מאזדה CX5 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של מאזדה CX5 משווק בישראל מאז יולי 2017 והספיק לעבור כמה עדכונים. מתיחת הפנים של הדגם נחתה בארץ במאי 2019, במהלך 2021 שונו ושודרגו רמות הגימור ובמרץ 2022 הגיעה לארץ מתיחת הפנים השניה של הדגם.
השינויים החיצוניים בעדכון האחרון כולל פגושים וסבכה חדשים, לצד יחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים מושבים משופרים, ומערך מצבי הניהוג שודרג בגרסת ההנעה הכפולה. בתחום הבטיחות נוספה מערכת לשמירת הרכב במרכז הנתיב.
השינוי המכאני היחיד נוגע לכיול מחודש של המתלים, לנסיעה מעודנת יותר.
היצע המנועים לא השתנה וכולל אותו בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר 165 כ"ס או 2.5 ליטר 195 כ"ס. לתיבה האוטומטית שישה הילוכים, וההנעה קדמית או כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שהוא כבר אינו צעיר, מאזדה CX5 נראה גם כיום בולט ואתלטי.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מינימליסטי, אך השילוב בין חומרים איכותיים, משטחים נקיים ומחוונים קלאסיים יוצר הופעה עשירה ואלגנטית. התפעול נוח. צג המולטימדיה ("8), נראה קטן בימינו.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושבים החדשים נאים, אך בנהיגה ארוכה אינם תומכים מספיק. המרחב מאחור נדיב למדי והמושבים נוחים.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מפיק 165 כ“ס ומציע ביצועים סבירים. כדי לקבל את המיטב מהמנוע הזה צריך להעלות אותו לסל“ד גבוה, ואז הוא מעט רועש.
מנוע ה-2.5 ליטר (195 כ"ס) מספק ביצועים נמרצים יותר, ואלה עדיפים על חלק ממנועי הטורבו של המתחרים.
בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם 6 הילוכים שפועלת באופן חלק ומגיבה בזריזות לדרישה לקיקדאון.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב. בעיר, במהירות ממש איטית ובמפגש עם שיבושים גדולים, הרכב פחות נוח, אך ככל שעולה המהירות, הבולמים מטפלים טוב יותר בשיבושים למיניהם. רעשי הכביש והרוח מורגשים אך אינם מוגזמים, ואיכות הנסיעה הכוללת טובה בהחלט.
התנהגות הכביש מצוינת לכשעצמה, אפילו קצת מהנה.
נוחות הנסיעה בשבילים אינה מצטיינת.
-
תמורה למחיר
כאשר ה-CX5 הגיע לארץ הוא היה יקר מרוב המתחרים. כעת הוא כבר לא חדש, אבל מחירו כמעט לא השתנה בשעה שהאחרים התייקרו. כך שעל אף גילו הוא תחרותי יותר, וברוב רמות הגימור מעניק תמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
יש חמש רמות גימור. בבסיס ההיצע נמצאת רמת גימור 'קומפורט', רק עם מנוע 2.0 ל', שמציעה תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור ומולטימדיה עם מסך "8.
מעליה רמת גימור 'אקזקוטיב' עבור שני המנועים, שמוסיפה גג זכוכית, ריפוד עור, ומחוונים מוקרנים. במפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים.
עבור מנוע ה-2.0 ל' בלבד, מוצעת בתוספת תשלום חבילת 'אקטיב' שמציעה סממני שטח כמו דמויי מיגון כסופים, ריפוד דמוי עור וגוון ירוק בתא הנוסעים וגם בסבכה.
רמת גימור 'בלאק', עבור שני המנועים, כוללת גם מערכת שמע של בוז, פקדי הילוכים מההגה, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור עם תפרים אדומים, וגימורים מושחרים לשבכה, לחישוקים ולפרטים נוספים.
חבילת הגימור 'פרמיום בלאק', עבור שני המנועים, מוסיפה גם תפעול חשמלי לדלת האחורית, מצלמות היקפיות, אוורור למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית; במפרט הבטיחות גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
רמת גימור 'סיגנצ'ר', רק עם מנוע 2.5 ל' והנעה כפולה, מוסיפה תאורת אווירה, תצוגה עילית, דיפון עץ, ממשק סלולרי אלחוטי, חישוקי "19 שונים, טיפול שונה בגוונים החיצוניים וריפוד עור נאפה מהודר.
-
בטיחות
מאזדה CX5 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 95% בהגנה על מבוגרים ו-91% בהגנה על ילדים.
מפרט מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה ניטור רכב בשטח מת.
רמת 'פרימיום בלאק' מוסיפה לרשימה גם מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים לגרסת ה-2.0 ליטר, נרשמו 12.4 ק"מ לליטר. נאה.
במבחן מאומץ יותר לגרסת ה-2.5 ליטר עמדה הצריכה על 9.3 ק"מ לליטר בממוצע. סביר.
-
מה חדש במאזדה CX5 2023
לקראת 2023 נוספה רמת גימור Executive Tech לגרסאות 2.0 ל' ו-2.5 ל'.
-
סיכום
למרות גילו, מאזדה CX5 הוא עדיין אחד הדגמים הטובים בסגמנט, ומצליח לשלב עיצוב מושך, אווירה יוקרתית ויכולת דינמית טובה מהמקובל.