ג'יפ גלדיאטור 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הטנדר גלדיאטור של ג'יפ הוצג בסוף 2018 והוא חולק הופעה ומכלולים עם רנגלר. הדגם החדש נושא שם של טנדר שיוצר ב-1962-1988 וחלק אותם מרכיבים עם ג'יפ וואגוניר (1962-1992); כבר בסוף שנות הארבעים היו לוויליס, היצרנית המקורית, שני דגמי ג'יפ קרובים מאוד: טנדר ורכב שטח סגור. ג'יפ הציגה ב-2020 קונספט לייצור של רכב פנאי/שטח גדול ומפואר מאוד בשם "וואגוניר".
גלדיאטור ארוך מרנגלר 5 דלתות – בסיס הגלגלים, 349 ס"מ, ב-48 ס"מ. המרכב ב-75 ס"מ, ל-554 ס"מ. הטנדר מיוצר רק בגרסת תא-נהג כפול, עם השקתו הוצע בגרסה רגילה או ברוביקון מוקשח לשטח טכני, וב-2020 הוצגה גרסת מוהאבי מדברית. בנוסף, מוצעות עם הזמן מהדורות מיוחדות. לגלדיאטור, כמו לרנגלר, אופציה לגג קשיח או רך, ואפשרות לפירוק הגג והדלתות ולהשטחת השמשה הקדמית.
לטנדר מנוע בנזין אטמוספרי 3.6 ליטר V6, המייצר 280 כ"ס ו-35.4 קג"מ, ועם תיבה אוטומטית 8 הילוכים הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות.
בניגוד לרנגלר, שיש לו סרן חי מאחור, לגלדיאטור קפיצי סליל, והסרנים שלו מחוזקים ליכולת העמסה של 545 ק"ג. כמו ברנגלר, יש לו נעילות דיפרנציאל קדמי ואחורי, וניתן לנתק את המוט המייצב הקדמי לשיפור העבירות בשטח טכני. לגלדיאטור רוביקון מרווח גחון של 28.2 ס"מ, זווית הגישה 43.4 מעלות, זווית הבטן 20.3 מעלות, זווית הנטישה 25 מעלות.
-
עיצוב ונוכחות
ג'יפ גלדיאטור נראה שונה ומיוחד על הכביש: אורכו כשל טנדר אמריקאי ענק, הרוחב והגובה של רנגלר וסממני השטח הבולטים מוסיפים להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מבנה יעיל ופשוט, חומרים קשיחים ועמידים ואיכות הרכבה מצוינת.
הנדסת האנוש פחות טובה והמרחב מלפנים אינו נדיב במיוחד, בטח ביחס למימדים. גם המושבים אינם לטעמנו.
המרחב לנוסעים מאחור מצוין, ורק לנוסע במרכז יהיה פחות נוח בגלל מנהרת ההינע הגדולה.
דלת תא המטען נוחה לתפעול, יש כיסוי ברזנט נוח לשימוש ואפשרויות ההטענה כמעט בלתי מוגבלות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 מפיק 280 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית יעילה – יחד הצמד הזה מנפק ביצועים טובים בהחלט. המנוע במיטבו מעל 3,000 סל"ד לכן לעיתים נדרש לאמצו לטובת מיצוי הביצועים, אז ישנו צליל נעים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה במהירות נמוכה בכלל ובעיר בפרט אינה מוצלחת. עם העלייה במהירות הנוחות משתפרת ובשיוט בין-עירוני היא טובה למדי, על אף הכיול הנוקשה. הבעיה העיקרית היא רמת רעש גבוהה – כביש ב-40 קמ"ש צמיגי השטח נשמעים והרוח נשמעת כבר ב-70 קמ"ש.
לחובתו גם קוטר סיבוב גדול – 13.6 מטרים – המקשה על תמרונים צפופים.
היכולת הדינמית בכביש סבירה לרכב מסוגו.
הגלדיאטור זורח ממש בשטח – המתלים החסונים מתמודדים היטב עם אבנים שתולות ושקעים בשביל והיכולת בשטח טכני מאתגר גבוהה מאוד.
-
תמורה למחיר
ג'יפ גלדיאטור הוא יצור יחיד במינו בישראל – ולכן קשה להעריך אותו במונחים של תמורה לכסף.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ גלדיאטור 2024 משווק בישראל בגרסה אחת – 3.6 ל', V6 – ובשתי רמות גימור.
ל'רוביקון' חישוקי "17, מולטימדיה עם צג "7 וגג שניתן לפירוק ול- 'רוביקון S', תאורת לד, חיפויים לבתי גלגל וגג ניתן לפירוק בצבע המרכב, מפתח חכם, צג "8.4, ריפוד מהודר יותר ומערכת שמע משודרגת של אלפין.
-
בטיחות
ג'יפ גלדיאטור 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות של וגלדיאטור משווק בישראל עם מערכת התראה בהתקנה מקומית כסטנדרט. חבילת בטיחות מוצעת בתוספת תשלום וזו כוללת: ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בהתחשב במנוע ובמשקל אך אינה מזהירה – 7.2 ק"מ לליטר במבחן וכ-11 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
הצעה ייחודית ומלהיבה, רק מה עם הבטיחות?