העלו את מחירי הגרסאות הקיימות: מחיר 350 'פרו' עלה ל-139,000 שקלים (עליה של 5,000 שקלים) ומחיר 460 'פרו' עלה ל-149,000 שקלים (עליה של 6,000 שקלים).
 
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי טוב, עם טווח נסיעה מעולה לרכב חשמלי, ותמחור מפתה.