ג'ילי גיאומטרי C 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2023 הושקה בישראל הגרסה המחודשת של גיאומטרי C, דגם הפנאי החשמלי של ג'ילי. דגם זה, שהוצג ב-2019 והגיע לכאן בסוף 2021, היה לרכב החשמלי הנמכר בישראל ב-2022.
כרגיל במתיחת פנים, עיקר השינויים בחזית הרכב, כעת בעיצוב עדכני יותר. בעיקר בולטות יחידות תאורה צרות וארוכות, פס תאורה רוחבי ותאורה גם לסמל הרכב. בנוסף, לרכב גם חישוקים חדשים.
כמו לפני החידוש, ג'ילי גיאומטרי C מוצע עם מנוע המייצר 204 כ"ס – אבל הביצועים משופרים: כעת 7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש במקום 7.7 שניות עד כה; המהירות המרבית ללא שינוי, 150 קמ"ש.
השינויים הביאו גם למקדם גרר משופר יותר, והנתון כעת מרשים ביותר, 0.237. המערך החשמלי שופר: עודכנה הסוללה, נוזל הקירור אחר, מערך הבלימה הרגנרטיבי שודרג. כל אלה הביאו לשיפור הטווח החשמלי: 10 ק"מ בגרסת הבסיס ל-359 ק"מ, ו-20 ק"מ בגרסה הבכירה ל-485 ק"מ.
בסביבת הנהג ממשק שליטה חדש (בעברית) במערך המולטימדיה הכולל גם ווייז, בורר הילוכים חדש וריפוד חדש בגוון בז'.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של ג'ילי גיאומטרי C לאחר מתיחת הפנים מובחן ובולט יותר ובהחלט מוסיף עניין לחזית הפשוטה של הדגם היוצא. השינוי נמשך גם כשמתקרבים: ג'ילי כעת מזהה את הנהג מרחוק ופותח את הידיות ומפעיל מיזוג מיד עם פתיחת הדלתות.
-
תא נוסעים ומטען
הדגמים שלאחר מתיחת הפנים מציגים סביבת נהג שעוצבה מחדש – זו שמרה על לוח המחוונים הקטן ומסך המולטימדיה המוכרים אך מבנה הקונסולה המרכזית שונה לגמרי ומאפשר מרחב עדיף מלפנים. בנוסף מערך המולטימדיה שונה אך התפעול עדיין מסורבל ולא אינטואיטיבי.
איכות החומרים עדיין בינונית למדי, אך בזכות שימוש נרחב יותר בחומרים רכים התוצאה הכללית עדכנית ונעימה יותר.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ולא ממש נוחה, ומושב הנהג אינו נוח בנסיעות ארוכות.
המרחב מלפנים עדיף מאשר בדגם היוצא אך לא מצטיין בפני עצמו – הגג קרוב לגבוהים והתחושה היא שמדובר ברכב צר.
מאחור מרחב טוב לשני נוסעים, לשלישי יהיה צפוף.
תא המטען קטן ממש – 340 ליטרים בלבד – אך המבנה יעיל. בג'ילי מציעים להעמיק את תא המטען לכ-417 ליטרים תמורת 1,200 שקלים וויתור על האביזרים שמתחת לרצפת התא.
-
מנוע וביצועים
עם 204 כ"ס ומשקל עצמי לא גבוה עבור חשמלי (כ-1.65 טון) לא מפתיע שהביצועים מצוינים - בכל מהירות עד למהירות המוגבלת (150 קמ"ש).
חשוב לציין כי הרכב מתקשה להעביר את הכוח אל הקרקע, כך שבמקום סבסוב צמיגים רועש מתקבלת פעולה "מונעת" המגבילה את הספק המנוע בעת הפנית ההגה, וזה יגיע במלואו רק כאשר ההגה ייושר – ואז בקרת המשיכה תתערב אם תגזימו.
