פורד S-מקס 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ה-S-מקס נחשף באמצע 2014, לקראת תערוכת פריז.
כמו בדגם שקדם לו, שנמכר במשך 8 שנים, מדובר בגרסת לייף-סטייל מסוגננת - וספורטיבית, לדברי פורד - למוביל הנוסעים גלאקסי, עם דגש גדול יותר על עיצוב ופחות על פרקטיקה.
הדור היוצא בהחלט עמד בהבטחות - ונראה שהדבר לא נבצר מבינתם של קברניטי פורד, שאישרו את ייצור הדור השני בעידן בו המכירות נשלטות בידי סגמנט הקרוסאוברים לסוגיו.
גם הפעם מדובר בהתבססות על מכלולי פורד מונדיאו החדשה (עליה גם מבוסס הגלאקסי), דהיינו רצפה חדשה עם מתלה אחורי חדש. את מחיר העיצוב החיצוני החתיכי - הדומה מדי לדור המוחלף, למרות שמדובר בדגם חדש - משלמים בעיקר במרווח הפנים, הן בהקשר של השורה שלישית שתתאים בעיקר לילדים והן בהקשר של תא המטען, שהינו קטן במעט מזה של הגלאקסי (285 ל' ב-S מקס מול 300 ל' בגלאקסי - בשני המקרים, כשכל המושבים בשימוש).
מצד שני, ה-S מקס קצת פחות גדול מהגלאקסי (ב-8 ס"מ, לכדי 477 ס"מ), נמוך ממנו (ב-9 ס"מ, לכדי 166 ס"מ) וצר ממנו (ב-3 ס"מ, 188.5 ס"מ) - מה שעשוי לסייע לתפעול ידידותי יותר של הרכב.
גם יחידות ההנעה זהות, כולל מנוע הטורבו-בנזין החדש (1.5 ל', 160 כ"ס) יחד עם המנעים המוכרים (2.0 ל', 203-240 כ"ס) והדיזלים המרשימים.
לצד כל אלו יימצאו, ככל הנראה, שתי אפשרויות לתיבות אוטומטיות - רובוטית דו-מצמדית (מצמד רטוב) או אוטומטית - בשני המקרים עם 6 יחסי העברה.
במבחני הריסוק זכה הדגם לציונים גבוהים ביותר - אולם כמקובל במבחן הריסוק המודרני, הציון תלוי בהימצאות מערכות בטיחות אקטיביות במפרט - מידע שיימסר עם הגעת הדגם לישראל, בסוף שנת 2015.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום