אינפיניטי QX60 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של אינפיניטי QX60, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של היצרנית היפנית, שהוצג לראשונה ביוני 2021. הדור השני חולק את הפלטפורמה עם קודמו (2013), אך באינפיניטי מדווחים על שורה ארוכה של שינויים.
ה-QX60 החדש מציע מימדים דומים אך לא זהים: עם 503 ס"מ הוא קצר במעט (7 ס"מ פחות) אך הוא רחב וגבוה יותר עם 198 ס"מ (+2) ו-177 ס"מ (+2.5) בהתאמה. בסיס הגלגלים ללא שינוי: 290 ס"מ. בכל מקרה, מדובר ברכב גדול המתקרב במימדיו לכלים מסגמנט אחד למעלה.
כבעבר, גם דור זה של אינפיניטי QX60, יוצע עם שבעה מקומות ישיבה.
אינפיניטי QX60 2022 מוצע בישראל עם מנוע אחד המוכר מהדור היוצא: מנוע בנזין אטמוספרי בתצורת V6 ובנפח 3.5 ל' המפיק 295 כ"ס. התיבה היא אוטומטית עם 9 הילוכים (רציפה בעבר). ההנעה כפולה.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2022.
-
עיצוב ונוכחות
אינפיניטי QX60 נראה גדול ומכובד ונאה יותר מהדגם אותו הוא החליף. בסך הכל אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג אלגנטי ולא מתחכם יתר על המידה. הצג הגדול (12.3 אינץ') במרכז בולט, יש דיפונים נאים והאיכות טובה.
המופע אינו תמיד עדכני, אך הסידור הקלאסי הזה תורם להנדסת אנוש טובה ולרוב הוא קל ונוח לתפעול.
תנוחת הנהיגה גבוהה והמושב מוצלח למדי.
הישיבה בשורה השניה נוחה ונעימה ויש בקרת אקלים נפרדת לאזור זה, עם 2 מושבי Captain ברמת הגימור 'אוטוגרף' .
הכניסה לשורה השלישית נאותה והמרחב שם ראוי ביותר.
תא המטען ענק – יש יותר מ-400 ל' גם כשכל המושבים בשימוש וכמעט 1,200 ל' עם קיפול השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין בתצורה אמריקאית – V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ל' – וזה תמיד נחמד. ברקע ישנו צליל מנוע חביב שהופך לספורטיבי ומעורר תחת עומס.
המנוע במיטבו בסל"ד גבוה, וכדי להפיק ממנו את הביצועים הטובים יש לאמצו – אולם גם בנסיעה יום-יומית ורגועה יותר יש די מומנט זמין להתנהלות נינוחה.
-
נוחות והתנהגות
בעיר ה-QX60 מתמודד טוב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. מחוץ לעיר הנוחות טובה ממה וריסון המרכב בשיוט ובכביש גלי טוב גם הוא. בשבילי קק"ל כבושים הנוחות נותרת טובה.
רעשי המתלים והכביש מטופלים היטב ועל רקע השקט היחסי בולטים מעט רעשי הרוח.
התנהגות הכביש נאותה לרכב מסוג זה והיכולת הדינאמית ראויה.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרים היוקרתיים התמורה למחיר טובה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
אינפינטי QX60 2024 מוצע בישראל בגרסה אחת – 3.5 ל', 295 כ"ס, הנעה כפולה – ובשתי רמות גימור.
כבר ברמת גימור 'לקס' רמת אבזור גבוהה הכוללת מערכת מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטליים בגודל 12.3 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד עור למושבים, כוונון חשמלי עם זכרונות, גג שמש פנורמי, חישוקי 20 אינץ' ועוד.
'סנסורי' מוסיפה חימום לגלג ההגה, אוורור-חימום-עיסוי למושבים מלפנים, מערכת שמע משודרגת עם 16 רמקולים, קיפול חשמלי לשורה השלישית, תאורת לד-מטריקס ועוד.
ברמת גימור 'אוטוגרף' נוספו 2 מושבי Captain בשורה השנייה וריפודי עור עם תפרים בצבע כאמל.
-
בטיחות
אינפיניטי QX60 2024 החדש מוצע עם מערך בטיחותי עשיר הכולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך מצלמות היקפי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך מבחן מאומץ עמדה על 8.5 ק"מ לליטר, לא רע בהתחשב בגודל ובביצועים. בשיוט הצריכה הייתה כ-11.7 ק"מ לליטר.
-
מה חדש באינפיניטי QX60 2024
ב-2024 החל השיווק של רמת הגימור החדשה 'אוטוגרף'.
-
סיכום
יוקרתי לשבעה ששווה בדיקה.