אינפיניטי QX55 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2017 הציגה אינפיניטי את הדור השני של QX50, מבוסס על רצפת ההנעה הקדמית של מרצדס. בסוף 2020 נוספה גרסת קופה, QX55, וביולי 2022 החל שיווקה בישראל.
מטבע הדברים, QX55 דומה ל-QX50, ועיקר ההבדלים מסתכמים בממד גובה מצומצם בכ-5 ס"מ, משקל עצמי גבוה יותר (בכ-80 ק"ג), תא מטען פחות גדול (760 ליטר, לעומת 890 ליטר) וגם מפרט האבזור שונה.
שמות רמות הגימור של אינפיניטי QX55 דומים לאלו של ה-QX50 - 'לוקס' הבסיסית, 'אסנשיאל' המהודרת יותר.
עם זאת, המפרט שונה בין הדגמים;
ה-QX55 כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות אוטומטי -
אולם מערכת לתיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית אינן מוצעות ב-55 באופן תקני (רק ברמת הגימור הגבוהה), ויש כאן רק 8 כריות אוויר (לעומת 12 כריות ב-QX50).
במפרט האבזור חישוקי "20 (לעומת חישוקי "19 ב-QX50), גג שמש, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, פתחי מיזוג מאחור, שני מסכים מרכזיים בגודל "7 ו-"8 עם צימוד לאפל/אנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "7. ברמת הגימור 'אסנשיאל' גם הנעה מרחוק, ריפוד עור, חיישני חנייה קדמיים וגשם, מערך צילום היקפי, בקרת אקלים תלת-אזורית, חימום לגלגל ההגה ומערכת שמע של 'בוז' עם 16 רמקולים. גם כאן המפרט חסר ביחס ל-QX50 ואינו כולל, למשל, חימום/אוורור וזיכרון למושבים הקדמיים.
בדומה לאחיו, ה-QX55 מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר עם טכנולוגיה ייחודית - יחס דחיסה משתנה, המאפשר לו (בתיאוריה) לשלב טוב יותר בין ביצועים לצריכת דלק.
היבואן מצטט את נתון כוחות הסוס האמריקאי (268), אך לפי המדידה האירופאית המקובלת בישראל מדובר ב-272 כ"ס וב-38.7 קג"מ. למנוע זה משודכת תיבה רציפה שיש לה 8 יחסי העברה קבועים וההנעה היא כפולה. הביצועים על הנייר בהחלט נאים ביחס להספק: 7.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים.
-
עיצוב ונוכחות
לטעמנו, איניפיניטי QX55 פשוט נראה נהדר. בחזית סבכה ענקית, הזנב הקצר מייצר לרכב הזה פרופורציות נכונות מאוד – יחד עם החישוקים הגדולים ויחידות התאורה הנאות מתקבל רכב בעל מופע דינאמי, מוצלח מאוד ושונה מזה של QX50.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה נוחה והמרחב מלפנים טוב. הראות לפנים נאותה, ותנוחת נהיגה טובה למדי. בסביבת הנהג קווים נאים אבל ההופעה לא ממש עדכנית; לוח המחוונים האנלוגי פשוט, מסכי המולטימדיה קטנים ביחס למקובל כיום והתצוגות בהן אינן איכותיות או עדכניות במיוחד. אבל החומרים נאים, הגימור נאות ותוצאה הכוללת נעימה למדי.
מושב הנהג מוצלח פחות – הוא רך מדי ולא היה ממש נוח בנסיעות ארוכות. הנדסת האנוש נעה בין מצוינת למסורבלת. לשלילה נציין גג שמש קטן ממש ולחיוב נזכיר שני שקעי טעינה מלפנים וקישוריות אלחוטית לממשק של אפל.
כניסה למושב האחורי נוחה למדי, למרות שכדאי לשים לב לראש בגלל אותו קו גג משתפל. המרחב לשני נוסעים שם טוב מאוד למעט מרווח הראש.
תא המטען גדול, רחב ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
בכל הקשור לביצועים יחידת הכוח מספקת את הסחורה. אבל לתיבה הרציפה תגובה מושהית והיא מנסה לפצות על כך בעבר מהיר לסל"ד גבוה, דבר המייצר התנהלות מעט תזזיתית וקושי מסוים במינון המצערת.
מעבר לביצועים, המנוע אינו שקט או מעודן דיו. פעולתו נשמעת כמעט לאורך כל קשת הסל"ד, ובעומס גבוה הוא מפיק רעש לא נעים. הרטט שלו גם מורגש בתא הנוסעים יותר מהמקובל כיום.
בנוסף, ההבטחה לצריכת דלק משופרת לא קוימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית עד טובה בהתאם לתוואי – ה-55 מקפץ וזז במעבר על בליטות ושברים קטנים, אך סופג ומטפל היטב בשקעים ופסי האטה. מחוץ לעיר אופי הפעולה של המתלים נשמר, והתוצאה הכוללת בכבישים מהירים סבירה למדי.
בידוד הרעשים פחות מרשים ואל רעשי המנוע מצטרפים לא מעט רעשי דרך ומתלים.
בשבילים הוא כבר הצטיין ממש, עם ספיגה טובה להפתיע של פני השטח. בקרת משיכה לא ממש מוצלחת שהתקשתה גם עם הצלבות קלות בשיפוע.
בכל הקשור ליכולת הדינמית התוצאה מעורבת; עד לעומס בינוני זוויות הגלגול סבירות, הריסון נאות ורמת האחיזה גבוהה מאוד. אולם בעומס גבוה המתלים מתקשים לרסן את המאסה, ההגה אלסטי וחסר תחושה ודוושת הבלם ספוגית.
-
תמורה למחיר
המחיר מציב את QX55 בצד המוזל יחסית של הסגמנט, אך הוא קרוב מדי לגרסאות הכניסה של המתחרים.
דווקא רמת האבזור הנמוכה יותר מצליחה לייצר את המרחק הנדרש ממובילי הקבוצה ולהעניק תמורה עדיפה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 7.8 ק"מ/ל' בלבד, ובשיוט 10-12 ק"מ/ל' בהתאם לקצב.
 
-
מה חדש באינפיניטי QX55 2022
תחילת שיווק בישראל ביולי 2022.
-
סיכום
לא עדכני, אך מתומחר בהתאם.