הונדה אקורד 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם האקורד הקודמת (דור שביעי) הייתה להונדה הצלחה גדולה (ומפתיעה) בשוק המקומי, בעיקר בזכות גרסה דלת-אבזור שהשתחלה לשווי שימוש 4. לעומת זאת, עם הדור השמיני של האקורד (שהושקה ב-2008) הונדה מכוונת גבוה יותר, לצד העליון של קטגוריית המשפחתיות-הגדולות - באיזור החיוג של הפאסאט, הקאמרי (בה היא מתחרה גם בארה"ב, בדגם קצת שונה) ודגמי העילית של הדגמים העממים כמו מאזדה 6 ופורד מונדיאו, כאשר מנהלי הונדה דיברו גם על תחרות לב.מ.וו סדרה 3 - שאיפה שנשמעה יומרנית, יש לומר. במבט ראשון נראית המכונית כמתיחת-פנים של הדגם הקודם, אך בחינה מקרוב מגלה עיצוב מודרני, עדכני ומוקפד. מנוע ה-2.0 ל' שקט ובעיקר חסכוני ו"נקי" מבעבר. השיפור באיכות תא הנוסעים ניכר, אם כי סביבת הנהג עמוסה מדי במתגים. הבעיה המרכזית של האקורד, פרט למחיר גבוה, היא צפיפות במושב האחורי, כולל דלת אחורית צרה המקשה על הגישה לשם. בתחילת 2011 עברה האקורד מתיחת פנים עדינה שעיקרה עדכון קל ליחידות התאורה, לפגושים ולסבכה מלפנים לצד שינוי משמעותי יותר במבחר הדגמים, עם מחירים מעט זולים יותר (אך עדיין מהיקרים בסגמנט) לצד אבזור משופר. ב-2012 הוצג הדור התשיעי של האקורד - אולם מדובר בדגם האמריקאי (שמגיע לישראל מ-2014 באמצעות הייבוא המקביל של אלבר), בעוד שהדגם האירופאי המוכר ממשיך כרגיל. שיווק האקורד בישראל הופסק בקיץ 2015.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה הלכה על אבולוציה בכל הנוגע לעיצוב האקורד החדשה. מרחוק אולי קשה להבחין בשינויים לעומת הדגם היוצא, אך האקורד נראית מעולה ובעלת נוכחות מרשימה.
 
-
תא נוסעים ומטען
כניסה לתא נוסעים של האקורד מעיד במובנים רבים על שאיפותיה. איכות החומרים מוקפדת, הגוונים נעימים והתחושה הכללית יוקרתית. תנוחת הנהיגה טובה - אך המרווח פחות. מאחור, לא רק שהמרווח מאכזב, אלא שגם הנגישות לחלק האחורי בעייתית מפאת דלת אחורית צרה המקשה על הגישה. תא המטען אינו מרשים בגודלו, אך נוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה- 2.0 ל' של האקורד מנפק 156 כ"ס הרתומים לתיבה אוט' חמישה הילוכים. הביצועים טובים כמו גם צריכת הדלק. מאידך, גרסת ה-2.4 ליטר לא מציגה הבדל כוח מוחשי, כמצופה מדף הנתונים, ביחס לוורסיה הבסיסית. התאוצות טובות בכל מצב (9.7 שניות למאה קמ"ש, 222 קמ"ש מרביים), אבל התחושה מאוד ליניארית. למעשה, המנוע משיג את עיקר היתרון שלו על גרסת ה–2.0 ל' רק בטורים גבוהים מאוד (מ-5000 סל"ד) ופחות שימושיים.
 
-
נוחות והתנהגות
האקורד נוקשה מהרצוי, מה שאומר קושי בבידוד על שיבושים קטנים לצד ספיגה מוצלחת על שיבושים יותר גדולים, בזכות ריסון טוב.
 
-
תמורה למחיר
האקורד מרגישה יוקרתית, אך אין זה מצדיק את מחירה הגבוה - וזה נכון לכל הגרסאות, בהתחשב בתחרות ובמיוחד לאור גילו המתקדם של הדגם.
 
-
סיכום
המכונית טובה, התמחור לא.