מאזדה CX5 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקומפקטי של מאזדה, CX5, נחשף בסוף 2011 (תערוכת פרנקפורט). זוהי פעם ראשונה בה מאזדה משיקה רכב פנאי קומפקטי – שגם פותח במלואו על ידה, כולל פלטפורמה חדשה (270 ס"מ בסיס הגלגלים) – קטגוריה ממנה נעדרה היצרנית. ה-CX-5 הוא הראשון שעוצב בשפת העיצוב 'קודו' החדשה, וגם הראשון שמשתמש בטכנולוגית "סקיי-אקטיב", סדרת מנועים חדשה עם יחס דחיסה גבוה (1:14) שתוכננו להציע תצרוכת דלק נמוכה. לישראל הגיע ה-CX5 באפריל 2012, עם מנוע 2.0 ליטר (155 כ"ס) והנעה קדמית או כפולה, או 2.5 ליטר (188 כ"ס) עם הנעה כפולה בלבד - לשניהם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בסוף 2014 עבר ה-CX5 מתיחת פנים עם שינויים צנועים מבחוץ (שבכה ופנסים חדשים), מעט יותר משמעותיים מבפנים (מערכת בידור חדשה, בלם חנייה אלקטרוני ועוד) - ועדכון ליחידות ההנעה, כש-10 כ"ס נוספו למנוע ה-2.0 ליטר לכדי 165 כ"ס (ל-2.5 ליטר נוספו 4 כ"ס זניחים). עוד בצד הטכני טופלו המתלים, גם הבידוד, כשמאזדה מבטיחה שיפור של כ-10% ברעשי הנסיעה. בצד הבטיחות קיבל הדגם מערכת עזר לבלימה.
-
עיצוב ונוכחות
ל-CX-5 מראה מעט מוזר מלפנים, אבל מהצד ומאחור הוא כבר נאה הרבה יותר עם קווים נכונים ונאים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, מאובזר ובעל הנדסת-אנוש טובה - אך הגוון השחור גורם לתחושה מעט קודרת (בגרסאות היותר-מהודרות ניתן לקבל ריפוד בעל גוון בהיר). מרחב המחייה הכללי לנוסעים טוב, ותא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-2.0 ביצועים טובים, אך תגובותיה של תיבת ההילוכים מעט עצלות - מכיוון שהתיבה נוטה להעלות הילוכים לטובת חיסכון בדלק. טכנולוגיית ה"סקיי-אקטיב" בהחלט מפגינה יעילות, עם תצרוכת דלק טובה. תוספת הכוח של מנוע ה-2.5 ליטר מורגשת (ומבורכת) בהחלט.
-
נוחות והתנהגות
ה-CX-5 נוח למדי, קצת פחות עם חישוקי ה-"19 (בגרסאות המאובזרות). ההתנהגות מפתיעה לטובה עם יכולת נאה ושלדה שמשתפת פעולה. אלו שירדו איתו לשטח ימצאו כלי שמבצע את עבודתו נאמנה והוא נעים למדי בשבילים כבושים.
-
תמורה למחיר
התמורה טובה בכל הגרסאות, כשלדעתנו התוספת הנדרשת לגרסת ה-2.5 ליטר מצדיקה עצמה.
-
סיכום
לא האופציה הזולה ביותר לפנאי קומפקטי, אבל בהחלט מהטובות.