מאזדה 5 2015 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מאזדה 5 הנוכחית היא למעשה מתיחת פנים מסיבית של הדור הקודם, למרות הגידול באורך (+8 ס"מ).
ה-5 המחודשת הוצגה בתערוכת ז'נבה 2010 וקיבלה מראה מיוחד יותר בחרטום בסגנון הדור השני של מאזדה 3, אבל השינוי המעניין בוצע בדופן המרכב, עם שימוש ב"קווי זרימה" שיוצרים מראה ייחודי ודינאמי.
מאחור, לטעמנו, העיצוב קצת פחות מוצלח מבעבר.
תא הנוסעים מציע מראה מודרני ואיכותי יותר, הבאגאז' גדל ורמת האבזור שודרגה. הבעיה העיקרית נותרה המרווח לשבעה נוסעים, שסובל מסידור לא נוח של מושב אמצעי מתקפל בספסל המרכזי.
בשווקים מסוימים באירופה מוצעת ה-5 עם מנוע ההזרקה הישירה החדש (כמו במאזדה 6 המעודכנת), אך הגרסה האוטומטית מצוידת במהדורה משופרת של מנוע ה-2.0 ליטר הוותיק.
זה מייצר כעת 144 כ"ס, שניים פחות מבעבר (גם המומנט ירד מ-19 ל-18.3 קג"מ), אך מקבל ציון טוב יותר בדירוג הירוק והוא מעט חסכוני ושקט מבעבר.
היכולת הדינאמית גבוהה יותר, אך חלק מחדוות הנהיגה אבדה בתרגום לדגם החדש.
-
עיצוב ונוכחות
ה-5 המחודשת נאה מלפנים ומהצד (בזכות "קווי הזרימה" בדלתות), אך מאחור העיצוב רבוע ופחות מושך מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים לא השתנה מהותית – הוא עדיין מאובזר ונאה, אך קודר ופלסטיקי מדי.
תא המטען גדל במקצת. הבעיה העיקרית עודנה מרווח הפנים, שהוא סביר לשישה נוסעים, אך לא מספק לשבעה.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע שודרג והוא כעת חלק, שקט ומעט חסכוני מבעבר.
תיבת ההילוכים מתפקדת היטב אף היא.
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש זריזה ומהנה בסטנדרטים של מיניוואן, אך ההגה המהיר קל מדי ומעט מנותק.
נוחות הנסיעה טובה מאוד.
 
 
 
-
תמורה למחיר
המחיר מקובל לקטגוריה ומציע תמורה טובה - עם כל היתרונות המסורתיים באמינות ובשמירת ערך של מאזדה - כל עוד אתם לא זקוקים באמת להסיע שבעה נוסעים.
-
סיכום
מוביל נוסעים זריז, אך לא פרקטי.