אינפיניטי FX 2014 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אינפיניטי FX הוא רכב פנאי גדול (E-SUV) בסדר גודל של ב.מ.וו X6, פורשה קאיין, לנד רובר ריינג' רובר ספורט.
במקור הוצג FX בשנת 2003 וסימן את המהפך שעבר מותג אינפיניטי - ממותג מזדקן, משעמם ומביך לשם לוהט בארצות הברית. FX היה לנושא הדגל והדגם המזוהה ביותר עם המותג ברחבי העולם. זה גם הרכב שגרר רבים בארץ להסתער על חברות היבוא האישי עוד בתחילת המילניום, והכניס את אינפיניטי לתודעה ולשוק המקומי - הרבה לפני שחברת קרסו החליטה לייבא אותו באופן רשמי.
הדור השני הוצג ב-2008, כשהוא מבוסס - כמו קודמו - על פלטפורמת FM של ניסאן, עם מנוע קדמי-מרכזי בהתקנה אורכית לטובת הנעה אחורית; מדובר באותה הפלטפורמה של ניסאן 370Z ואינפיניטי G37 שנודעו בזכות יכולותיהן הדינמיות. הדור השני הוביל את חדירת מותג אינפיניטי לאירופה, ובהמשך גם לישראל מתחילת 2009.
הדור השני מעודן ונעים מקודמו לשימוש יום-יומי, אך עדיין מצטיין ביכולת הדינמית שלו, כמו-גם ביכולת לספק הנאה מנהיגה - תכונה נדירה ולא-אופיינית לדגמי פנאי, בוודאי אלו הגדולים. מצד שני, רמת העידון עדיין אינה ברמה של הדגמים המקבילים מאירופה - הן בנוחות הנסיעה והן באיכות ובנראות של סביבת הנהג, המקנה תחושה פשוטה יחסית (על אף האבזור העשיר).
רוב כלי הרכב שנמכרו בישראל לאורך השנים מצוידים במנוע הבנזין האטמוספרי המפורסם של ניסאן-אינפיניטי: V6 ובנפח של 3.7 ליטר עם 320 כ"ס ו-36.7 קג"מ (VQ37VHR) עם קו אדום ב-7500 סל"ד(!). למנוע זה מחוברים תיבה פלנטרית (7 הילוכים, של ג'טקו) ומצמד רב-דסקי, האחראי על שילוב הסרן הקדמי ליצירת ההנעה הכפולה. על אף שמדובר במעכת ההנעה הבסיסית במבחר, מדובר במערכת הנעה חווייתית ותגובתית מאוד.
בנוסף, FX קיים בשתי גרסאות נוספות - אחת עם מנוע בנזין V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר (390 כ"ס, VK50) ואחת נוספת עם מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר (231 כ"ס, טורבו יחיד; V9X); שתי הגרסאות מצוידות אף הן בתיבת 7 הילוכים - אבל בשתיהן מותקנת גרסה מחוזקת ביחס לזו שבגרסת 3.7 ליטר.
אינפיניטי FX הוצע ברמת גימור אחת, עשירה, הכוללת בין היתר כניה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים מאווררים, חישוקי "20. חבילת S, שהוצעה בתשלום, כוללת חישוקי "21 ובולמי זעזועים מתכווננים (שליטה אלקטרונית במעברי השמן בבולמים). בשנים הראשונות ניתן היה להוסיף גם מערך צילום היקפי (360 מעלות) ובקרת שיוט אדפטיבית. בגרסת V8 מותקן מנגנון היגוי אחורי אקטיבי.
מאוגוסט 2014 החל בישראל שיווק הדגם המחודש של אינפיניטי FX, אז גם שונה שמו ל-QX70 (ראו דף דגם נפרד).
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום