מאזדה CX5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של מאזדה CX5, משווק בישראל מאז יולי 2017 והספיק לעבור כמה עדכונים. מתיחת הפנים של הדגם נחתה בארץ במאי 2019, במהלך 2021 שונו ושודרגו רמות הגימור ובמרץ 2022 הגיעה לארץ מתיחת הפנים השניה של הדגם.
השינויים החיצוניים הפעם כוללים פגושים ושבכה חדשים, יחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים מושבים משופרים, ומערך מצבי הניהוג שודרג בגרסת ההנעה הכפולה. בתחום הבטיחות נוספה מערכת לשמירת הרכב במרכז הנתיב.
השינוי המכאני היחיד נוגע לכיול מחודש של המתלים, לנסיעה מעודנת יותר.
היצע המנועים לא השתנה וכולל אותו בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר 165 כ"ס או 2.5 ליטר 195 כ"ס. לתיבה האוטומטית שישה הילוכים אוטומטית, וההנעה קדמית או כפולה.
יש חמש רמות גימור, ארבע עבור מנוע ה-2.0 ליטר, וארבע עבור מנוע ה2.5 ליטר. בבסיס ההיצע נמצאת רמת גימור 'קומפורט', רק עם מנוע 2.0 ל', שמציעה תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור, מולטימדיה עם מסך "8.
מעליה רמת גימור 'אקזקוטיב' עבור שני המנועים, שמוסיפה גג זכוכית, ריפוד עור, ומחוונים מוקרנים. במפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים. עבור מנוע ה-2.0 ל' בלבד, מוצעת בתוספת תשלום חבילת 'אקטיב' שמציעה סממני שטח כמו דמויי מיגון כסופים, ריפוד דמוי עור וגוון ירוק בפנים וגם בסבכה.
רמת גימור 'בלאק', עבור שני המנועים, כוללת גם מערכת שמע של בוז, פקדי הילוכים מההגה, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור עם תפרים אדומים, וגימורים מושחרים לשבכה, לחישוקים ולפרטים נוספים.
חבילת הגימור 'פרמיום בלאק', עבור שני המנועים, מוסיפה גם תפעול חשמלי לדלת האחורית, מצלמות היקפיות, אוורור למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית; במפרט הבטיחות גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
רמת גימור 'סיגנצ'ר', רק עם מנוע 2.5 ל' והנעה כפולה, מוסיפה תאורת אווירה, תצוגה עילית, דיפון עץ, ממשק סלולרי אלחוטי, חישוקי "19 שונים, טיפול שונה בגוונים החיצוניים וריפוד עור נאפה מהודר.
-
עיצוב ונוכחות
מרכיבי העיצוב החיצוני עודכנו, אך השינוי אינו בולט. מאזדה בחרה לשמור על הקווים המוצלחים של הדגם וזה נראה גם כיום בולט ואתלטי.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מהווה שיעור טוב במינימליזם. השילוב בין חומרים איכותיים, משטחים נקיים ומחוונים קלאסיים שחלקם המרכזי מוקרן יוצר הופעה עשירה ואלגנטית. התפעול נוח. צג המולטימדיה ("8), נראה מעט קטן.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושבים החדשים נאים, אך בנהיגה ארוכה אינם תומכים מספיק. המרחב מאחור נדיב למדי והמושבים נוחים ונעימים כוללים אפשרות להטיית המשענת. תא המטען גדול ויעיל.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מפיק 165 כ“ס ומציע ביצועים סבירים. כדי לקבל את המיטב מהמנוע הזה צריך להעלות אותו לסל“ד גבוה, ואז הוא מעט רועש.
מנוע ה-2.5 ליטר (195 כ"ס) מספק ביצועים נמרצים יותר, ואלה עדיפים על מנועי הטורבו של המתחרים.
בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם 6 הילוכים שפועלת באופן חלק ומגיבה בזריזות לדרישה לקיקדאון. בשני המקרים צריכת הדלק דומה וממוצעת לקבוצה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב. בעיר, במהירות ממש איטית ובמפגש עם שיבושים גדולים, הרכב פחות נוח, אך ככל שעולה המהירות, כבר בעיר, הבולמים מטפלים טוב יותר בשיבושים למיניהם. רעשי הכביש והרוח מורגשים אך אינם מוגזמים, ואיכות הנסיעה הכוללת טובה בהחלט.
התנהגות הכביש טובה מאוד לכשעצמה וגם ביחס לסגמנט.
נוחות הנסיעה בשבילים אינה מצטיינת.
 
-
תמורה למחיר
כאשר דגם זה הגיע לכאן הוא היה יקר מרוב המתחרים. כעת הוא כבר לא חדש כמו חלק מהמתחרים, אבל מחירו כמעט ללא שינוי בשעה שהאחרים התייקרו. כך שעל אף גילו הוא תחרותי יותר, וברוב רמות הגימור מעניק תמורה טובה.
-
בטיחות
ארגון הבטיחות יורו NCAP בחן את הדגם ב-2017 (במבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום) והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות. היצע המערכות האקטיביות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה ניטור שטח מת.
רמת 'פרימיום בלאק' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
 
-
מה חדש במאזדה CX5 2022
במרץ 2022 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים שניה. השינויים החיצוניים כוללים פגושים ושבכה חדשים, יחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים מושבים משופרים, ומערך מצבי הניהוג שודרג בגרסת ההנעה הכפולה. בתחום הבטיחות נוספה מערכת לשמירת הרכב במרכז הנתיב. השינוי המכאני היחיד נוגע לכיול מחודש של המתלים, לנסיעה מעודנת יותר.
-
סיכום
למרות גילו, מאזדה CX 5 הוא עדיין אחד הדגמים הטובים בתחומו, ומצליח לשלב עיצוב מושך, אווירה יוקרתית ויכולת דינמית טובה מהמקובל.