במצב 'ספורט' התגובות חדות מדי ומביאות לא פעם לסבסוב רועש ודרמטי של הצמיגים גם כאשר הבקרות פועלת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית ומטה, והתחושה המתקבלת היא שהמתלים מתקשים לרסן את מאסת הסוללות.
רמת גבוהה של רעשי רוח ודרך לא תורמת לנינוחות.
בכל הקשור ליכולת הדינמית, האחיזה נאותה, זוויות הגלגול סבירות, לבלמים עוצמה מספקת והזנב ניטרלי. מצד שני ה-C מתקשה להעביר את הכוח ביציאה מהפניה, ישנה נטייה ברורה לתת היגוי, במיוחד תחת כוח. הבקרות עובדות שעות נוספות (עד כדי ריח בלמים), הבלמים אינם מדויקים ופוגעים ביציבות הכיוונית בעומס.
רדיוס הסיבוב העירוני מצוין (10.7 מ') ויחד עם מערך המצלמות ההיקפי תמרוני חניה נעשים בקלות.
-
תמורה למחיר
ג'ילי גיאומטרי C מציע תמורה טובה למדי עבור המחיר, אך יש לזכור כי מידותיו החיצוניות והפנימיות צנועות יחסית לסגמנט.
-
גרסאות ורמות גימור
מחודש יוני 2023 מוצע ג'ילי גיאומטרי C לאחר מתיחת פנים בשתי גרסאות – "360" עם טווח של 359 ק"מ או "480" עם טווח של 485 ק"מ.
רמת הגימור 'פיור' כוללת חישוקי 18 אינץ' (17 אינץ' ב-360), כניסה והנעה לא מפתח, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנורמי, מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' כולל WAZE, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
רמת 'פרו' מוסיפה: תאורת אווירה עשירה יותר, כוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבי מלפנים, חלונות כהים מאחור, תצוגה עילית, ומערכת שמע של 'בוז' עם 8 רמקולים.
בתחילת 2023 הוצעה המהדורה שלפני מתיחת הפנים: 460 ברמת גימור 'פרו' ו-350 ברמות גימור 'פיור' או 'פרו'. ב'פיור' חישוקי 17 אינץ', גג נפתח רגיל, ריפוד בד, מערכת מולטימדיה 12.3 אינץ' ועוד. 'פרו' מוסיפה מושב נהג חשמלי, מערך מצלמות היקפי, ריפוד דמוי עור וב-460 גם תצוגה עילית.
-
בטיחות
ג'ילי גיאומטרי C טרם נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP.
מפרט מערכות הבטיחות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה טוב מאוד באופן יחסי לכל גרסה.
עם גרסת 480 השגנו טווח של כ-340 ק"מ – נתון טוב מאוד בהתחשב בעומס המבחן שבוצע בימים חמים במיוחד. בנסיעה מתונה ומעורבת יותר ניתן להשיג ללא קושי מיוחד טווח של מעל ל-400 ק"מ, וזה נכון גם לגרסת 460 שלפני מתיחת הפנים.
בגרסת 350 השגנו נתון טווח ממוצע של מעל ל-300 ק"מ – נאה ביחס לגודל הסוללה.
-
מה חדש בג'ילי גיאומטרי C 2023
ביוני 2023 החל שיווק ג'ילי גיאומטרי C המעודכן לאחר מתיחת פנים. העדכון כולל עיצוב שונה ועדכני יותר, סביבת נהג שעוצבה מחדש כולל לוח מחוונים ומסך מולטימדיה מעודכנים, שינויים ושיפורים במערך ניהול הסוללה ועוד.
-
סיכום
הגרסה המעודכנת של ג'ילי גיאומטרי C בהחלט משופרת ביחס לדגם המקורי, והטווח נותר הצד החזק שלה. עם זאת, מול יריבים ישירים – בהנעה, במבנה ובמחיר – הוא מתקשה לעמוד בתחרות.