לנד רובר ריינג' רובר ספורט 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של ריינג' רובר ספורט נחשף לראשונה במאי 2022 ובדומה לקודמו הוא חולק את הבסיס עם ריינג' רובר הגדול והיוקרתי.
ביחס לריינג' הבכיר ה'ספורט' קצר ב-10 ס"מ אך ביחס לדור היוצא הוא גדול יותר.
גם בדור זה שומר הספורט על יכולות השטח, הגם שהן ממש לא העיקר, וכולל מערך 'טריין ריספונס 2', הילוך כוח (אופציה בחלק מהגרסאות), הנעה כפולה קבועה, קפיצי אוויר ועוד.
בישראל משווקות שלוש גרסאות דיזל – 250 כ"ס, 300 כ"ס ו-350 כ"ס – ושתי גרסאות היברידיות-נטענות – 460 כ"ס ו-550 כ"ס עם טווח נסיעה חשמלי של עד 121 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
העובדה שמדובר בריינג' רובר בולטת למרחוק. מצד אחד, הקו הקלאסי נשמר והוא הרבה יותר נקי ומינימליסטי – כמו בריינג' הרגיל.
מצד שני, הממדים גדולים והרושם הכללי הוא של רכב חסון, לאו דווקא ספורטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נקי, אלגנטי ויחד עם החומרים הטובים והגוונים הנעימים יוצרת מקום שנעים ומכובד לשהות בו. במרכז צג "13.1 קעור ונאה, הוא טוב מקודמו אך תפעולו אינו קל תמיד ולעיתים הוא סובל מהשתקפויות.
גם שאר האספקטים של הנדסת האנוש והתפעול טעונים שיפור.
תנוחת הנהיגה טובה, ומעניקה לנהג שדה ראייה מצוין לפנים.
המושב נוח, גם אם לא מושלם, ושופע אפשרויות כיוון. הראות לאחור מוגבלת.
המרחב מאחור מצוין, החומרים והגוונים נעימים מאוד ובאבזור גם תפעול חשמלי ואוורור למושבים. נפח תא המטען גדול מאוד, לנתון של 865 ליטרים.
-
מנוע וביצועים
בגרסה שנבחנה מנוע טורבו -דיזל 3.0 ליטר המייצר 300 כ"ס ו-66.3 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כמובן כפולה-קבועה.
הביצועים טובים מאוד, צבירת המהירות גם, והאופן בו המערכת פועלת נעים יותר, אגרסיבי פחות; התגובה בזינוק מעמידה מעט מושהית, התיבה מעט איטית. חטיבת כוח השקטה לרוב, מבצעת ללא מאמץ כל דרישה גם תחת עומס, והרכב משייט במהירויות גבוהות בקלילות – להתנהלות אצילית ההולמת את הרכב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב, והרכב מטפל היטב בשיבושים קטנים ובינוניים. עם זאת, על שיבושים גדולים השיכוך טוב פחות ועל הבולטים שבהם הרכב יכול להיחבט.
הבידוד של רעשי הכביש טוב מאוד ואילו רעשי הרוח דווקא נשמעים. גם בנסיעה בשבילים מהירים הרכב פחות נוח מהצפוי.
ריינג' רובר ספורט מכוון יותר ליכולת דינמית, פחות לכישורי שטח – ובכל זאת, זהו רכב שאפשר לקחת אותו רחוק יותר מאשר את דגמי הפנאי הגדולים של יצרני יוקרה אחרים, ולעשות זאת בביטחון רב יותר. באותו תוואי שטח היו להגבהת הגחון ולפעולת הבקרות הייעודיות יתרונות משמעותיים בשטח. עם זאת, כאשר השטח עוין יותר, היעדרו של הילוך כוח בלט, והספוילר הנמוך בתחתית הפגוש הגביל אף הוא.
למרות הכינוי 'ספורט', בפיתולים מורגשת העובדה שהריינג' הוא רכב כבד, גבוה ולא ספורטיבי. בקרת היציבות מתערבת מוקדם ובאגרסיביות, ותחת עומס הבלמים חסרו את החדות והעוצמה הנחוצות.
-
תמורה למחיר
ריינג' רובר ספורט מתמקם באזור היקר (מדי) של דגמי הפנאי הגדולים של מותגי היוקרה - ובניגוד לריינג' רובר הרגיל, שמשלב פאר עם יכולת שטח ללא תחרות, הספורט פחות מצדיק את מחירו.
-
גרסאות ורמות גימור
ריינג' רובר ספורט 2025 משווק בישראל עם מגוון רחב של יחידות הנעה.
גרסת הדיזל D250 בעלת מנוע 3.0 ל' מוגדש המפיק 250 כ"ס מוצעת ברמת גימור SE.
גרסת הדיזל D300 בעלת מנוע 3.0 ל' מוגדש המפיק 300 כ"ס וההיברידית-נטענת PHEV460 בעלת 460 כ"ס מוצעות ברמת גימור 'דיינמיק HSE' הכוללת: חישוקי "22, תאורת לד, גג זכוכית, מצלמות היקפיות כולל מערך ההדמיה מתחת לרכב, תפעול חשמלי לדלת תא המטען למושבים הקדמיים הכוללים אוורור ולמשענות הראש מאחור, מערכת שמע של מרידיאן ועוד.
גרסת הדיזל D350 בעלת מנוע 3.0 ל' מוגדש המפיק 350 כ"ס וההיברידית-נטענת PHEV550 בעלת 550 כ"ס מוצעות ברמת גימור 'אוטוביוגראפי' המוסיפה צביעה דו-גוונית, חישוקי 23 אינץ', עיסוי במושבים הקדמיים, בקרת אקלים ארבע-אזורית ועוד.
-
בטיחות
לנד רובר ריינג' רובר ספורט נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון 85% בהגנה על מבוגרים וילדים ו-69% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד כסטנדרט.
-
צריכת דלק
בגרסה D300 שנבחנה צריכת הסולר הפתיעה עם 9 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאוד מאומץ ו-13.5 ק"מ/ל' בשיוט בין- עירוני.
-
מה חדש בלנד רובר ריינג' רובר ספורט 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
רכב פנאי בעיצוב מהמם, בעל ניחוח בריטי יוקרתי ואווירה שונה וייחודית - והמחיר בהתאם.