ג'נסיס GV80 קופה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס הציג ב-2023 גרסת קופה לדגם הפנאי GV80 אשר נחתה בישראל בנובמבר 2024.
השינוי במבנה הרכב מאחור בולט, מדגיש את מרכיב הקופה עם סיומת משופעת, אך השינויים בממדים קטנים; הגובה צנח בשיעור זעיר, רק 0.5 ס"מ, ל-171 ס"מ, והאורך צמח ב-2.5 ס"מ ל-496.5 ס"מ. גרסה זו גם כבדה ב-25 ק"ג מהרגילה ל-2340 ק"ג, ומן הסתם המערך ההיברידי החדש אחראי לכך.
שינוי משמעותי בגרסה זו ביחס לרגילה הוא בכך שזו מוצעת רק עם חמישה מושבים לעומת שבעה.
בסביבת הנהג מבנה המשלב את לוח המחוונים והמסך המרכזי בצג שגודלו "27, לצד מסך נוסף השולט בבקרת האקלים ובורר הילוכים במבנה של חוגה שקופה.
GV8 קופה מוצע בישראל עם אותו מנוע בנזין המשרת את הגרסה הרגילה המחודשת, אבל עם תוספת: מנוע הבנזין כפול המגדשים בנפח 3.5 ליטר מצויד כאן גם במערך היברידי-מתון (48 וולט), כך שהתפוקה והביצועים משופרים, גם בזכות צמצום השהיית הטורבו.
בגרסה זאת 409 כ"ס ו-56 קג"מ (לעומת 375 כ"ס ו-54 קג"מ בגרסה הרגילה), לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, מאחור דיפרנציאל מוגבל החלקה וההנעה כפולה.
בקופה, כמו בדגם הרגיל, בולמי זעזועים אדפטיביים הנשלטים גם על-ידי מצלמה הסורקת את פני הכביש.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני, עם חרטום אגרסיבי מאוד, יוצר הופעה נוכחת מאוד. מזוויות מסוימות הוא נאה אך דווקא עיצוב חלקו האחורי יוצר הופעה מגושמת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד מהודר ומוגש בטעם. הגוון הבהיר משתלב היטב בדיפון העץ הכהה והזמש שבתקרה. איכות תא הנוסעים מאוד מרשימה, והצג המשולב שגודלו "27, נראה מצוין. בצד השלילי, עודף חוגות התפעול עלול לבלבל.
מערך המולטימדיה החדש נאה, כולל דרכי גישה ואפשרויות רבות, וכמובן מחייב הסתגלות.
מושב הנהג נוח, קל לתפעול ושופע אפשרויות כוונון.
תנוחת הנהיגה טובה, אבל רכב עם חרטום כה ארוך דורש הגבהת מושב למקסימום - ואז אפילו נמוכים יגרדו את התקרה. זה גורם לכך שגם שדה הראייה לאחור ממש גרוע.
המרחב מאחור נדיב ברוב המדדים, אך מרווח הראש מוצלח פחות.
תא המטען גדול והמבנה שלו שימושי.
-
מנוע וביצועים
יש משהו נעים וממכר במנועי V6 שקל לשכוח אותו בעידן המחושמל, והמנוע הזה מזכיר זאת מיד. לא רק שמדובר בחטיבת כוח חזקה היא גם מאוד נעימה, שקטה ומעודנת כשצריך, ופעולתה חלקה באופן מרשים.
הביצועים לא פחות ממעולים, ביחוד כשזוכרים את גודל ומשקל הרכב, והשילוב עם תיבת ההילוכים מצוין.
-
נוחות והתנהגות
בעיר, במצב 'נוחות', הרכב מתנהל ברכות, אך הוא מתנדנד במעבר על שיבושים גדולים ופסי האטה.
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת בהרבה, והרכב מטפל היטב ברוב השיבושים. רעשי הכביש והרוח מבודדים היטב, ואיכות הנסיעה הכוללת בכבישים הבין-עירוניים טובה מאוד.
ג'נסיס GV80 המקורי הפתיע, בין השאר, ביכולתו הדינמית, שלא נופלת ממיטב תוצרת גרמניה. אותה יכולת נשמרת גם כאן – והדובדבן: זהו אשכרה רכב מהנה לנהיגה בפיתולים.
ההגה, שבמצב הרגיל אינו שופע תחושה, מקבל משקל נכון במצבי הניהוג הדינמיים וכישורי ההפניה של הרכב הרבה יותר טובים ממה שצפוי בכלי כה גדול.
הבלמים אינם מאוד חדים, אבל פעולתם צפויה ובסך הכל טובה.
מי שמפריע הוא מערך הבטיחות המהדק בחוזקה מוגזמת את החגורות בעומס דינאמי ומאיים עלשלמות הצלעות. וגם, כמקובל בימינו, מערכות הבטיחות אוהבות להתריע באופן מנג'ס למדי.
-
תמורה למחיר
גרסת הקופה יקרה משמעותית מזו הרגילה באותה רמת אבזור – ואין לה שבעה מושבים כמו לרגילה. מחירה גם קרוב מדי לטעמנו לב.מ.וו X6 ואודי Q8 - כך שלמרות שמדובר ברכב משובח, התמורה למחיר בעייתית.
-
גרסאות ורמות גימור
שתי רמות אבזור ל-GV80 קופה. ב'לקשרי' תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, בקרת-אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של B&O, ריפוד עור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולקיפול השורה האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור ועיסוי.
ברמת האבזור 'אולטימייט' מערכת אקטיבית לנטרול רעשי כביש ורוח, חישוקי "22, מראה מרכזית המקרינה את תמונת המצלמה, תצוגה עילית, תפעול חשמלי ואוורור למושבים האחוריים, ריפוד בעור נאפה ובנוסף פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
ג'נסיס GV80 קופה טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP, אך הגרסה הרגילה נבחנה בשנת 2021 וזכתה לציון של 5 כוכבים.
במפרט הבטיחות, לצד המערכות הרגילות, גם תצוגת שטח מת עם איתות במחוונים, התרעות על שכחת ילד מאחור ופתיחת דלת מסוכנת ובנוסף גם עשר כריות אוויר.
-
צריכת דלק
לתענוג יש מחיר והחשבון מוגש בתחנת הדלק. צריכת הדלק הממוצעת הייתה 9 ק"מ/ל', ושילוב קטעים דינמיים במתווה הררי הוריד אותה ל-6.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בג'נסיס GV80 קופה 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
פנאי קופה מעולה - שווה בין שווים מול המתחרים הגרמנים.