אינפיניטי EX 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אינפיניטי QX50 הוא למעשה אינפיניטי EX המוכר, שכחלק ממיתוג מחדש של אינפיניטי זכה לשם חדש ב-2014.
במקור, ה-QX50 הגיע אלינו בשנת 2008, כשבהתאם לתפישה הייחודית של היצרן, גם ה-EX בעל אופי מאוד דינאמי ועושה שימוש ברצפת FM הספורטיבית המשותפת לדגמים רבים בקו של אינפיניטי.
הבסיס הזה מקנה לאינפיניטי EX חלוקת משקל כמעט אידיאלית וכיול שלדה מעולה לנהיגה ספורטיבית.
מערכת ההנעה הייתה מרשימה מאוד לזמנה - בנזין V6 בנפח 3.7 ל' עם 320 כ"ס. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים, דרך תיבת הילוכים אוטומטית (7 היל').
עיצוב המרכב הייחודי ממשיך גם לפנים, המערב קווים יפאניים קלאסיים עם קורטוב הייטקיסטיות. מבפנים, איכות החומרים ורמת הגימור טובים, אך המרווח מצומצם מאוד (בעיקר מאחור) ותא המטען קטן.
שיווק ה-QX50 בישראל הופסק בתחילת 2016.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של ה-EX שנוי במחלוקת – מחד הקווים מודרניים וזורמים, אך מאידך, ממדים צנועים אשר מעמעמים את הנוכחות על הכביש. גם החזית מגודלת הפנסים אינה לטעם כולם.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי ומאובזר מאוד, אך העיצוב פשוט, המרווח לנוסעים מצומצם (בעיקר במושב האחורי) ותא המטען קטן.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-3.7 ל' מייצר ביצועים מעולים ובעל אופי ספורטיבי, ומשתלב מצוין עם תיבת ההילוכים המתקדמת. המחיר הוא צריכת דלק גבוהה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהצפוי לכלי דינאמי שכזה, והכיול רך במפתיע – מה שלא מפריע ל-EX להיות כלי הפנאי הספורטיבי והמהנה ביותר לנהיגה בקטגוריה.
 
ההגה מתקשר (אך סובל מלוחמת שיבושים בעומס), האחיזה גבוהה והשלדה נענית למשחקים בכביש ובשטח – כיף גדול.
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום
רכב פנאי שהינו מהנה לנהיגה כמו מכונית ספורטיבית טובה – אבל גובה על כך מחיר בשימושיות המוגבלת למשפחה.