אינפיניטי QX30 2020 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אינפיניטי QX30 הוא גרסת הפנאי של Q30 ומכוון לפלח השוק הלוהט בפעילות מותגי היוקרה. QX30 דומה עד זהה ל-Q30, ובחלק מהשווקים אינפיניטי אף משווקת את שני הדגמים תחת אותו השם. ההבדל המשמעותי היחיד הוא בהגבהת QX30 – תוספת של 3 ס"מ למרווח הגחון – והוספת פריטים קוסמטיים חיצוניים, כמו דמויי מגינים כסופים מלפנים ומאחור ופסי גגון, להשלמת מראה הקרוסאובר.
QX30 הוצג ב-2015 והגיע לישראל באוקטובר 2018. הוא מבוסס על פלטפורמת מרצדס A קלאס מהדור הקודם וגם מציע את אותן יחידות כוח שיש במרצדס. בישראל הוא מוצע רק מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר (211 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית, והנעה כפולה.
הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת, 'לוקס טק' שדומה ל'ספורט' ב-Q30, וסה"כ עשירה למדי.
-
עיצוב ונוכחות
הדמיון בין Q30 ל-QX30 עצום. לשניהם שפע קווים וקימורים שיוצרים מראה מאוד מוחצן. התוצאה מצוינת. מכל כיוון. הבדלי העיצוב הבודדים ביניהם, הם תוספת גובה (זניחה) וקישוטי שטח (תחתית הפגושים, מסילות גג). רצון אינפיניטי היה ליצור מראה קרוסאובר שיספק תחושות של מכונית נוסעים. מהלך דומה לזה של מרצדס עם GLA, שמבוסס על אותה פלטפורמה של A קלאס הקודמת. המטרה בהחלט הושגה.
-
תא נוסעים ומטען
כמו החוץ שמעניק יותר תחושה של רכב נוסעים מאשר של רכב פנאי, כך גם עמדת הנהג שאינה מוגבהת כשאר הקרוסאוברים המתחרים. יחד עם גג נמוך יחסית ודשבורד גבוה.
-
מנוע וביצועים
גם יחידת הכוח היא של מרצדס ומספקת למכונית ביצועים מצוינים. לעיתים זרימת הכוח אינה חלקה והתיבה מעט איטית, אבל מצב 'ספורט' בתיבה משפר את מהירות התגובה, בתשלום פעולה "עסוקה" של המנוע.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים גדולים ובינוניים מורגשים מדי, כך שנוחות הנסיעה סבירה ולא יותר. בנוסף כשעולה המהירות מתווספים גם רעשי כביש ורוח. בשבילים הרכב אינו יוצר תחושה שהוא חסון כנדרש.
התנהגות הכביש טובה עד נקודה מסוימת. אם לא לוחצים יותר מידי מגלים רכב מהנה לנהיגה שמגיב נכון לפקודות היגוי ולהעברות משקל. אבל כאשר מנסים למצות את הפוטנציאל הזה, פוגשים בהתנהגות שאינה תמיד עקבית, והגה שמושפע מדי מהעברות הכוח לפנים/אחור. הבלמים טובים.
 
-
תמורה למחיר
אינפיניטי QX30 לא יוצר את התחושה המתבקשת מנהיגה ברכב פנאי (למרות השיווק שלו ככזה), וסה"כ מציע ביצוע פושר מבחינת איכות נסיעה ותא נוסעים. אבל, כאשר לוקחים בחשבון את חטיבת הכוח החזקה, האבזור העשיר ואת המחיר הנמוך משמעותית מהמתחרים, מקבלים תמורה מעניינת.
-
סיכום
דמוי פנאי מבחוץ, מעט פחות מעמדת הנהג.