אינפיניטי Q50 2020 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אינפיניטי Q50 הוצגה בתחילת 2013 כמחליפתה של ה-G סדאן בליין הדגמים של יצרנית הפרמיום (לבית ניסאן), והראשונה להשתמש בסימול הדגמים החדש.
היא מתבססת על רצפת קודמתה (285 ס"מ בסיס גלגלים), אך צמיחה של כ-5 ס"מ לרוחב (182.4 ס"מ) תרמה לשדרוג מרחב המחייה.
היצע המנועים כולל לראשונה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 204 כ"ס (מבית מרצדס). מעליו נמצא מנוע ה-V6 (3.7 ליטר, 328 כ"ס) המוערך מהדור היוצא שלא משווק בישראל, אך גרסה היברידית חדשה עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר (365 כ"ס) כן משווקת אצלנו.
תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 7 יחסים, ואפשרות להנעה אחורית או כפולה.
לקראת סוף 2016 התווספה גרסת 3.0 ליטר טווין-טורבו (V6) חזקה במיוחד (405 כ"ס, 48.2 קג"מ).
עיצוב סביבת הנהג חדש, כשבקונסולה המרכזית שני מסכים נפרדים הפועלים בסנכרון זה עם זה.
שפע אבזור נוחות ובטיחות במפרט, בין היתר עם מערכת בלימה עצמאית (גם בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב.
פרט מעניין בצד הטכני הוא היגוי אלקטרוני (ללא חיבור מכאני אלא במקרה של תקלה), שיכול לשנות מאפיינים ומהירות תגובה.
בסוף 2017 עברה ה-Q50 מתיחת פנים עם שינויים קלים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג, וגם עדכון למערך ההיגוי לטובת שיפור התחושות.
לישראל הגיעה ה-Q50 באפריל 2014, ולאחר מתיחת הפנים במאי 2018.
-
עיצוב ונוכחות
אין ספק שה-Q50 הלכה צעד קדימה (ביחס ל-G) בכל הנוגע למראה, בפרט בחזית.
 
רק לא בטוח שמתבונן מזדמן ידע באיזה מותג מדובר - ובתחום היוקרה זה יכול להוות חיסרון לחלק מהלקוחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג החדשה מקורית, האיכות גבוהה, כשמעבר לאלמנט הבולט של שני מסכים תמצאו גם ערב רב ומעט מבלבל של פקדים וכפתורים.
 
המרווח מלפנים נאה, מאחור הוא בסדר אך חסר מעט מקום לראש ולכפות הרגליים.
 
תא המטען מספק בנפחו.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית מעניקה ביצועים חזקים בכל קנה מידה, עם אופי נינוח ופעולה חלקה. תצרוכת הדלק, בטח בהתחשב ביכולת הגבוהה, מפתיעה לטובה.
 
מנוע ה-2.0 ליטר מציע די והותר ביצועים במקביל לתצרוכת דלק סבירה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מממוצעת בלבד, כשגם בעיר וגם מחוצה לה שיבושים גדולים מוציאים אותה משלוותה.
 
התנהגות הכביש טובה, אך בקצב גבוה ה-Q50 לא תמיד צפויה בגין רגישות גבוהה לפעולות הנהג ואחיזה שנשברת בקלות מפתיעה, כשמערך ההיגוי הייחודי לא עומד בהצהרות לניהוג דינאמי משודרג.
-
תמורה למחיר
ה-Q50 מציעה הרבה טכנולוגיה וגם אבזור שופע, שיחד עם הביצועים הטובים יוצרים תמורה טובה מול מחירה - מה שנכון יותר לגרסאות הכניסה.
-
סיכום
משפחתית יוקרתית ייחודית ושונה.